Outlook Express opnieuw installerenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:11 schreef tnimble het volgende:
Aan de voorkant van deze no 8 rijschaaf kun je de beschadigingen in de emaillelaag beter zien.
Dat is waterstof en zuurstof en dat is een explosief gasmengsel dus idd best buiten doen op een plaats waar het wat waait.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:12 schreef tnimble het volgende:
...Het soda water gaat een beetje borrelen. Dit komt omdat er zuurstof en stikstof ontstaat bij de polen. Goed ventileren is dus aan te raden of doe het buiten zoals ik...
Inderdaad meteen even aangepast (krabt op zijn hoofd en vraagt zich af hoe je ongemerkt ipv water astk kunt typenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:19 schreef Stynus_ het volgende:
[..]
Dat is waterstof en zuurstof en dat is een explosief gasmengsel dus idd best buiten doen op een plaats waar het wat waait.
Verder zitten er wel een deel nuttige tips bijom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies..Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Met een uurtje overwerken koop je geen deftige reisschaaf, en zeker geen spookschaaf, heb je wel enig idee wat die dingen kosten??quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:27 schreef Orval het volgende:
Is natuurlijk allemaal fantastisch, dat je weet hoe het moet, en het ook daadwerkelijk doet, maar........hoe lang ben je daar nou mee bezig?
ik snap dat je het doet, omdat je het leuk vind, maar daar moeten toch heel wat uren in gaan zitten.
kun je niet beter gewoon een uurtje overwerken en dan wat nieuws kopenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Het maken van de verf is voornamelijk wachten en ben ik zondag mee begonnen. Het maken van de ontroestbak was ongeveer 2 uurtjes werk om beugeltjes te maken om de staven mee vast te houden, paar gaten boren enz. Het ont roesten zelf is weer een paar uutjes wachten. Het afbeiten van de oude emaill is wat meer werk. Steeds insmeren en boenen, spoelen enz. Daar ben ik gister een halve dag mee bezig geweest met 4 schaven. Gisteravond en vanmorgen heb ik ze geschilderd en staan nu net in de oven. Het arbeits intensiev werk komt nu nog, het vlakken en slijpen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:27 schreef Orval het volgende:
Is natuurlijk allemaal fantastisch, dat je weet hoe het moet, en het ook daadwerkelijk doet, maar........hoe lang ben je daar nou mee bezig?
Ik vind het zeker leuk werk. Maar wat het ook is dat het oude gereedschap veel beter is dan dat je in de winkel kunt kopen. Nu ligt de nadruk op snelhid en niet op kwaliteit. Er zijn een aantal producenten (b.v. Lie Nielsen, Veritas en Clifton) die oude modellen in her productie hebben en daar eigen verbeteringen / aanpassingen aan maken. Schrik alleen niet van de prijzen. Maar dat moet je ook niet doen van de prijzen van oud 3de hands gereedschap. Daar betaal zo ook zo 200 euro voor.quote:ik snap dat je het doet, omdat je het leuk vind, maar daar moeten toch heel wat uren in gaan zitten.
kun je niet beter gewoon een uurtje overwerken en dan wat nieuws kopenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
heb jij enig idee wat ik per uur verdienquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:47 schreef Archont het volgende:
[..]
Met een uurtje overwerken koop je geen deftige reisschaaf, en zeker geen spookschaaf, heb je wel enig idee wat die dingen kosten??
tja, het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je er mee wil idd............Maar hulde voor de vakkundigheidquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:56 schreef tnimble het volgende:
Ik vind het zeker leuk werk. Maar wat het ook is dat het oude gereedschap veel beter is dan dat je in de winkel kunt kopen.
Oh maar dat doe ik ook hoor, bij sommige stkken gereedschap.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:18 schreef Gurb het volgende:
jemig man, wat een werk!
Ik zou het toch anders doen, gewoon ff schuurpapiertje erover, keertje blazen, en dan een spuitbusje zwart eroverheen.
Het grote verschil zit in in het behouden van de waarde dat het antieke gereedschap en de duurzaamheid. Dus gereedschap dat je 1 maal per jaar gberuikt voldoet een spuitbuisje wel (al kun je dan mischien beter dat gereedschap verkopen en iets waar je meer aan hebt aanschaffen). De duurzaamheid kun je wel zien aan die hele grote no 8 rijschaaf.quote:Maar ik denk dat dat het verschil is tussen een (amateur) timmerman en een zeer bedreven meubelmakerom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop