abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52094299
Ik zou de komende tijd graag wat willen afvallen. Nu heb ik mij bedacht dat ik dit het makkelijkste kan doen door wat meer alcohol te gebruiken. Daarom ben ik begonnen met het drinken van 3 blikjes bier in de ochtend en 3 in de middag. In de avond dronk ik er toch altijd al een stuk of 6 en dat houd ik dus zo (ik wil namelijk geen alcoholist worden). Als ik immers naar de stevige gebruikers bij mij in het park kijk dan zijn die allemaal lekker slank. Nu hoor ik alleen altijd verhalen dat bier juist dik maakt. Hoe kan het dan toch dat die stevige bierdrinkers allemaal zo slank zijn.

Mijn vraag is dus of ik er goed aan doe om met dit dieet door te gaan of is het beter om te stoppen. Zou het ook zo kunnen zijn dat er een soort van niet monotone relaite is en dat mensen die een beetje drinken dikker zijn dan mensen die niet drinken en dat mensen die heel erg veel drinken weer veel slanker zijn. Als dat zo is dan denk ik dat ik beter nog wat meer kan gaan drinken.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:41:52 #2
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_52094348
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_52094368
quote:
(ik wil namelijk geen alcoholist worden)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:46:37 #4
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_52094442
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 11:39 schreef DRA het volgende:
(ik wil namelijk geen alcoholist worden).
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:50:02 #5
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:50:17 #6
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52094517
'Stevige bierdrinkers' zijn meestal juist alcoholisten. Ze eten minder omdat ze aan de drank voldoende hebben, maar krijgen vervolgens Korsakov omdat ze niet genoeg vitaminen naar binnen krijgen en vergeten vervolgens te eten... En dan gaan ze dood...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52094562
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 11:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
'Stevige bierdrinkers' zijn meestal juist alcoholisten. Ze eten minder omdat ze aan de drank voldoende hebben, maar krijgen vervolgens Korsakov omdat ze niet genoeg vitaminen naar binnen krijgen en vergeten vervolgens te eten... En dan gaan ze dood...
Dat is uiteraard niet de bedoeling, maar denk je dat er toch een soort tussenweg is. En waarom hebben veel mensen het dan toch over een bierbuik?
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:52:40 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_52094574
Alchohol levert veel energie maar geen voedingsstoffen. Je wordt er dus dikker van als je daarnaast je gewone eetpatroon bijft aanhouden. In de praktijk denk ik dat alcoholisten minder eten, als je een kater hebt of continu dronken bent heb je minder trek.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:55:33 #9
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_52094636
Je word gewoon dikker door de koolhydraten. dus je moet stoppen met zuipen
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_52094643
Je kunt beter rode wijn nemen dan bier,
Zitten iets meer voedingsstoffen in, anti-oxidanten en iets dat vet afbreekt en je cholesterol verlaagd.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_52094884
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 11:56 schreef Spacehamster het volgende:
Je kunt beter rode wijn nemen dan bier,
Zitten iets meer voedingsstoffen in, anti-oxidanten en iets dat vet afbreekt en je cholesterol verlaagd.
Ik heb ze bij mij in het park nog nooit met rode wijn gezien maar wellicht heb je gelijk. Het enige probleem dat ik voorzie is dat wijn behoorlijk duur kan zijn. Een beetje redelijke fles wijn kost toch al gauw een euro of 4 en daar kan ik nu al behoorlijk wat van die euroshopper biertjes van kopen. Goedkopere wijn is er wel maar dat geeft vaak zoveel hoofdpijn. Ik vind het nu al best lastig om als ik de avond ervoor stevig gedronken heb, meteen de volgende ochtend weer verder te gaan met mijn "dieet".
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:18:46 #12
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52095093
Eet je kaas op je brood? Laat de kaas eens uit je dieet, dat scheelt al een hoop.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52095191
Ze zeggen immers niet voor niks dat 1 biertje gelijk is aan een bruine boterham met kaas
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  PR/Manusje van alles zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:31:45 #14
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_52095329
Ik denk niet dat je veel succes zal hebben
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_52095723
Ik heb het idee dat veel van jullie het niet zo'n goed idee lijkt. Ik had al zo'n vermoeden want er staat ook weinig over op het internet. Ik denk dat ik het gewoon een tijdje aankijk en wellicht heb ik er dan toch succes mee. Zolang ik maar niet meer dan gemiddeld 15 biertjes per dag drink, loop ik geen gevaar om verslaafd te raken en loop ik verder denk ik ook geen gezondheidsrisico's.
pi_52095816
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 11:52 schreef Aventura het volgende:
Alchohol levert veel energie maar geen voedingsstoffen. Je wordt er dus dikker van als je daarnaast je gewone eetpatroon bijft aanhouden. In de praktijk denk ik dat alcoholisten minder eten, als je een kater hebt of continu dronken bent heb je minder trek.
Dat is slim opgemerkt. Ik merk nu ook wel dat ik in de morgen vaak geen trek heb. Dan drink ik alleen mijn drie biertjes (al hoewel ik dat soms ook best pittig vind). Ik drink niet genoeg om de hele dag dronken te zijn en dat wil ik ook niet. Zoals ik in mijn OP al schreef wil ik namelijk geen alcoholist worden.
pi_52095828
Je kan nog wel iets omhoog gaan, drankgebruik wordt meestal pas problematisch bij zo'n consumptie of 35/40 per dag.

Wel belangrijk dat je er verder niets bij eet.

Moet goedkomen
pi_52095873
slotje
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:14:11 #20
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_52096023
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_52096137
Zullen we het drinkgedrag van TS, zoals in de OP genoemd eens onder de loep nemen?
pi_52096288
TS: Volgens de testresultaten zijn er aanwijzingen dat je alcoholgebruik problematisch is.
pi_52096302
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:19 schreef freecell het volgende:
Zullen we het drinkgedrag van TS, zoals in de OP genoemd eens onder de loep nemen?
Heb ik al gedaan
quote:
Volgens de testresultaten zijn er aanwijzingen dat je alcoholgebruik problematisch is.

Misschien wilde je een keer uitproberen wat uit de test komt. Maar mochten je antwoorden kloppen, dan adviseren we je echt je alcoholgebruik kritisch tegen het licht te houden – en vooral te minderen!

Te veel in korte tijd kan tot alcoholvergiftiging leiden
Want je drinkt te veel en te vaak alcohol. Zo blijkt uit je antwoorden. Levensgevaarlijke alcoholvergiftiging is slechts een van de mogelijke gevolgen. Wie zich regelmatig bedrinkt moet er ook rekening mee houden dat geheugen en intellectuele prestaties slechter worden.

Van alcohol word je losser
Onder invloed van alcohol word je vaak losser en doe je dingen die je in nuchtere toestand niet zou durven – met alle vergaande gevolgen van dien.

Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat mensen die in een alcoholroes verkeren sneller agressief worden en vaker bij zware verkeersongevallen betrokken zijn. Verder komt het onder invloed van alcohol eerder tot ongewilde en onveilige seks.

Risico op verslaving
Weliswaar kan het meerdere jaren duren alvorens je een lichamelijke alcoholafhankelijkheid hebt ontwikkeld, maar nu al ben je er aan gewend geraakt regelmatig veel alcohol te drinken. Uit die gewoonte kan uiteindelijk afhankelijkheid (verslaving) ontstaan.

Tenminste, als je je drinkgedrag niet verandert.
Lijkt me enigszins overdreven. Waarschijnlijk zijn het van die types die al het alcohol al te veel vinden
pi_52096348
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:28 schreef DRA het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan
[..]

Lijkt me enigszins overdreven. Waarschijnlijk zijn het van die types die al het alcohol al te veel vinden
Och, ik heb de test ook ff ingevuld, heb de afgelopen week bijna elke dag 2 wijn gehad en één dag echt behoorlijk wat gedronken en daar deden ze niet moeilijk over.

Wist je dat je van speed pas echt goed afvalt?
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:34:43 #25
242 Pinball
Electric Monk
pi_52096406
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 11:39 schreef DRA het volgende:

Als ik immers naar de stevige gebruikers bij mij in het park kijk dan zijn die allemaal lekker slank.
Misschien komt dat niet door het bier maar door de gezonde buitenlucht?
Ga ook in het park wonen, dan word je ook lekker dun!
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')