abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56655030
Ja heerlijk weer dit weekend. M'n explo's zijn nu allemaal ontgroend en geinstalleerd en gister heerlijk met zand zitten spelen, de hele dag buiten. top .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56657368
quote:
Pivo's: 17-23 jaar, jongens
Stam: 17-23 jaar, gemengd
Mag ik hier even op de onjuistheid wijzen...
De term PiVo is een samenvoeging van Pionier en Voortrekker, Een Pionier was de vrouwelijke kant, en een Voortrekker de mannelijke zijde.
PiVo zou dus juist gemengd moeten zijn...
pi_56659328
Geen waterscouts hier?.. Dan ben ik de eerste!
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  maandag 11 februari 2008 @ 11:29:17 #179
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_56661851
quote:
Op maandag 11 februari 2008 08:32 schreef Mute_Me het volgende:
Geen waterscouts hier?.. Dan ben ik de eerste!
Nee, de tweede. Maar leuk dat je er bent! Welke groep?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_56662026
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:29 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Gelukkig. Pocahontas uit Zoetermeer. Jij?
  maandag 11 februari 2008 @ 19:52:14 #181
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_56670507
quote:
Op maandag 11 februari 2008 00:37 schreef FFnog het volgende:

[..]

Mag ik hier even op de onjuistheid wijzen...
De term PiVo is een samenvoeging van Pionier en Voortrekker, Een Pionier was de vrouwelijke kant, en een Voortrekker de mannelijke zijde.
PiVo zou dus juist gemengd moeten zijn...
Het verschilt ook per groep. Onze welpen zijn bijvoorbeeld ook gemengd, terwijl welpen traditioneel alleen jongens waren. Het is maar net welke naam je op een leeftijdscategorie plakt.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  dinsdag 12 februari 2008 @ 00:55:24 #182
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_56677116
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:36 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Gelukkig. Pocahontas uit Zoetermeer. Jij?
Sint Franciscus in Wijchen, met wachtschip en vletten bij Niftrik aan de Maas. (Bege)Leiding van de Wilde Vaart.
Wat doe jij bij de groep?
pi_56678279
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 00:55 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Sint Franciscus in Wijchen, met wachtschip en vletten bij Niftrik aan de Maas. (Bege)Leiding van de Wilde Vaart.
Wat doe jij bij de groep?
Zaterdagmiddag ben ik schipper/teamleider van de zeeverkenners, s'avonds ben ik loods.
Hebben jullie een grote groep? Wij zitten op ongeveer 120 mensen.
Op zaterdag draaien bij ons de bevers, westa's, dolfijnen, verkenners, wilde vaart en s'avonds de loodsen. Op zondag hebben we nog een groepje verkenners. Wij varen met 7 vletten, 1 kajuitvlet en een schouw
pi_56680253
quote:
Op maandag 11 februari 2008 19:52 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Het verschilt ook per groep. Onze welpen zijn bijvoorbeeld ook gemengd, terwijl welpen traditioneel alleen jongens waren. Het is maar net welke naam je op een leeftijdscategorie plakt.
Wij hebben gemengde Rowans!
Maar dat is meer omdat we Explo's zo vonden klinken alsof we alleen maar achter de computer zaten, en Sherpa's vonden we gewoon een suffe naam, dus al onze meisjes zijn ook Rowan
pi_56680491
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 10:47 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Wij hebben gemengde Rowans!
Maar dat is meer omdat we Explo's zo vonden klinken alsof we alleen maar achter de computer zaten, en Sherpa's vonden we gewoon een suffe naam, dus al onze meisjes zijn ook Rowan
Wij noemen het meestal gewoon RSA (afk voor Rowan-Sherpa Afdeling)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 12:13:23 #186
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_56681719
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 08:19 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Zaterdagmiddag ben ik schipper/teamleider van de zeeverkenners, s'avonds ben ik loods.
Hebben jullie een grote groep? Wij zitten op ongeveer 120 mensen.
Op zaterdag draaien bij ons de bevers, westa's, dolfijnen, verkenners, wilde vaart en s'avonds de loodsen. Op zondag hebben we nog een groepje verkenners. Wij varen met 7 vletten, 1 kajuitvlet en een schouw
Franciscus heeft (gokje) zo'n 150 jeugdleden. Een bevergroep, drie Welpen/estagroepen, 2 verkenner/scoutgroepen, een rowangroep, een zeeverkennergroep en sinds september dus ook een -net begonnen- wilde vaart-groep. Er zijn wel vage plannen om, als de wiva's wat ouder zijn, te gaan proberen een dolfijnengroep te starten waar de wilde vaarders als extra staf gaan fungeren. Voorlopig wordt er nog eerst hard gewerkt aan het opknappen van een wachtschipje. Nu hebben we 3 vletten in het water liggen in redelijke staat van onderhoud, en 1 afgeragd half gezonken bootje wat nog ooit opgeknapt gaat worden tot motorvlet. De motor hebben we al

pi_56681912
Nog een tikje groter dus. Leuk bootje op de foto. Weet je al wat je met zomerkamp gaat doen?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 12:45:46 #188
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_56682249
Valkjes huren in Friesland.
pi_56683206
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 12:45 schreef hooibaal het volgende:
Valkjes huren in Friesland.
Dat hebben wij ook nog eens gedaan. Dat was mn eerste wilde vaart kamp. Tevens een van de mooiste kampen .
Ga je trekken of blijf je op 1 plek?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 20:18:39 #190
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_56689770
Rondje Friesland maken is de bedoeling. Relatief eenvoudig te regelen, relatief goedkoop, relatief dicht bij huis... mooi eerste kamp voor een wivagroep it is.
Wordt ook mijn eerste kamp op het water, trouwens.
pi_56692188
Zaterdag 2 nieuwe leiding geinstalleerd
Twister met curry blijft altijd leuk om te doen en dan zeker in een park tegen over een winkelcentrum dat iedereen het goed kan zien

moet wel zeggen dat we rustig hebben gedaan met de twister .... curry, mayo, jam, stroop poedersuiker en bleekmiddel
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_56697152
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 20:18 schreef hooibaal het volgende:
Rondje Friesland maken is de bedoeling. Relatief eenvoudig te regelen, relatief goedkoop, relatief dicht bij huis... mooi eerste kamp voor een wivagroep it is.
Wordt ook mijn eerste kamp op het water, trouwens.
Heel gaaf, ben bijna jalours
Vorig jaar zijn wij met een paar man naar Zuid Frankrijk geweest, met de verkenners zijn we naar de kaag gegaan. Dit jaar gaan we naar Veere.

Probeer trouwens niet teveel meuk mee te nemen, zeker niet als je met valkjes gaat. Onze vletten lagen de eerste keer stampesvol, de helft gebruik je uiteindelijk niet of kan je anders regelen
pi_56697162
Doet iemand nog wat speciaal met Nationale Scouting Dag? In Zoetermeer gaan alle groepen in het centrum een samen een evenement organiseren. Belooft wat te worden!
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:41:03 #194
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_56710134
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 07:56 schreef Mute_Me het volgende:
Doet iemand nog wat speciaal met Nationale Scouting Dag? In Zoetermeer gaan alle groepen in het centrum een samen een evenement organiseren. Belooft wat te worden!
Wij doen eigenlijk niks meer aan Nationale Scouting Dag. Vroeger stonden we nog wel eens in een winkelcentrum met een pionier object.
Is dat wat jullie gaan doen? En zo ja, is dat in het Stadshart?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_56718370
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 07:54 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Heel gaaf, ben bijna jalours
Vorig jaar zijn wij met een paar man naar Zuid Frankrijk geweest, met de verkenners zijn we naar de kaag gegaan. Dit jaar gaan we naar Veere.

Probeer trouwens niet teveel meuk mee te nemen, zeker niet als je met valkjes gaat. Onze vletten lagen de eerste keer stampesvol, de helft gebruik je uiteindelijk niet of kan je anders regelen
Oh, daar zijn we heel simpel in. "We zeggen niet wat we gaan doen, maar je bagage moet je op de fiets meenemen"

Werkt perfect, hebben we afgelopen weekendkamp wel gezien. Heb me de afgelopen jaren groen & geel geërgerd aan de verhuisoperaties als onze welpen door hun ouders bij het kampterrein werden afgeleverd... niet te filmen werkelijk. Maar hoe dan ook, bedankt voor de tip!
pi_56720044
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:41 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Wij doen eigenlijk niks meer aan Nationale Scouting Dag. Vroeger stonden we nog wel eens in een winkelcentrum met een pionier object.
Is dat wat jullie gaan doen? En zo ja, is dat in het Stadshart?
Wij leggen meestal een vlet, een tent en iets speciaals neer. De ene keer is dat een pionierobject (vaak niet, ze houden niet zo van pionieren) een springkussen of een piramide van bamboe en elastiekjes.
Dit allemaal idd in het stadshart.
Maken er gewoon een gezellig dagje van waarbij je veel bekenden ziet enzo
pi_56720054
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 00:37 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Oh, daar zijn we heel simpel in. "We zeggen niet wat we gaan doen, maar je bagage moet je op de fiets meenemen"

Werkt perfect, hebben we afgelopen weekendkamp wel gezien. Heb me de afgelopen jaren groen & geel geërgerd aan de verhuisoperaties als onze welpen door hun ouders bij het kampterrein werden afgeleverd... niet te filmen werkelijk. Maar hoe dan ook, bedankt voor de tip!
Verhuisoperaties komt me bekend voor ja. Maar als je bij ons zegt "we gaan op e fiets" zijn ze in staat ergens een bakfiets te regelen en nog steeds teveel mee te nemen slimme kinders
pi_56720385
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:29 schreef hooibaal het volgende:

[..]

3e!
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
  donderdag 14 februari 2008 @ 10:18:03 #199
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_56721949
Nationale scouting dag
pi_56741455
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 10:18 schreef dubidub het volgende:
Nationale scouting dag
Een nationale dag waarop je je groep kan presenteren aan outsiders. Iedereen geeft zn eigen invulling eraan, sommigen ook niet .
Onze groep gaat meestal op zaterdag in het centrum staan met een info tent en wat spelletjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')