Op de UvT-website is het via de zoekfunctie zo te vinden. Vooral de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn trouwens goed, veel vrije dagen & pensioen goed geregeld. Salaris verschilt erg per functie en per gewerkte arbeidsjaren (via schalen en dergelijk).quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:34 schreef floris.exe het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het salaris van iemand die als doctor, professor, universitair docent enzovoort werkt aan de universiteit. Bij voorkeur ook weer opgedeeld per vakgebied (wiskunde, economie, pyschologie enzovoort).
Het is bekend dat iemand in het bedrijfsleven verhoudingsgewijs meer verdient, maar ik neem aan dat je je boterham ook goed kunt beleggen, wanneer de universiteit je werkgever is.
Heeft iemand zo een overzichtje hiervan? Of weet iemand hier iets over?
Werk je zelf aan de universiteit, Pool?quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:39 schreef Pool het volgende:
[..]
Op de UvT-website is het via de zoekfunctie zo te vinden. Vooral de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn trouwens goed, veel vrije dagen & pensioen goed geregeld. Salaris verschilt erg per functie en per gewerkte arbeidsjaren (via schalen en dergelijk).
Student-assistent, zal verder niet in details treden, anonimiteit enzo.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:47 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Werk je zelf aan de universiteit, Pool?
En wie betaalt dat allemaal eigenlijk? Wij toch met zijn allen? Want de universiteiten worden enorm gesubsidieerd.
Ok, maar hoe kunnen die salarissen toch zo hoog liggen, terwijl er zoveel vrije dagen en dergelijke worden geboden? Hoe wordt dat verantwoord tegenover de samenleving? Je hoort mensen altijd zeggen: laat die onderzoekers meer eens echt aan de slag gaan, want ze kosten meer dan dat ze opleveren. Kennelijk leeft er wel een bepaalde vorm van afkeer. In ieder geval lijkt het er ook op dat men eigenlijk helemaal niet zoveel minder verdient dan dat men zou verdienen in het bedrijfsleven.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:00 schreef Pool het volgende:
[..]
Student-assistent, zal verder niet in details treden, anonimiteit enzo.
Er zijn verschillende financieringsstromen. De overheid betaalt dik mee, maar studenten betalen natuurlijk ook een deel zelf via het jaarlijkse collegegeld. Daarnaast zijn er ook onderzoeksprojecten die door commerciële of non-gouvernmentele organisaties worden gefinancierd.
De overheid en het bedrijfsleven nemen gretig de onderzoeksresultaten af om die te gebruiken voor hun beleid, nieuwe wetgeving en voor innovatie. En daarnaast vraagt het bedrijfsleven ook om hoogopgeleide mensen met een goede basiskennis en academisch denkniveau. Het goed opleiden van studenten vergt mensen die zich sterkt verdiept hebben in de materie. Je moet studenten aan het denken kunnen zetten. Die capaciteiten komen niet uit de lucht vallen, daar is achterliggend onderzoek voor nodig.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:10 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ok, maar hoe kunnen die salarissen toch zo hoog liggen, terwijl er zoveel vrije dagen en dergelijke worden geboden? Hoe wordt dat verantwoord tegenover de samenleving? Je hoort mensen altijd zeggen: laat die onderzoekers meer eens echt aan de slag gaan, want ze kosten meer dan dat ze opleveren. Kennelijk leeft er wel een bepaalde vorm van afkeer. In ieder geval lijkt het er ook op dat men eigenlijk helemaal niet zoveel minder verdient dan dat men zou verdienen in het bedrijfsleven.
Ja, ik hoor inderdaad ook vaak dat het een hele onzekere toestand is. Vrijwel nooit een vaste aanstelling en als je niet aan het minimaal aantal publicaties komt (per jaar dacht ik), dan moet je weg.quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:32 schreef the_mind het volgende:
Je ieder jaar weer afvragen wanneer je eindelijk een vaste aanstelling krijgt, terwijl je werkt voor een modaal loontje. Je moet er maar zin in hebben.
Ik moets ook 5 jaar wachten op een vaste aanstelling! Laat ik het er maar op houden dat ik mazzel had.....quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:10 schreef blix het volgende:
Er wordt veel gewerkt op project basis. Dus veel onderzoekers werken met 1-2 jaar contracten, dan is het onderzoeksproject klaar (of ze zijn niet meer nodig voor het vervolg); en dan kan je naar een nieuwe plek zoeken. Vaste aanstellingen zijn alleen voor mensen die èn supergoed zijn èn mazzel hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |