quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:22 schreef IHVK het volgende:
Dames en heren,
Als zijnde, dat is een woorden combinatie die we steeds vaker tegenkomen. Ik moet u echter op iets wijzen. Deze combinatie is FOUT, INCORRECT, DUBBEL!
Daarom presenteer ik u enkele alternatieven:
Geen dombo zijnde, maak ik deze fout niet.
en
Ik werk als verpleegkundige.
en tot slot: Hoe het niet moet:
ALS ZIJNDE AIDSLIJDER, ga ik dood.
[DOMBO'S]quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:53 schreef Thieske het volgende:
Het klinkt ook voor geen meter.
quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
Als nieuwsgierig zijnde, snap ik er niets van.
Doe ik ook vosss. Wellicht red ik nu zomaar een sollicitatiebrief van iemand!quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:50 schreef vosss het volgende:
JA GOEDZO VELDMUIS! ZEG HET ZE MAAR1!!!!!!!!!!
"Als" is overbodig, zit al in "zijnde" verwerktquote:Op zondag 5 augustus 2007 21:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
Als nieuwsgierig zijnde, snap ik er niets van.
In "zijnde" zitten heul geen a, l of s!quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:56 schreef Flashwin het volgende:
[..]
"Als" is overbodig, zit al in "zijnde" verwerkt
quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
In "zijnde" zitten heul geen a, l of s!
quote:Opleiding: Elektro
Als taalneuker ben ik het roerend met je eens.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:53 schreef Pool het volgende:
Een taalneuker zijnde, ben ik het roerend met je eens.
Beide vormen zijn correct, geloof ik. 'zijnde' is een antiek woord ofzo.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:32 schreef Golradir het volgende:
[..]
Als taalneuker ben ik het roerend met je eens.
En nu weer hip.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Beide vormen zijn correct, geloof ik. 'zijnde' is een antiek woord ofzo.
Participium praesens.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Beide vormen zijn correct, geloof ik. 'zijnde' is een antiek woord ofzo.
Die is volkomen incorrect.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:46 schreef Empedocles het volgende:
wat is er mis met deze volkomen normale taalconstructie?
Contaminatie.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:46 schreef Empedocles het volgende:
wat is er mis met deze volkomen normale taalconstructie?
Maar in alle, of in ieder geval vrijwel alle gevallen te vervangen door het minder ouderwets klinkende 'is'.quote:
Een taalneuker is, ben ik het met je roerend eensquote:Op zondag 5 augustus 2007 21:53 schreef Pool het volgende:
Een taalneuker zijnde, ben ik het roerend met je eens.
Bedoelde ik niet als?quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Een taalneuker is, ben ik het met je roerend eens![]()
Ik zeg niks.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:58 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Bedoelde ik niet als?
Dus inderdaad 'als taalneuker'; dat je de zin even moest ombouwen leek me overbodig, maar hier op Fok moet je ook alles driedubbel vertellen
Gelukkig! Ik ben zo blij dat mensen me steunen dat ik gewoon 'is' zei, ik ben er nog niet helemaal overheen!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |