abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52142706
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 16:03 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Welk deel van 'ik wil hem liever niet terug' was niet duidelijk?
Anders had hij wel gezegd; "Ik wil hem niet meer terug!". Als hij geld verdient dan zou ik het menselijk vinden dat je iemand niet op straat zet maar hem de kans (bijv. bepaalde periode) geeft een andere baan te vinden. Maar misschien ben ik daarom wel geen werkgever..
pi_52143212
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 16:24 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Anders had hij wel gezegd; "Ik wil hem niet meer terug!". Als hij geld verdient dan zou ik het menselijk vinden dat je iemand niet op straat zet maar hem de kans (bijv. bepaalde periode) geeft een andere baan te vinden. Maar misschien ben ik daarom wel geen werkgever..
Ahum, de werknemer dacht al 2 maanden geleden over opstappen en die bepaalde periode heet een opzegtermijn en die zal TS ongetwijfeld in acht nemen.

Sorry hoor, maar dit heeft echt te maken met verantwoordelijkheid nemen voor je uitspraken.
Het leven is geen Microsoft Word waar je altijd op 'undo' kunt drukken, en dat geldt dubbel voor je werkgever.
pi_52143235
quote:

Als WN in kwestie niet twee maanden geleden al was begonnen met aan te geven dat 'ie naar 'n nieuwe baan aan het uitkijken was, vervolgens opzegt en een paar dagen later terugkrabbelt omdat het salaris een beetje tegenvalt, zou ik je gelijkgeven
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik snap zowieso niet dat iemand zijn huidige baan opzegt voordat 'ie duidelijkheid heeft over alle aspecten van de nieuwe baan. En persoonlijk zou ik me kapotschamen om 'n paar dagen later met hangende pootjes terug te komen bij m'n huidige werkgever.
pi_52143842
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 16:44 schreef mgerben het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit heeft echt te maken met verantwoordelijkheid nemen voor je uitspraken.
Het leven is geen Microsoft Word waar je altijd op 'undo' kunt drukken, en dat geldt dubbel voor je werkgever.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_52144565
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 16:44 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ahum, de werknemer dacht al 2 maanden geleden over opstappen en die bepaalde periode heet een opzegtermijn en die zal TS ongetwijfeld in acht nemen.

Lol.. ik moest even denken aan de werknemer, die de avond dat hij de brief tikte waarschijnlijk een paperclip met "het lijkt of u ontslag wilt nemen. Wilt u informatie over ontslag nemen?" wegklikte..
Eikels!
  † In Memoriam † maandag 6 augustus 2007 @ 18:28:24 #31
43556 miss_dynastie
pi_52145811
quote:

[..]

Bij een werknemer die al aan heeft gegeven op den duur weg te willen? Begin dan inderdaad maar niet aan een bedrijf...

Voor de TS: ik ben het eens met de mensen die het niet als opwelling beschouwen. Als hij nou de volgende ochtend bij je was gekomen met die mededeling was dat anders, maar na een schriftelijke bevestiging kan je niet echt beweren dat het een opwelling was.
  maandag 6 augustus 2007 @ 18:48:43 #32
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_52146283
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:03:04 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_52163922
Door het mondeling ontslag schriftelijk te bevestigen heeft m.i. de werknemer aangegeven dat hij hierover heeft nagedacht.

Nu krijgt hij plotseling spijt omdat het salaris tegenvalt, jammer dan tenzij je beslist niet buiten deze werknemer kan hem niet terugnemen (ik had al begrepen dat er wat kwesties waren)

Laat ons even weten wat het geworden is.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:17:46 #34
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_52164102
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:11 schreef geevee het volgende:
Nu krijgt hij plotseling spijt omdat het salaris tegenvalt, jammer dan tenzij je beslist niet buiten deze werknemer kan hem niet terugnemen (ik had al begrepen dat er wat kwesties waren)
... en vervolgens neemt hij over twee maanden alsnog ontslag omdat hij dan een baan heeft gevonden die wel genoeg betaalt.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_52164817
typisch gevalletje ´Westhof / Spronsen´
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_52225635
In overleg hebben wij besloten dat de werknemer nog 1,5 maand hier blijft werken. Dan gaat hij naar zijn nieuwe baan toe.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:07:01 #37
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_52232990
Je bent te goed.
Denk je dat hij nu nog steeds goed werk zal afleveren?
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_52233081
Als hij slim is en geen al te slechte referentie mee wil krijgen wel...
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_52235423
Ik vind TS als wergever te goed!
pi_52235812
Werknemer heef gewoon recht op een opzegtermijn, zelfs een domme werknemer.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_52274456
De werknemer kan het aanvechten en zou in zijn recht kunnen staan. Weet even de jurdische term niet meer. Maar vaak neemt een werknemer geen stappen. Maar er in overleg uitkomen is altijd het beste.
pi_52277570
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:06 schreef brainol het volgende:
In overleg hebben wij besloten dat de werknemer nog 1,5 maand hier blijft werken. Dan gaat hij naar zijn nieuwe baan toe.
Het lijkt me dat je nog heel reeel bent. Dit soort werknemers hebben al besloten om weg te gaan en zijn daardoor niet meer gemotiveerd.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_52277615
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 07:23 schreef dahei het volgende:

[..]

Het lijkt me dat je nog heel reeel bent. Dit soort werknemers hebben al besloten om weg te gaan en zijn daardoor niet meer gemotiveerd.
Wat zitten er hier veel werkgevers.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
***** Kraak.....
pi_52277639
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 07:50 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Wat zitten er hier veel werkgevers.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
meldt
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
wat had je anders verwacht dan?
pi_52277670
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 08:07 schreef Empedocles het volgende:

[..]

meldt
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
wat had je anders verwacht dan?
Het verbaast me dat 't toch er nog zoveel zijn.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
***** Kraak.....
pi_52278191
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:46 schreef Ici-Paris het volgende:
Ik vind TS als wergever te goed!
Wie goed doet zal goed bekomen, of zoiets
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop