Hoewel, ik denk dat jij sterk staat.
Alle bronnen die ik vind gaan over opwellingen vanwege oplopende emoties. Als de werknemer iets roept van 'bekijk het maar ik ben weg' dan mag je dat niet zomaar opvatten als ontslag nemen. in jouw geval heeft de werknemer letterlijk de woorden 'ontslag nemen' in de mond genomen én nog een brief stuurt met opzegging. Dit lijkt mij een 'ondubbelzinnige en duidelijke wilsuiting van de werknemer'.
Ondubbelzinnig en duidelijk
De werkgever mag niet te snel aannemen dat een werknemer ontslag wil nemen. De werkgever moet eerst onderzoeken of de werknemer daadwerkelijk de arbeidsovereenkomst wil opzeggen. Ontslag heeft namelijk doorgaans ingrijpende gevolgen voor de werknemer. Voor een geldig ontslag is een ondubbelzinnige en duidelijke wilsuiting is van de werknemer nodig, die gericht is op de definitieve beëindiging van het dienstverband.
De rechter stelde vast dat de vrouw de eventuele opzegging in een geëmotioneerde toestand had gedaan en dat zij de opzegging betwiste. Bovendien had de werkgever niet goed gecontroleerd of de werkneemster echt wilde opzeggen. Gezien de ernstige gevolgen van ontslag had de werkgever haar niet aan de ontslagname mogen houden. De rechter stelde vervolgens de werkneemster in het gelijk en kende haar de gevraagde schadevergoeding toe.
bron
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!