idd,werkt volgens mij ook beterquote:Op zondag 5 augustus 2007 17:02 schreef cyberstalker het volgende:
Ik heb nog nooit een sollicitatiebrief geschreven. Toch heb ik prima werk. Gewoon binnenlopen werkt in mijn ervaring prima.
Tot ze er op haar werk achter kwamen dat ze niet gelogen had in haar sollicitatiebrief.quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:04 schreef Noodly het volgende:
Er was eens een vrouw die in een sollicitatiebrief had geschreven dat ze niks kon, niet met anderen kon samenwerken en alleen maar wilde werken voor het geld. Die werd meteen aangenomen vanwege haar humor en eerlijkheid![]()
Als je bouvakker, schilder, oid wilt worden misschien wel ja...quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:02 schreef cyberstalker het volgende:
Ik heb nog nooit een sollicitatiebrief geschreven. Toch heb ik prima werk. Gewoon binnenlopen werkt in mijn ervaring prima.
jij kunt beter ook geen brieven schrijvenquote:Op zondag 5 augustus 2007 17:07 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Als je bouvakker, schilder, oid wilt worden misschien wel ja...
Goed punt...quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:08 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
jij kunt beter ook geen brieven schrijven![]()
beroepen die te verkrijgen zijn door gewoon binnen te lopenquote:Op zondag 5 augustus 2007 17:02 schreef cyberstalker het volgende:
Ten eerste, dat is geen slijmen, maar daarmee laat je zien dat je:quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:58 schreef SharQueDo het volgende:
Wat een geslijm altijd, dat solliciteren. En dan heb ik het over de sollicitatiebrief alleen al. Geachte heer/mevrouw, bla bla. Als ik mijzelf mag omschrijven (nee dat mag je niet), Graag wil ik mij kenbaar maken bla bla. In afwachting op uw antwoord verblijf ik bla bla. Hoogachten/met uiterst vriendelijke groet bla bla. En dan een heel verhaal van deze slijmwoorden maken zodat het net een a4tje vult inclusief cv terwijl er eigenlijk gewoon niets meer instaat dan: "jij zoekt iemand met ervaring, ik zoek werk voor brood op de plank elke dag, wij matchen. klaar".![]()
Slijmerig sollicitatiebeleid![]()
Waarom niet? Dan laat je zien de sollicitatie serieus te benaderen, goede doorgroeimogelijkheden en toekomstperspectieven biedt binnen het bedrijf. Eventueel richting leidinggevende in de toekomst aangezien je daarvoor voldoende onderlegd blijkt te zijn. Stukje meerwaarde dus ten opzichte van andere sollicitanten.quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
M.a.w.: als jij zo'n brief schrijft voor de functie van bouwvakker, dan heb je de vacature niet goed begrepen.
http://nl.youtube.com/watch?v=YPgfnsLCwEQquote:Op zondag 5 augustus 2007 17:17 schreef j0rrit het volgende:
Doet me denken aan die ene reclame waarin gevraagd wordt "Waarom moeten we jou nemen?", en de sollicitant antwoord met "Waarom niet?"![]()
Welke reclame was dat ook alweer?
Precies, trouwens... als je nog eens niet in staat bent een serieuse, formele brief te schrijven ben je niet geschikt voor het bedrijfsleven met uitzondering van banen waar je geen opleiding voor nodig hebt.quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ten eerste, dat is geen slijmen, maar daarmee laat je zien dat je:
a. de cultuur binnen het bedrijf begrepen hebt (zo'n brief schrijf je niet naar bedrijven die de vacature invullen met "jij","jouw", etc.)
b. in staat bent correct nederlands te schrijven
c. in staat bent zo correct te schrijven dat je zo veel mogelijk binnen 1 kleine brief alles behandelen kan.
d. laat je zien dat je geschikt voor je baan bent
e. etc.
M.a.w.: als jij zo'n brief schrijft voor de functie van bouwvakker, dan heb je de vacature niet goed begrepen.
quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:10 schreef teknomist het volgende:
Als je echt hip en modern wilt zijn stuur je een videoboodschap op.
Ja, geweldig!quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:32 schreef Wimpeh het volgende:
[..]
http://nl.youtube.com/watch?v=YPgfnsLCwEQ
Tja. Sommige functies zijn ook niet echt bijzonder te motiveren. "Ik wil graag koffiemuts worden aangezien het mij een uitdaging lijkt iedereen op tijd van koffie te voorzien."quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:04 schreef Noodly het volgende:
Er was eens een vrouw die in een sollicitatiebrief had geschreven dat ze niks kon, niet met anderen kon samenwerken en alleen maar wilde werken voor het geld. Die werd meteen aangenomen vanwege haar humor en eerlijkheid![]()
Tsja.quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:48 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Ja, geweldig!
[..]
Tja. Sommige functies zijn ook niet echt bijzonder te motiveren. "Ik wil graag koffiemuts worden aangezien het mij een uitdaging lijkt iedereen op tijd van koffie te voorzien."Dat geloof je toch zelf ook niet?
Als je solliciteert voor een functie waar veel mensen op af komen moet je zorgen dat je opvalt. Dus je brief aangetekend versturen of er een kado van maken en dat opsturen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:56 schreef ouderejongere het volgende:
Gewoon een standaardbrief,
Geachte {geslacht} {naam},
Hierbij wil ik graag solliciteren op de vacature in {krant} van {datum} waarin u vraagt om een {functie}
nog leuker is dan om de insert-velden in blauw te printen, dan is het voor de werkgever ook duidelijk dat je niet onder stoelen of banken steekt dat je elke keer dezelfde brief gebruikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |