Dus ik sta vanochtend weer vroeg op om een landelijk dagblad te bezorgen (ik ben de zondagbezorger). Het is best een rotwerk en ik wil er eigenlijk mee stoppen, maar aangezien de sollicitatie ergens anders onverhoopt nogal lang duurt is dit toch een leuk extraatje elke maand, wat ik goed kan gebruiken.
Maar goed, toen ik bij mij de tuin uit liep zag ik het al: óveral spinnewebben. Dwars over het gangpad zodat het flink wat moeite kostte om die hele boel inclusief spinnen weg te krijgen. Toen ik aan het bezorgen was werd mijn vermoeden bevestigd, die beesten hebben waarschijnlijk een soort paarweek of vliegen vang-week oid., in ieder geval ze vonden het nodig om bij elke tuin weer dwars over het pad te hangen. Spinnewebben in je gezicht, op de kranten etc. Triest dieptepunt was toch wel een tuin waar ik eerst een halve minuut bezig was met het vrijmaken van het pad en me ontdoen van kruisspinnen, toen ik vervolgens met m'n gezicht dwars door nóg zo'n web liep. Het zal er nogal moeilijk uitgezien hebben want nadat ik met veel moeite die zooi van me afgehaald had en wat had lopen spugen moest ik hurkend naar die brievenbus (het klinkt zwaar overdreven maar er zijn vast mensen die mijn verhaal herkennen
![]()
). Toen pas zag ik in de spiegeling van het glas dat er een zwaar lekker wijf die op de vroege ochtend ging fietsen gestopt was en naar me keek. Even het gevoel van '
![]()
:'(
![]()
' gehad en toen ik me omdraaide en iets wou zeggen als 'het is vanwege de spinnewebben' was ze alweer verdwenen.
Wat stond ik voor lul, ik zat daar echt hurkend in die tuin