quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:18 schreef bloempje-moi het volgende:
Maar als het bloed weg trekt zou de dierenarts dat toch herkennen en vaker meemaken?
@ skippy22: Ik weet niet hoe geel want ik was er niet bij en mijn collega had geen historkleurenwaaier meegenomen toen ze het verhaal vertelde. Een reactie op de spuit misschien in combinatie met de medicijnen die hij eerder voor die ontsteking kreeg klinkt nog wel logisch ergens.
Meestal staat vergeling toch voor problemen met de lever? Is dat bij dieren ook zo?
Dit zou wel zo kunnen zijn. Als ik het zo van mijn collega hoorde at het beestje al een hele tijd niet. Ik zal het eens tegen haar zeggen. Misschien dat ze hier iets mee kan. Ze heeft het er nogal moeilijk mee dat ze haar maatje heeft laten inslapen terwijl ze eigenlijk de oorzaak niet weet.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:20 schreef Mirre het volgende:
Mijn spierwitte kat heeft een leververvetting gehad. Dat heeft ze opgelopen door een paar dagen niets te eten en door de leververvetting werd ze zo misselijk dat ze niks meer kon eten. Ik heb dat niet eten van haar helaas niet opgemerkt omdat m'n andere twee katten haar eten ook opaten. Door die leververvetting had ze zomaar van de ene dag op de andere dag ineens een bruynzeelpotloodkleur geel gekleurde voetzooltjes, oortjes, oogjes en gehemelte. Dat kwam omdat er door de leververvetting teveel bilirubine in haar bloed zat wat de erge geelzucht veroorzaakte. De avond ervoor was er nog niks te zien en de volgende morgen schrok ik me rot van haar.
Ze is er overigens toch nog doorheen gekomen en heeft daarna nog 9 jaar geleefd. Ze is op haar 18e alsnog ernstig ziek geworden waarna ik haar in heb laten slapen. Ik ben na haar overlijden ongeveer 15 min bij haar gebleven om afscheid te nemen. Ze kleurde toen niet geel.
Ik vermoed dat de kat waar jij het over hebt toch een leverprobleem had.
Info: http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=351quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:09 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Dit zou wel zo kunnen zijn. Als ik het zo van mijn collega hoorde at het beestje al een hele tijd niet. Ik zal het eens tegen haar zeggen. Misschien dat ze hier iets mee kan. Ze heeft het er nogal moeilijk mee dat ze haar maatje heeft laten inslapen terwijl ze eigenlijk de oorzaak niet weet.
Bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |