abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52136640
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:14 schreef BereNDD het volgende:

[..]

ik heb echt geen steuntje in de rug nodig om te stoppen met roken..
en als ik dat wel had dan is dat rookverbod zeker niet de oplossing
Mijn punt was ook dat je zelf niet de goede keuze kan maken, natuurlijk vind je dan zelf dat je geen hulp nodig hebt..
pi_52136651
trouwens, misschien een ander leuk argument.

als meeroken zo enorm fout is, waarom bestaat het woord vergrijzing dan?
vroeger rookte IEDEREEN. wil jij zeggen dat die bejaardetehuizen vol zitten met mensen die nog NOOIT van hun leven in aanraking zijn gekomen met tabaksrook?
r.e.d.h.e.a.d.
ready, erotic, desirable, horny, excellent, attractive, damn good
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:16:33 #63
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52136678
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:13 schreef The_End het volgende:

[..]

Probeer het dan niet zo te draaien dat het misschien wel gezond is of dat andere dingen ook niet gezond zijn. En als je denkt dat dit verbod niets toevoegd, dan heb je oogkleppen op. Heel veel nietrokers zijn blij met dit verbod. Dus het voegt sowieso iets toe.
waar zie jij mij beweren dat roken misschien wel gezond is
En nee... ik word er niet enthousiast van als ik dalijk iin een kroeg chemische dampen mag gaan staan inademen. Ongeveer net zo blij als een niet-roker wordt van sigarettenrook. En dan mag ik daar opeens niets meer over zeggen? Vreemde redenatie....

Heel veel rokers zijn er niet blij mee. Heel veel niet rokers zijn er wel blij mee. Wat levert het per saldo dan nog op?
quote:
Het 'betutteling van de overheid' argument ga ik niet op in; doe jij maar lekker geen helm op op de motor.
ja.. da's ook echt hetzelfde
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_52136696
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:15 schreef smammela het volgende:
trouwens, misschien een ander leuk argument.

als meeroken zo enorm fout is, waarom bestaat het woord vergrijzing dan?
vroeger rookte IEDEREEN. wil jij zeggen dat die bejaardetehuizen vol zitten met mensen die nog NOOIT van hun leven in aanraking zijn gekomen met tabaksrook?
Niet iedereen die in aanraking komt met rook gaat vroeg dood, de kans is alleen groter. Verder zitten dode mensen niet in een bejaardenhuis.
pi_52136707
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:14 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Er zijn genoeg dingen die verboden kunnen worden waar veel rokers blij mee zijn..
maar dat doen ze niet..
aaaaaaaaaaaaa, wat zielig. Wil je een knuffeltje. Krijg je niet wat je wilt?

Omdat andere dingen niet verboden worden, moet het roken in kroegen ook niet verboden worden? Kansloos argument. Dat zou betekenen dat je in principe alles zou moeten verbieden.
pi_52136728
quote:
Heel veel rokers zijn er niet blij mee. Heel veel niet rokers zijn er wel blij mee. Wat levert het per saldo dan nog op?
Een algeheel verbod zal mij persoonlijk per saldo minstens 200 euro netto in de maand opleveren, want als ze het verbod erdoor drukken, dan ga ik niet meer naar de kroeg!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_52136744
Maargoed, ik woon in een klein kutdorp en ik weet zeker dat de cafehouders hier wel iets verzinnen om ook de rokers gelukkig te houden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_52136752
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:19 schreef vosss het volgende:
Maargoed, ik woon in een klein kutdorp en ik weet zeker dat de cafehouders hier wel iets verzinnen om ook de rokers gelukkig te houden
amen
r.e.d.h.e.a.d.
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:20:03 #69
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52136768
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:19 schreef vosss het volgende:
ik verwacht ook wel dat er besloten rook-clubs ofzo geopend gaan worden.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_52136770
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:16 schreef teamlead het volgende:

[..]

waar zie jij mij beweren dat roken misschien wel gezond is
En nee... ik word er niet enthousiast van als ik dalijk iin een kroeg chemische dampen mag gaan staan inademen. Ongeveer net zo blij als een niet-roker wordt van sigarettenrook. En dan mag ik daar opeens niets meer over zeggen? Vreemde redenatie....

Rokers zijn de veroorzakers van overlast. Daarom moeten ze inbinden. Het levert op dat niet rokers niet meer in de rook staan en misschien wel dat minder mensen beginnen met roken? Hoeveel rokers zijn wel niet begonnen in de kroeg? Ik iig wel.
quote:
ja.. da's ook echt hetzelfde
Ja, dat is hetzelfde.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2007 12:20:54 ]
pi_52136784
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:17 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Niet iedereen die in aanraking komt met rook gaat vroeg dood, de kans is alleen groter. Verder zitten dode mensen niet in een bejaardenhuis.
nee maar wel een heleboel mensen die in rookruimtes zijn geweest enz.
r.e.d.h.e.a.d.
pi_52136838
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:20 schreef smammela het volgende:

[..]

nee maar wel een heleboel mensen die in rookruimtes zijn geweest enz.
je mist het punt compleet. Je hebt meer kans om dood te gaan als je in contact bent geweest met rook. Dat wilt niet zeggen dat iedereen die niet in contact is geweest met rook heel oud wordt, of dat alle mensen die in contact zijn geweest met rook een vroege dood sterven.
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:24:01 #73
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52136874
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:12 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Het wij-betalen-zorg argument is al 10000 keer in andere topics aangevoerd, dat ga ik hier niet doen. Verder zie ik het als het opvoeden van kleine kinderen. Als ze niet de goede keuze maken, moet je extra motiveren(straffen als ze het niet doen/belonen als ze het wel doen). Dat is hier ook het geval, want ik zie niet in waarom je je levensverwachting met een paar jaar omlaag zou willen halen.
ik betaal ook voor jouw slechte gewoontes. En waarom moeten we persé een paar jaar langer leven? Kost alleen maar geld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:24:58 #74
pi_52136900
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:13 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Je mag bijvoorbeeld ook niet jezelf proberen te vermoorden. Dat is ook wettelijk geregeld. Ik vind dit hetzelfde idee
Er is geen wet tegen zelfmoord.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_52136904
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:22 schreef Aibmi het volgende:

[..]

je mist het punt compleet. Je hebt meer kans om dood te gaan als je in contact bent geweest met rook. Dat wilt niet zeggen dat iedereen die niet in contact is geweest met rook heel oud wordt, of dat alle mensen die in contact zijn geweest met rook een vroege dood sterven.
dan mis JIJ het punt van het verbod...
waarom als niet iedereen er slechter van wordt het gaan verbieden

er zijn ook mensen die andere ernstige ziektes krijgen en atlijd maar gezond leven. hoe wil je die preventief daarvoor gaan behoeden.
r.e.d.h.e.a.d.
pi_52136921
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:20 schreef teamlead het volgende:

[..]

ik verwacht ook wel dat er besloten rook-clubs ofzo geopend gaan worden.
Sigarenclubs.
Die Ananas (Ananas comosus) ist eine Pflanzenart aus der Familie der Bromeliengewächse (Bromeliaceae). Sie ist ursprünglich in Amerika heimisch und wird heute weltweit in den tropischen Gebieten als Obstpflanze angebaut.
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:27:55 #77
pi_52136980
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:22 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Je hebt de keus om naar niet-rook horeca te gaan. Waarom moet je persé rokers lastig vallen. Wat doe je sowieso buiten als je zo'n gezondheidsfreak bent?
pi_52136986
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

ik betaal ook voor jouw slechte gewoontes. En waarom moeten we persé een paar jaar langer leven? Kost alleen maar geld.
Als je langer gezond leeft, dan ben je ook langer productief.
pi_52136992
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:25 schreef smammela het volgende:

[..]

dan mis JIJ het punt van het verbod...
waarom als niet iedereen er slechter van wordt het gaan verbieden

er zijn ook mensen die andere ernstige ziektes krijgen en atlijd maar gezond leven. hoe wil je die preventief daarvoor gaan behoeden.
Omdat niet iedereen, en dus maar een paar mensen eerder dood gaan moeten we het maar niet verbieden?

Daar gaat het niet om, we kunnen mensen die dood zouden gaan aan rook redden. Dat we nog niks tegen andere ziektes kunnen doen is geen reden om het roken niet af te schaffen..
pi_52137004
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je hebt de keus om naar niet-rook horeca te gaan. Waarom moet je persé rokers lastig vallen. Wat doe je sowieso buiten als je zo'n gezondheidsfreak bent?
Er is geen niet-rook horeca. Rokers vallen als jaren niet-rokers lastig. Wie heeft het over gezondheids freaks?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')