Mag ik hier even op de onjuistheid wijzen...quote:Pivo's: 17-23 jaar, jongens
Stam: 17-23 jaar, gemengd
Nee, de tweede. Maar leuk dat je er bent! Welke groep?quote:Op maandag 11 februari 2008 08:32 schreef Mute_Me het volgende:
Geen waterscouts hier?.. Dan ben ik de eerste!
Gelukkig. Pocahontas uit Zoetermeer. Jij?quote:Op maandag 11 februari 2008 11:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, de tweede. Maar leuk dat je er bent! Welke groep?
Het verschilt ook per groep. Onze welpen zijn bijvoorbeeld ook gemengd, terwijl welpen traditioneel alleen jongens waren. Het is maar net welke naam je op een leeftijdscategorie plakt.quote:Op maandag 11 februari 2008 00:37 schreef FFnog het volgende:
[..]
Mag ik hier even op de onjuistheid wijzen...
De term PiVo is een samenvoeging van Pionier en Voortrekker, Een Pionier was de vrouwelijke kant, en een Voortrekker de mannelijke zijde.
PiVo zou dus juist gemengd moeten zijn...
Sint Franciscus in Wijchen, met wachtschip en vletten bij Niftrik aan de Maas. (Bege)Leiding van de Wilde Vaart.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:36 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Gelukkig. Pocahontas uit Zoetermeer. Jij?
Zaterdagmiddag ben ik schipper/teamleider van de zeeverkenners, s'avonds ben ik loods.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:55 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Sint Franciscus in Wijchen, met wachtschip en vletten bij Niftrik aan de Maas. (Bege)Leiding van de Wilde Vaart.
Wat doe jij bij de groep?
Wij hebben gemengde Rowans!quote:Op maandag 11 februari 2008 19:52 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het verschilt ook per groep. Onze welpen zijn bijvoorbeeld ook gemengd, terwijl welpen traditioneel alleen jongens waren. Het is maar net welke naam je op een leeftijdscategorie plakt.
Wij noemen het meestal gewoon RSA (afk voor Rowan-Sherpa Afdeling)quote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:47 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Wij hebben gemengde Rowans!![]()
Maar dat is meer omdat we Explo's zo vonden klinken alsof we alleen maar achter de computer zaten, en Sherpa's vonden we gewoon een suffe naam, dus al onze meisjes zijn ook Rowan
Franciscus heeft (gokje) zo'n 150 jeugdleden. Een bevergroep, drie Welpen/estagroepen, 2 verkenner/scoutgroepen, een rowangroep, een zeeverkennergroep en sinds september dus ook een -net begonnen- wilde vaart-groep. Er zijn wel vage plannen om, als de wiva's wat ouder zijn, te gaan proberen een dolfijnengroep te starten waar de wilde vaarders als extra staf gaan fungeren. Voorlopig wordt er nog eerst hard gewerkt aan het opknappen van een wachtschipje. Nu hebben we 3 vletten in het water liggen in redelijke staat van onderhoud, en 1 afgeragd half gezonken bootje wat nog ooit opgeknapt gaat worden tot motorvlet. De motor hebben we alquote:Op dinsdag 12 februari 2008 08:19 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Zaterdagmiddag ben ik schipper/teamleider van de zeeverkenners, s'avonds ben ik loods.
Hebben jullie een grote groep? Wij zitten op ongeveer 120 mensen.
Op zaterdag draaien bij ons de bevers, westa's, dolfijnen, verkenners, wilde vaart en s'avonds de loodsen. Op zondag hebben we nog een groepje verkenners. Wij varen met 7 vletten, 1 kajuitvlet en een schouw
Dat hebben wij ook nog eens gedaan. Dat was mn eerste wilde vaart kamp. Tevens een van de mooiste kampenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:45 schreef hooibaal het volgende:
Valkjes huren in Friesland.
Heel gaaf, ben bijna jaloursquote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:18 schreef hooibaal het volgende:
Rondje Friesland maken is de bedoeling. Relatief eenvoudig te regelen, relatief goedkoop, relatief dicht bij huis... mooi eerste kamp voor een wivagroep it is.
Wordt ook mijn eerste kamp op het water, trouwens.
Wij doen eigenlijk niks meer aan Nationale Scouting Dag. Vroeger stonden we nog wel eens in een winkelcentrum met een pionier object.quote:Op woensdag 13 februari 2008 07:56 schreef Mute_Me het volgende:
Doet iemand nog wat speciaal met Nationale Scouting Dag? In Zoetermeer gaan alle groepen in het centrum een samen een evenement organiseren. Belooft wat te worden!
Oh, daar zijn we heel simpel in. "We zeggen niet wat we gaan doen, maar je bagage moet je op de fiets meenemen"quote:Op woensdag 13 februari 2008 07:54 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Heel gaaf, ben bijna jalours
Vorig jaar zijn wij met een paar man naar Zuid Frankrijk geweest, met de verkenners zijn we naar de kaag gegaan. Dit jaar gaan we naar Veere.
Probeer trouwens niet teveel meuk mee te nemen, zeker niet als je met valkjes gaat. Onze vletten lagen de eerste keer stampesvol, de helft gebruik je uiteindelijk niet of kan je anders regelen
Wij leggen meestal een vlet, een tent en iets speciaals neer. De ene keer is dat een pionierobject (vaak niet, ze houden niet zo van pionieren) een springkussen of een piramide van bamboe en elastiekjes.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:41 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wij doen eigenlijk niks meer aan Nationale Scouting Dag. Vroeger stonden we nog wel eens in een winkelcentrum met een pionier object.
Is dat wat jullie gaan doen? En zo ja, is dat in het Stadshart?
Verhuisoperaties komt me bekend voor ja. Maar als je bij ons zegt "we gaan op e fiets" zijn ze in staat ergens een bakfiets te regelen en nog steeds teveel mee te nemenquote:Op donderdag 14 februari 2008 00:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Oh, daar zijn we heel simpel in. "We zeggen niet wat we gaan doen, maar je bagage moet je op de fiets meenemen"
Werkt perfect, hebben we afgelopen weekendkamp wel gezien. Heb me de afgelopen jaren groen & geel geërgerd aan de verhuisoperaties als onze welpen door hun ouders bij het kampterrein werden afgeleverd... niet te filmen werkelijk. Maar hoe dan ook, bedankt voor de tip!
3e!quote:Op maandag 11 februari 2008 11:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, de tweede. Maar leuk dat je er bent! Welke groep?
Een nationale dag waarop je je groep kan presenteren aan outsiders. Iedereen geeft zn eigen invulling eraan, sommigen ook nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |