quote:Stena Line? Die varen toch alleen in Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk ??
Op woensdag 13 februari 2002 21:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
Geen ID,
Maar er gaan niet al teveel ferries heen en weer..
Probeer Stena Line is..
Al lijkt het me stug dat je treinkaart geldig is op de boot..
Voor de duidelijkheid: Brindisi ligt in Italië en Patras ligt in Griekenland.
Zoek het eens op in het Tomas Cook boek zou ik zeggen. Daar staat nl ook info in over de boottochten.
Ik heb het even voor je nagezocht (waar logboeken al niet nuttig voor zijn! ) Wij kregen destijds een mooi kaartje waarop de kantoren staan die wél echt zijn. Dit zijn de kantoren van Adriatica, HML (Helenic Mediterranean Lines) en het gecombineerde kantoor van die twee. Ze zijn alle drie gevestigd langs de hoofdweg (Corso Umberto/Corso Garibaldi) die loopt van het station naar de haven, maar hier zitten tientallen andere kantoortjes dus houd je ogen goed open!
Veel interrail-plezier!
[Dit bericht is gewijzigd door Hik op 14-02-2002 17:01]
Btw: wel bere gezellig met al die interrailers op zo'n boot
quote:Vooral ook erg leuk om de hele dag in Bridisi rond te hangen omdat die trein al 's ochtends aankomt en de boot pas 's avonds weggaat! Lekker zwemmen in de fontein!
Op donderdag 14 februari 2002 19:05 schreef Aernout
Btw: wel bere gezellig met al die interrailers op zo'n boot
quote:Ow, niet gedaan
Op donderdag 14 februari 2002 19:59 schreef Hik het volgende:[..]
Vooral ook erg leuk om de hele dag in Bridisi rond te hangen omdat die trein al 's ochtends aankomt en de boot pas 's avonds weggaat! Lekker zwemmen in de fontein!
![]()
Ga het dus maar eens bij HML proberen
quote:I know..Ik ben zelf grieks
Voor de duidelijkheid: Brindisi ligt in Italië en Patras ligt in Griekenland.
quote:dat valt dus wel mee ... heb die trip 3-4 keer gemaakt en er is geen hol te beleven in brindisi, behalve een complete dag verliezen van je interrail >> echt zonde van je tijd dus. Die keren dat ik ben geweest stond altijd aangegeven dat ze om 20.00 en 21/22.00 uur gingen MOOI niet dus, alles en iedereen ging om 19.30 weg .... kom dus niet te laat, want dan ben je de lul in een kut stadje....
Op donderdag 14 februari 2002 19:59 schreef Hik het volgende:[..]
Vooral ook erg leuk om de hele dag in Bridisi rond te hangen omdat die trein al 's ochtends aankomt en de boot pas 's avonds weggaat! Lekker zwemmen in de fontein!
![]()
zorg ook dat je geld en voedsel op zak hebt, GRIEKS geld wel te verstaan, heb het nl. 2x gehad dat je niet met italiaans geld kon betalen en ook niet kon wisselen op de boot en dan duurt 18-20 uur HEEL ERG lang. Verder hebben ze gelijk dat je GEEN ticket extra (bovenop) je interrail nodig hebt (2 jaar terug iig>altijd voor de zekerheid ff checken, maar dan wel in nederland bij NS internationaal) dus laat je niks aansmeren, kunt je visum gewoon in de haven kopen voor weinig (italiaans)geld
succes .... kan heel erg gezellig zijn op de boot
(is jaloers:)
quote:Nee, d'r is ook geen zak te beleven inderdaad, beetje triest stadje, Brindisi, maar ik heb twee keer toch dikke pret gehad daar hoor....Maak het voor gezelf gezellig zou ik zeggen: Boodschappen doen bij de supermarkt, lekker picknicken in het park...
Op Friday 22 February 2002 05:52 schreef V-man het volgende:
dat valt dus wel mee ... heb die trip 3-4 keer gemaakt en er is geen hol te beleven in brindisi, behalve een complete dag verliezen van je interrail >> echt zonde van je tijd dus. Die keren dat ik ben geweest stond altijd aangegeven dat ze om 20.00 en 21/22.00 uur gingen MOOI niet dus, alles en iedereen ging om 19.30 weg .... kom dus niet te laat, want dan ben je de lul in een kut stadje....
maar dat is mijn mening
Hmmmm....memories!
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 05:52 schreef V-man het volgende:zorg ook dat je geld en voedsel op zak hebt, GRIEKS geld wel te verstaan, heb het nl. 2x gehad dat je niet met italiaans geld kon betalen en ook niet kon wisselen op de boot en dan duurt 18-20 uur HEEL ERG lang.
Thank you for your e-mail.
According to your inquiry, the prices in our website are person in a cabin.
So, for a two bed cabin, you have to pay double the price is given for the
two persons travelling.
Thank you in advance.
Nu weet ik het nog niet! Kan iemand me hier misschien tips over geven?
quote:ehhhh ja best wel ja
Op donderdag 28 februari 2002 23:22 schreef Vava het volgende:[..]
hebben toch ook de euro?
Jullie vragen zich waarschijnlijk af waarvoor ik dit topic naar boven schop... Dit doe ik natuurlijk niet voor niets en om die reden zal ik dat dan ook uitleggen.
Na dit interessante en informatieve topic over bootreizen naar Griekenland hebben mijn verloofde en ik omstreeks maart kaartjes besteld bij HML voor de overtocht van Brindisi naar Patras, natuurlijk met het veilige voorgevoel dat je dan goed zit.
Tot 8/8 waren wij heel gelukkige mensen, verloofd in Venetië, romantischer kon het niet, op weg naar Griekenland. Na de depressieve aanblik van de binnenstand van Napels waren we dan ook blij dat we het vreselijke oord konden verlaten om vervolgens naar Brindisi te vertrekken, alwaar een boot voor ons klaar zou liggen.
Brindisi, lekker weer, wel veel betaald voor de IC trein omdat er alleen nog maar 1e klas kaartjes waren, maargoed. We bewegen ons naar het kantoor van HML, ongeveer 200 meter van het station vandaan om daar onze kaartjes op te halen. (Dit was overigens eerst fout gegaan tijdens het opsturen naar NL, anders hadden we ze al thuis gehad)
Enfin, het kantoor is dicht. We zijn nogal vroeg en maken ons daarom ook niet druk. Als we een uurtje later weer gaan kijken komt er een mevrouw naar buiten met de vraag of ze ons kunnen helpen, heel vriendelijk overigens omdat ze eigenlijk dicht zijn.
We vertellen dat we onze tickets komen halen en laten de uitgeprinte e-mail zien waarop verschillende confirmation numbers staan etc. Nu begint de ellende. Volgens de mevrouw vaart er vandaag helemaal geen boot naar Patras. Vol ongeloof staren we de vrouw aan, ze blijft echter volhouden dat het zo is en verteld ons ook dat de boot voor de volgende dag volgeboekt is. De vraag "wat moeten we doen" wordt beantwoord met "ga maar naar de ticket office in de haven"
Goed... we maken ons al lichtelijk zorgen en spoeden ons met een shuttle busje naar de haven. Bij de ticket office vertellen ze ons hetzelfde... zucht... wat moet je dan. Na heel veel gebekvecht besluiten we een boot naar Igounemitsa te nemen, een plaats in noord-Griekenland. We komen daar om zes uur 's ochtends aan (plaatselijke tijd) en moeten van daar dus in Patras zien te komen.
Ik kan je vertellen, dat gaat om die tijd NIET lukken. Gelukkig hadden we de Lonely Planet bij ons, de redder in nood. Hieruit kunnen we opmaken dat er busverbindingen zijn naar de grotere steden. Geen Patras, wel Athene. Athene dan maar, daar moeten we over een paar dagen toch met het vliegtuig weer terug naar huis. Deze rit kost ons 27 Eur. p.p. en duurt 8,5 uur.
Overigens hebben we een hele leuke tijd gehad in Athene, maar de manier waarop was niet leuk. Op dit moment zijn we dus ongeveer 160 euro kwijt voor alles totaal, want van de boot hebben we nog niets terug gehad. Hier nog maar achteraan dus
Moraal van het verhaal: Pas op met de ferry lines, ze helpen je echt NIET als er wat aan de hand is. In ons geval konden we het nog wel regelen, maar stel je voor dat je met een heel gezin (incl. auto) daar staat!!
[Dit bericht is gewijzigd door Onno_Quist op 19-08-2002 22:49]
quote:He Daggla!
Op woensdag 13 februari 2002 21:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
Geen ID,
Maar er gaan niet al teveel ferries heen en weer..
Probeer Stena Line is..
Al lijkt het me stug dat je treinkaart geldig is op de boot..
Ik ga ook met die boot volgende week maandag al!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |