abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:35:52 #1
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_52164615
Zondagavond gaf mijn monitor de geest.Droevige zaak....... Dus ikke gisteren op een nieuwe uit.
Het moest een TFT worden van mijn man. Niet dat ik veel keus had wat dat betreft want die ouderwetse bakbeesten worden niet meer gemaakt. Mja ik heb al zoveel verhalen gehoort over dode pixels dat ik er niet zo vreselijk veel zin in had.....

Ik toch maar een mooie 19 inch van Philips uit gezocht en ikke blij : ik kon weer internetten.

Vanochtend start ik de pc op en wat zie ik : !!!!!! een dode pixel helemaal bovenin Dat is me gisteren helemaal niet opgevallen

Je mag er toch vanuit gaan dat die dode pixels hooguit na verloop van tijd opduiken en niet dat je zo'n scherm al compleet mét koopt toch ??????
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:37:42 #2
81237 releaze
best of both worlds
pi_52164673
nou, het gebeurt heel regelmatig. zo regelmatig dat ze dode pixels na aankoop pas in de garantie gooien als je er 3 of meer hebt. je kan met je monitor terug naar de zaak gaan en vragen om een nieuwe omdat je hem kapot gekocht hebt, maar kans dat ze je afpoeieren.
pi_52164707
Volgens mij heb je een twee weken garantie op pixels.
pi_52164749
Een 19 inch TFT om te internetten
pi_52164785
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:38 schreef Devlinsect het volgende:
Vergeet het maar, voor 1 pixel krijg je o,o procent support.
pi_52164813
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:38 schreef Devlinsect het volgende:
En vaak geld dat alleen voor een bepaalde cirkel in je scherm. Afhankelijk van je merk en garantie, heb je garantie van een bepaald formaat cirkel vanuit het middelpunt.

Je zegt dat hij bovenin zit, dan kan je het vaak vergeten.

p.s. ik zou gewoon terug naar de winkel gaan.... Hier op fok vervangen ze hem toch niet.
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:43:13 #7
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52164849
Weet je zeker dat het een dode pixel is? Het kan ook een luie zijn, die is dus niet zwart/wit, maar bijv rood/groen/blauw(rgb).
Als je op de pixel tikt, kan hij weer "aangaan". Had ik ook met mijn laptop. Af en toe aantikken en daarna deed hij het weer goed.

Dit is overigens serieus en geen grap.

Naar de winkel gaan heeft overigens geen zin. 3 dode pixels en 5 dode subpixels, zoals de luie technisch gezien heten, vallen binnen de marge. Afhankelijk ook van de plaats. 3 dode pixels aan de rand is nog steeds pech.

Moet echt in het zicht (midden) zitten.
Still Pimpin' .. Ahaaight
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:43:13 #8
132502 MasthaX
~ Designing without limits ~
pi_52164850
Ik heb er ook één hij stoort me niet zo
pi_52164979
Philips staat er bij mij in ieder geval om bekend.
Pixel uitval.
BenQ.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_52165076
Had je maar pixelgarantie erbij moeten nemen.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:50:44 #11
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52165092
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:46 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Pixel uitval.
BenQ.
BenQ en LG, allemaal Philips
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:52:21 #12
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52165131
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:50 schreef Chr1st1aan het volgende:
Had je maar pixelgarantie erbij moeten nemen.
Op een nieuw scherm? Door figuren die dat doen wordt het voor fabrikanten steeds makkelijk consumenten af te poeieren zodat ze dan kunnen roepen; 'Joa, dan had je maar garantie moeten kopen'.

Je hebt ook zoiets als consumentenrecht/bescherming. Geloof me, geen enkele winkel die mij weet af te poeieren met dooie pixels op m'n scherm

Je koopt toch ook geen nieuwe auto met een lekke band
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_52165132
Heb je niet toevallig de dure serie van Philips, die heeft zero pixel tolerance blabla
pi_52165135
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:50 schreef Biogarde het volgende:

[..]

BenQ en LG, allemaal Philips
Wist ik niet. Blij dat ik geen dode pixels heb dan.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:52:51 #15
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_52165146
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:46 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Pixel uitval.
BenQ.
Het is gewoon krek een Philips
pi_52165162
Philips biedt op bepaalde modellen 100% pixelgarantie.
En als je hem bij bijv. Mediamarkt gekocht hebt, kun je hem altijd binnen 14 dagen terugbrengen.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:54:58 #17
81237 releaze
best of both worlds
pi_52165199
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:53 schreef StrayDog het volgende:
En als je hem bij bijv. Mediamarkt gekocht hebt, kun je hem altijd binnen 14 dagen terugbrengen.
welke hem vervolgens weer in de schappen terugzet....

offtopic, maar ik moest ff mn aanhoudende verbazing ventileren
pi_52165245
Gewoon terug gaan naar de winkel met je TFT en geld terugeisen omdat je niet tevreden bent met je aankoop. Bij de volgende winkel moet je gewoon eisen dat ze 'm daar testen omdat je anders toch weer terugkomt als er een dode pixel blijkt te zijn.

Pixelgarantie is natuurlijk grote onzin, tenzij het voor een lange periode geldig is. Maar aangezien er niet zo snel pixels doodgaan na de eerste 24-48 uur gebruik heb je er toch niet veel aan
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:57:09 #19
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52165263
Kom op peeps, in de tijd van oprolbare LCD's, en een generaties lang LCD-scherm bouwen mag je toch verwachten dat fabrikanten het dooie pixel verhaal zo langzamerhand wel onder controle hebben.

Het is echt van de zotte dat ze zich nog steeds verschuilen achter de kans dat er dooie pixels zijn ontstaan op een fucking nieuw scherm
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:58:06 #20
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52165289
Maar goed, VMBO'ers zat die met hun kapotte scherm weer de winkel uit wandelen
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:59:23 #21
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_52165318
Ik had er eerst ook een maar nu issie weg, denk dat het een ''luie'' was.
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_52165341
Als je hem in de winkel hebt gekocht kan je hem gewoon terugbrengen, pixelgarantie of niet.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:00:44 #23
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52165347
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:52 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Op een nieuw scherm? Door figuren die dat doen wordt het voor fabrikanten steeds makkelijk consumenten af te poeieren zodat ze dan kunnen roepen; 'Joa, dan had je maar garantie moeten kopen'.

Je hebt ook zoiets als consumentenrecht/bescherming. Geloof me, geen enkele winkel die mij weet af te poeieren met dooie pixels op m'n scherm[afbeelding]

Je koopt toch ook geen nieuwe auto met een lekke band
Nee maar een auto met een lekke band rijd ook niet echt terwijl een scherm met 1 dooie pixel prima werkt.
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:57 schreef Biogarde het volgende:
Kom op peeps, in de tijd van oprolbare LCD's, en een generaties lang LCD-scherm bouwen mag je toch verwachten dat fabrikanten het dooie pixel verhaal zo langzamerhand wel onder controle hebben.

Het is echt van de zotte dat ze zich nog steeds verschuilen achter de kans dat er dooie pixels zijn ontstaan op een fucking nieuw scherm
Vergelijking gaat niet op. Dat het scherm oprolbaar of wat dan ook is, doet verder niks af aan het feit dat de werking van pixels niet verandert (alleen verfijnd). Ken jij de techniek erachter? Op basis van je verhaal niet.

Je hebt wel gelijk dat het eigenlijk niet zou mogen, maar zoiets weet je nu eenmaal van tevoren. En doordat het nu al aardig mainstream is, en het productieproces is geoptimaliseerd komt het minder voor. Wil je echter zekerheid, dan ben je verplicht pixelgarantie te kopen
Still Pimpin' .. Ahaaight
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:01:12 #24
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_52165358
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:53 schreef StrayDog het volgende:
Daarom koop ik TFT's altijd bij de Mediamarkt Ze zijn altijd wel iets duurder dan webwinkels, maar bij een dode pixel breng je 'm doodleuk terug. Eventueel vertel je als smoes dat de verkoper je verkeerd heeft geadviseerd.
Schaap
pi_52165362
De 3 gouden tips:

1. Sluit een monitor al aan in de winkel om te controleren of hij dode pixels heeft; zoja... dan niet kopen.
2. Spreek met de verkoper af dat hij terug kan bij een dode pixel en laat dat zwart-op-wit zetten.
3. Of koop een TFT online. Dan heb je 8 dagen bedenktijd (beschermd door de wet "koop op afstand") en kan je de monitor gewoon terugsturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')