abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52122987
Zit met een probleem waar ik al jaren last van heb, het gaat erom ergens last van hebben. Iedereen heeft het weleens ik sla er alleen enorm in door en zoerg dat ik gigantisch depressief word.

Als ik ergens last van heb lichamelijk kwaal, de eerste weken denk ik van "ach het gaat wel over" als het dan nog niet over is ga ik op internet zoeken naar de sympthonen, dan kom ik echt de raarste dingen tegen ( logisch ook ) Jaar geleden heb ik 2 a 3 maanden last van mn onderrug gehad, ik dacht dus echt dat ik hernia had ik dacht de hele dag eraan en soms wel dagen lang op internet kijken en zoeken en verhalen lezen van mensen met soort gelijke klachten.

En bleef het daar maar bij, ik kan dan zo depri worden dat ik nergens meer zin in heb, geen zin meer om te koken of te bewegen alles vermijden wat mijn klacht dan op dat moment kan verergeren. En ik reageer het ook af op mn omgeving, chagerijnig zijn, enorm down en dat de hele dag door om gek van te worden !!!! Als het dan na maanden over is ben ik weer helemaal vrolijk en happy en zie ik de wereld weer met een lach op me gezicht. Ik weet dat er iets mis met mij is en dat mijn gedrag op zulke momenten echt niet klopt. Ik draai er helemaal in door, ik heb wel eens met tranen in mn ogen bij mn ouders gestaan van dat ik baal van mezelf. Moet je nagaan ben 24 jr en verkloot mn hele leven op zulke momenten weken gooi ik weg met zulk gedrag. Meeste mensen zullen wel denken "ach stel je niet zo aan"

Komt erop neer ik ga altijd gelijk van het ergste uit.....

Nu na tijden dat ik geen last meer van me rug heb, helemaal kwaaltjes vrij....

Jahoor volgende probleem, last van mn polsen... Ben er al mee naar de fysio geweest, en zei dat ik constant vastzittende polsen had ( stijfe polsen ) Hij zei dat het overbelasting was ..... Ik dacht gelijk dus als RSI weet ik veel wat, dacht ook al aan capital syndroom ..... En ben al weken er onrustig over en weer gigantisch down, voel me ellendig en ben bang dat ook dit weer TIJDEN gaat duren voordat ik eraf ben. Word gewoon helemaal gek. Me werk leid eronder ( als ik iets moet tillen draai ik soms zowat door, ivp met me polsen ) mn omgeving, en kan ook bijna niet meer de vrolijke ik zijn wat ik altijd ben in de vriendengroep. Heb gewoon nergens meer zin in ..... Vermijd alles wat met de pols et maken heeft ( heb echt geen pijn in mn polsen alleen constant een stijf gevoel in beide ). En hele dag met mn polsen draaien ( gemiddeld 30 a 50 keer of ik het stijve gevoel er nog is )

Ik weet gewoon niet wat ik hiermee aan moet, mn ouders weten dat ik iemand ben die vaak ergens last van heeft, zelfs mn doktor. Alleen ik voel het wel elke dag.... Het eerste wat ik doe als ik wakker word eraan denken .....

Om gek van te worden, en heb ook niet echt een oplossing voor mezelf voor dit fuckt up gedrag van mezelf.... Ik weet dat het niet klopt en dat ik mezelf moet beheersen maar het lukt me niet. En tot die tijd maar uren lang forums afspeuren, naar de sympthonen wat ik heb .... Ik baal van mezelf .... Mn leventje is goed, alleen dit gedrag verpest mn leven.

Ben altijd gedreven sportman geweest, muay thai was mn passie en fitness alleen door dit durf ik het gewoon niet aan want "stel je voor als" enz... Zit nu 3 maanden al thuis geen sport niks meer, word er echt gestoord van ....

Anyway,,,, Wou het ff kwijt ..... Lucht beetje op.....

[ Bericht 4% gewijzigd door justme1234 op 05-08-2007 18:37:07 ]
  † In Memoriam † zondag 5 augustus 2007 @ 18:34:43 #2
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_52123057
Ik wordt altijd paranoia als ik een andere just me zie opduiken
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_52123110
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:31 schreef justme1234 het volgende:
Zit met een probleem waar ik al jaren last van heb, het gaat erom ergens last van hebben.
Oh?
pi_52123612
#geen
pi_52124351
gebruik je medicijnen?
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:07:04 #6
157525 Ionesco
A Long Way Down.
pi_52125039
Het is zo dat als je de symptonen op gaat zoeken en je denkt dat je dat hebt, dat er telkens meer in gaat geloven, terwijl er heel iets anders aan de hand kan zijn.

Je moet je iets minder druk erom maken
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_52125046
Dit is inderdaad geen paranoide maar hypochondrisch gedrag. Je bent zo bang om ziek te worden of te zijn dat je overdreven veel aandacht besteed aan relatief onschuldige fysieke gewaarwordingen en je gaat veel te snel uit van de meest ernstige oorzaken daarvan. Je hebt hier psychische hulp bij nodig, gewoon tegen jezelf zeggen het valt wel mee is niet genoeg.
pi_52128956
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:31 schreef justme1234 het volgende:
En hele dag met mn polsen draaien ( gemiddeld 30 a 50 keer of ik het stijve gevoel er nog is )
Typisch een geval van selffulfilling prophecy. En ook dat hoort bij hypochondrie. Je denkt dat er iets mis is met je polsen, vervolgens ga je ze door ze steeds te controleren daadwerkelijk forceren. En dan ben je nog verder van huis.

Er zijn vrouwen die bang zijn voor borstkanker, en vervolgens zo vaak hun borsten en oksels controleren op knobbeltjes dat er op een gegeven moment ontstekingen in het bindweefsel ontstaan. En wat denken die vrouwen dan? Zie je wel, ik voel nu inderdaad iets vreemds. Dat is ermee te vergelijken

Dat controlegedrag moet je aanpakken. Schrijf eens een dag lang op wat je allemaal controleert, en vooral hoe vaak je dat doet. Controleer je 30 keer per dag je polsen? Dan mag je dat de volgende dag nog maar 25 keer doen, de week daarop nog maar 10 keer, enzovoorts.

En door dingen te vermijden, neemt de angst ervoor toe. Dus til die dingen op je werk gewoon op, dan merk je vanzelf dat er niks gebeurt - en dat betekent opluchting.

Ik weet niet of je de mensen om je omgeving ook steeds om bevestiging vraagt? Zie ik er bleek uit, denk je dat het dat kan zijn, moet ik naar de dokter. Dat is dan het eerste wat je aan kunt pakken. Vraag je familie/vrienden te zwijgen als je steeds zulke vragen krijgt.
  maandag 6 augustus 2007 @ 00:07:23 #9
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_52131774
Ik had een tijd geleden ook wat last van hypochondrie, maar toen ik opmerkte dat ik binnen één maand tijd bij mijzelf al drie levensbedreigende ernstige ziektes had "geconstateerd" heb ik wrongdiagnosis.com maar uit m'n favorieten gegooid

Ga bewegen en hou jezelf actief bezig (focus je gewoon op studie/werk, vrienden, hobby's, etc.) Dan verdwijnen wonder boven wonder de meeste "symptomen" vanzelf.

En RSI betekent gewoon RSI-software installeren die je dwingt regelmatig pauzes te nemen en je oefeningen voorschrijft (uiteraard plus wat je dokter je opdraagt).
He wept for there were no more worlds to conquer.
pi_52149942
idd, word ook heel moe van mezelf..... constant piekeren, denken, mezelf controleren, gun mezelf geen moment rust. De gehele dag niet, dan kom ik echt in een zware dip terecht. Ik weet dat er iets psychisch met mezelf niet klopt, en het afreageren op mensen in mn omgeving. Het zit er gewoon in geroest.

thx for de tips arual. zal het proberen.

had vandaag geprobeert niet te draaien met mn polsen heb het gemiddeld toch 40 a 50 keer gedaan. Het is gewoon een tik. Zal het nu wel proberen wat je zei want had de reacties nog niet gelezen. Pfff wat moet ik wel niet als ik echt wat heb, dan denk ik dat ik zo enorm doordraai dat ik mezelf voor de trein gooi ofzo....
pi_52149986
Ik verpest ook leuke momenten, heb laast hele toffe poker avond gehad kom ik thuis na een gezellige avond en lijkt het wel of ik er de tijd voorneem om er aan te gaan denken en te piekeren ff kut muziek op zetten en mezelf met mn gedachten goed down laten voelen.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')