abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52119310
Hoi,

Wij zijn bezig een smeedijzer looppoortje te maken.

Voor de afwerking hebben we 2 mogelijkheden:

1. Poedercoaten.
2. Gewoon met kwast schilderen (of spuiten).

Ik heb hier een paar vragen:

1. Ik neem aan dat poedercoating een langere levensduur heeft dan een handmatig aangebrachte laklaag (kwast/spuiten)? Of niet?
2. Als jij de voorkeur hebt voor poedercoating: is dit dan goed met de hand bij te werken als het eenmaal is gaan roesten? Of is er aan roestend poedercoating laag niks te doen, en ben je eigenlijk uitgespeeld? Dat poedercoating is toch heel glad, en als je het dan wil bijwerken, moet je met speciale (epoxy) primers aan de gang, en je krijgt nooit een goede aanhechting en je blijft het altijd zien. Of valt dit wel mee?
3. Als je handmatig schilderen aanraad: welke systeem kan ik dan het best gebruiken? Welke merken/fabrikanten zijn aan te raden? Gewoon de metaalverven van Sikkens, Sigma, etc?
4. Geeft handmatig schilderen niet veel meer een 'antiek' look? Als je handmatig schildert krijg je een wat ruwere laklaag. Die poedercoating hekjes heeft iedereen al.

Bedankt,

Jos
pi_52119425
Is poedercoating niet vele malen moeilijker dan gewoon schilderen met de kwast?
pi_52119437
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:14 schreef josvr het volgende:
3. Als je handmatig schilderen aanraad: welke systeem kan ik dan het best gebruiken? Welke merken/fabrikanten zijn aan te raden? Gewoon de metaalverven van Sikkens, Sigma, etc?
Ik koop om metaal te verven altijd trimetal, wat echt goede verf is. Ik weet wel niet of je er op de particuliere markt makkelijk aan kan raken, ze wordt eerder gebruikt door bedrijven / schilders

1 laag Primer Ferro en 2 lagen Steloxine erover, mat of glanzend naar keuze.
quote:
4. Geeft handmatig schilderen niet veel meer een 'antiek' look? Als je handmatig schildert krijg je een wat ruwere laklaag. Die poedercoating hekjes heeft iedereen al.
Handmatig schilderen is ook goed vlak hoor, veel verschil ga je daar niet in zien. Gewoon opletten dat je verschillende dunne lagen legt; dikke lagen heb je meer kans op afdruipers.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52121709
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:21 schreef Keiichi het volgende:
Is poedercoating niet vele malen moeilijker dan gewoon schilderen met de kwast?
Poedercoaten kun je iig niet zelf, dat moet gebakken worden, voor zover ik weet. Daarom zit het ook veel vaster en beschermd het beter tegen corrosie.

Ik zou het laten poedercoaten.

Maar als ik tussen de regels van de OP doorlees, denk ik dat TS gaat schilderen
pi_52124290
Voor metaal is er geen betere verf als Rust Oleum. Voor de beste bescherming eerst laten termish verzinken daarna de grond en afwerklagen. Grondlaag en 1ste deklaag kun je beter spuiten ivm dekking. De laatste laag(en) kun je zowel spuiten als kwasten afhankelijk van de uitstraling die je het wilt laten hebben. Poeder coaten is ook erg goed totdat het mechanisch beschadigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')