Wanneer je de gehele url in je adresbalk plakt werkt het wel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:20 schreef Bafnek het volgende:
http://partyflock.nl/topic/881788:Electrische_Vliegenmepper_Opvoeren.html
Daar zie ik geen link op staan...
even voor de duidelijkheid, de link werkt ook zonder te gaan copy pastenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer je de gehele url in je adresbalk plakt werkt het wel.![]()
Wat een gezeur over een PDF. Kijk hier eens (2 seconden Google).quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:58 schreef hardstylesage het volgende:
maar er staat geen PDF in die partyflock link
Dat geeft je hooguit een langere tijd dat je kan roosteren, maar de intensiteit zal niet vergroten (standaard batterij is trouwens 1800mAh vantegenwoordig hoor, de grote zijn 2700mAh). Wat meer effect gaat hebben is overstappen naar 3 batterij'tjes, dan verhoog je de spanning (en daardoor dus ook de stroom door de insectjes)quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:40 schreef hardstylesage het volgende:
Ik heb zelf 2 AA batterijen die 2300 mAH geven (dubbele van conventionele batterijen). Waar moet ik allemaal rekening mee houden voordat ik ga beunen?
Die van TS wel blijkbaar.quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:45 schreef veldmuis het volgende:
Een vliegenmepper heeft geen kloksnelheid.
Is bepaald geen originele gedachte, op Youtube staan al de nodige filmpjes over elektrische vliegenmeppers. Het zou wel handig zijn als die dingen vliegen zouden aantrekken, maar kennelijk trekken ze vooral idioten aan.quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:36 schreef ScarFace- het volgende:
Haha.
Film het gepruts en zet het op youtube als iemand dit gaat doen.
hmmmmquote:9 volt aansluiten op de mepper is niet echt een goed idee. Mepper overleden... Het lijkt erop dat D5 de verhoogde spanning niet kan hebben.
Nee, de diode(s) sneuvelen dan omdat die de spanning in sperrichting niet aankunnen. Ik weet niet wat voor diodes er in die dingen worden gebruikt, maar een gangbaar type als de 1N4007 is bedoeld voor sperspanningen tot 1000 V. De (doorslag)spanning waarbij het ding de geest geeft ligt ongetwijfeld een stuk hoger, maar zelfs als de mepper wordt opgevoerd tot 1800 V zoals in de PDF beschreven dan is het denkbaar dat de diodes binnen niet al te lange tijd de geest geven.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:00 schreef devvertje het volgende:
ombouwen voor 9volt blok moet werken.. :<
De transformator wordt ook erg heet na lang gebruik. Ik heb bij mijn mepper gewoon een paar extra grote condensatoren toegevoegd om meer vermogen te krijgen. Het laden duurt dan iets langer, maar de stroom is vele malen hoger met de extra condensatoren. Zelfs wespen maken dan geen schijn van kans.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:45 schreef Riparius het volgende:
Wil je toch persé aan de slag met dergelijke spanningen, dan zul je daarvoor de geschikte onderdelen moeten gebruiken, maar dan is het geen kwestie meer van opvoeren maar van ombouwen. Overigens denk ik dat het risico ook niet denkbeeldig is dat het trafootje dan sneuvelt als gevolg van vonkdoorslag.
Diode vervangen door een Semikron SKNa 22/50; die is geschikt voor 5000V reverse spanningquote:Op zondag 5 augustus 2007 22:45 schreef Riparius het volgende:
Het verdrievoudigen van de batterijspanning (van 3 naar 9 volt) resulteert in een 3 maal zo hoge uitgangsspanning, dus ca. 5400 V, en het is duidelijk dat de diodes daar niet tegen kunnen. Het overlijden van de mepper bij 9 V batterijspanning was dus voorspelbaar.
Een hoop idioten inderdaad.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:56 schreef Riparius het volgende:
[..]
Is bepaald geen originele gedachte, op Youtube staan al de nodige filmpjes over elektrische vliegenmeppers. Het zou wel handig zijn als die dingen vliegen zouden aantrekken, maar kennelijk trekken ze vooral idioten aan.
Ik denk het niet, maar daar is ook niets spannends aan. Een weerstandje verwijderen met een kniptang of een soldeerbout en eventueel een draadbrugje plaatsen en een extra condensator parallel aan de uitgang, that's all.quote:Op maandag 6 augustus 2007 00:09 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Een hoop idioten inderdaad.
Met film het gepruts bedoelde ik het ombouwen is daar een filmpje van?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |