abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52102829
Omdat ik binnenkort naar land ga in het midden-oosten, wil ik graag voorbereid zijn op dat wat komen gaat... grote ranzige pokke insecten.

Gelukkig heb ik een electronische vliegenmepper maar deze schiet flink te kort tegen kakkerlakken, torren en weet ik wat. Daarom wil ik graag mijn vliegenmepper opvoeren.

Waar zou ik meer informatie kunnen vinden hoe ik dat zelf kan doen? Ik heb al uitgezocht dat er op dit moment een condensator (2?) inzitten van 47 micro fahhrad. Ik heb zelf 2 AA batterijen die 2300 mAH geven (dubbele van conventionele batterijen). Waar moet ik allemaal rekening mee houden voordat ik ga beunen?

p.s. een stekker eraan solderen was al in me opgekomen maar is denk ik niet echt praktisch als iemand voor de grap even gaat *zappen*
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 4 augustus 2007 @ 19:41:18 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_52102849
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_52102878
Weerstandjes vervangen door weerstandjes met lagere waardes.
pi_52103584
http://partyflock.nl/topic/881788:Electrische_Vliegenmepper_Opvoeren.html

Daar zie ik geen link op staan...
kaasboer
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 4 augustus 2007 @ 20:35:38 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_52103908
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 20:20 schreef Bafnek het volgende:
http://partyflock.nl/topic/881788:Electrische_Vliegenmepper_Opvoeren.html

Daar zie ik geen link op staan...
Wanneer je de gehele url in je adresbalk plakt werkt het wel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_52103925
lol.
Fuck today, it's tomorrow.
pi_52104430
maar er staat geen PDF in die partyflock link
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
pi_52110077
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 20:35 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wanneer je de gehele url in je adresbalk plakt werkt het wel.
even voor de duidelijkheid, de link werkt ook zonder te gaan copy pasten
  zondag 5 augustus 2007 @ 01:19:33 #9
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52110616
Rol kippengaas en een dikke accu. En dan rondrennen met die rol
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_52110660
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 20:58 schreef hardstylesage het volgende:
maar er staat geen PDF in die partyflock link
Wat een gezeur over een PDF. Kijk hier eens (2 seconden Google).
pi_52114628
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 19:40 schreef hardstylesage het volgende:
Ik heb zelf 2 AA batterijen die 2300 mAH geven (dubbele van conventionele batterijen). Waar moet ik allemaal rekening mee houden voordat ik ga beunen?
Dat geeft je hooguit een langere tijd dat je kan roosteren, maar de intensiteit zal niet vergroten (standaard batterij is trouwens 1800mAh vantegenwoordig hoor, de grote zijn 2700mAh). Wat meer effect gaat hebben is overstappen naar 3 batterij'tjes, dan verhoog je de spanning (en daardoor dus ook de stroom door de insectjes)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 5 augustus 2007 @ 11:41:54 #12
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_52114969
Batterijen eruit halen, wat draadjes aan de contactje solderen, twee 9-volts batterijen aan het handvat tapen en aansluiten. (Benodigd materiaal: 2 9-voilts batterijen 3 euro het stuk, 2 aansluit dingetjes van 40 cent het stuk, en wat draadjes (heb je vast wel ergens rondslingeren.)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_52115025
- sorry post met verkeerde account, laptop vriendin -
  zondag 5 augustus 2007 @ 11:45:49 #14
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_52115038
Ohnee, doe toch maar niet met die 9 volts batterijen. (Heb de PDF gevonden door Riparius gelezen.)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_52115041
Een vliegenmepper heeft geen kloksnelheid.
  zondag 5 augustus 2007 @ 12:01:52 #16
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_52115332
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 11:45 schreef veldmuis het volgende:
Een vliegenmepper heeft geen kloksnelheid.
Die van TS wel blijkbaar.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_52121888
Haha.
Film het gepruts en zet het op youtube als iemand dit gaat doen.

En afbranden die beesten
pi_52127783
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:36 schreef ScarFace- het volgende:
Haha.
Film het gepruts en zet het op youtube als iemand dit gaat doen.
Is bepaald geen originele gedachte, op Youtube staan al de nodige filmpjes over elektrische vliegenmeppers. Het zou wel handig zijn als die dingen vliegen zouden aantrekken, maar kennelijk trekken ze vooral idioten aan.
pi_52127908
ombouwen voor 9volt blok moet werken.. :<

en grotere condensatoren (kleinere weerstandjes) etc..

-edit: ik lees net in die pdf dat
quote:
9 volt aansluiten op de mepper is niet echt een goed idee. Mepper overleden... Het lijkt erop dat D5 de verhoogde spanning niet kan hebben.
hmmmm
pi_52128663

Blijft de beste.
pi_52129350
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 22:00 schreef devvertje het volgende:
ombouwen voor 9volt blok moet werken.. :<
Nee, de diode(s) sneuvelen dan omdat die de spanning in sperrichting niet aankunnen. Ik weet niet wat voor diodes er in die dingen worden gebruikt, maar een gangbaar type als de 1N4007 is bedoeld voor sperspanningen tot 1000 V. De (doorslag)spanning waarbij het ding de geest geeft ligt ongetwijfeld een stuk hoger, maar zelfs als de mepper wordt opgevoerd tot 1800 V zoals in de PDF beschreven dan is het denkbaar dat de diodes binnen niet al te lange tijd de geest geven.

Het verdrievoudigen van de batterijspanning (van 3 naar 9 volt) resulteert in een 3 maal zo hoge uitgangsspanning, dus ca. 5400 V, en het is duidelijk dat de diodes daar niet tegen kunnen. Het overlijden van de mepper bij 9 V batterijspanning was dus voorspelbaar.

Wil je toch persé aan de slag met dergelijke spanningen, dan zul je daarvoor de geschikte onderdelen moeten gebruiken, maar dan is het geen kwestie meer van opvoeren maar van ombouwen. Overigens denk ik dat het risico ook niet denkbeeldig is dat het trafootje dan sneuvelt als gevolg van vonkdoorslag.
pi_52129476
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 22:45 schreef Riparius het volgende:

Wil je toch persé aan de slag met dergelijke spanningen, dan zul je daarvoor de geschikte onderdelen moeten gebruiken, maar dan is het geen kwestie meer van opvoeren maar van ombouwen. Overigens denk ik dat het risico ook niet denkbeeldig is dat het trafootje dan sneuvelt als gevolg van vonkdoorslag.
De transformator wordt ook erg heet na lang gebruik. Ik heb bij mijn mepper gewoon een paar extra grote condensatoren toegevoegd om meer vermogen te krijgen. Het laden duurt dan iets langer, maar de stroom is vele malen hoger met de extra condensatoren. Zelfs wespen maken dan geen schijn van kans.
pi_52129951
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 22:45 schreef Riparius het volgende:
Het verdrievoudigen van de batterijspanning (van 3 naar 9 volt) resulteert in een 3 maal zo hoge uitgangsspanning, dus ca. 5400 V, en het is duidelijk dat de diodes daar niet tegen kunnen. Het overlijden van de mepper bij 9 V batterijspanning was dus voorspelbaar.
Diode vervangen door een Semikron SKNa 22/50; die is geschikt voor 5000V reverse spanning .

Trafo zal ook vervangen moeten worden door een van meer VA's, maar dat kan ook niet het probleem zijn
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52131821
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 21:56 schreef Riparius het volgende:

[..]

Is bepaald geen originele gedachte, op Youtube staan al de nodige filmpjes over elektrische vliegenmeppers. Het zou wel handig zijn als die dingen vliegen zouden aantrekken, maar kennelijk trekken ze vooral idioten aan.
Een hoop idioten inderdaad.
Met film het gepruts bedoelde ik het ombouwen is daar een filmpje van?
pi_52131934
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 00:09 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Een hoop idioten inderdaad.
Met film het gepruts bedoelde ik het ombouwen is daar een filmpje van?
Ik denk het niet, maar daar is ook niets spannends aan. Een weerstandje verwijderen met een kniptang of een soldeerbout en eventueel een draadbrugje plaatsen en een extra condensator parallel aan de uitgang, that's all.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')