quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 03:00 schreef Disana het volgende:[..]
Het staat beschreven in eerdere COSsen, inclusief een gescand artikel van een interview met de ouders van Dennis en wat buren. Liekes moeder is niet blij met de media-aandacht die de 'groepsaanranding' heeft gekregen. In het artikel doet de zus van Dennis er nogal laatdunkend over.
vrijdag 27 juli 2007
'Gouden Kooi niet belangrijk’
Door CARLA VAN DER WAL
ALPHEN - Een gekuisde versie van de Gouden Kooi? Nico en Kelly Bax, vader en zus van bewoner Dennis, zien er niets in.
De gouden kooi. FOTO ROY BEUSKER
,Als alleen de leuke momenten uitgezonden worden, krijg je tv die niet boeit,’’ zegt Kelly.
De Alphense Dennis stapte vijf weken geleden in de Gouden Kooi en sindsdien zit zijn familie elke dag voor de tv én achter de computer, om de belevenissen van de 24-jarige ’miljonair’ te volgen.
Nico: ,,Ik mis hem natuurlijk, want Dennis woonde nog thuis. Het was in het begin vreemd om hem van een afstand te bekijken. Maar het went snel en vooral op het internet zie je dat het er het grootste deel van de tijd leuk aan toe gaat. Maar in de compilatie van een half uurtje op tv zie je precies hoe ze elkaar de hersens in slaan.’’
Toch wil hij het geweld niet bagatelliseren. ,,Er gebeuren dingen waarvan ik denk ’moet dat nou?’ Ik heb Dennis daarom op het hart gedrukt zich op een positieve manier te ontwikkelen. Volgens mij lukt dat. Hij volgt piano-, zanglessen en een cursus Portugees.’’
Kelly: ,,Ik heb geroepen: ’ Je wordt niet zoals Jaap hoor!’ Die heeft bijvoorbeeld over bedden heen gekotst.’’
Het tweetal vindt alle ophef, bijvoorbeeld over de ’aanranding’ in het huis, overtrokken. Kelly: ,,Ik kan me daar boos over maken. Ze hebben dat meisje, Lieke, in de vijver willen gooien. Om de zender niet te beschadigen hebben ze haar bloesje uitgetrokken. Dat is geen aanranding.’’
Maar de ouders van Lieke de Lange, ook een Alphense, zijn zo van het incident geschrokken dat ze voorlopig geen media-aandacht willen. ,,We hebben geen idee welke kant het in het huis op gaat,’’ zegt haar moeder. De familie hoopt dat de gemoederen in het huis snel bedaren.
Volgens Nico en Kelly Bax is dat allang gebeurd, dankzij zware sancties op het gebruik van fysiek geweld en de op handen zijnde verhuizing naar RTL 5, dat het programma wil kuisen.
Kelly gelooft dan ook dat het negatieve imago de toekomst van Dennis niet in de weg zal staan. Die ziet het programma als een opstapje naar een carrière als zanger of presentator. ,,Zo iemand als Jaap komt natuurlijk nooit meer ergens aan de bak, maar de reacties die wij krijgen zijn hartstikke leuk.’’
Plaatsgenote Brigitta Verboom (42) zou het ’heel bekrompen’ vinden als Dennis op zijn verblijf in de villa aangekeken zou worden. ,,Ik vind de Gouden Kooi echte pulp. Maar Dennis moet alleen aangesproken worden op gedane uitlatingen, niet alleen maar omdat hij meegedaan heeft.’’
De Alphense Leilah Flora kijkt ook naar het programma en is het met Verboom eens. ,,Ik denk niet dat hij problemen zal krijgen.’’ Mocht dat toch gebeuren, dan staat Dennis volgens zijn vader stevig genoeg in zijn schoenen om daarmee om te gaan. ,,Ze lullen toch wel over je. Maar er zijn belangrijkere dingen in het leven dan dit spel,’’ besluit hij.
BRON: AD.nl :
http://www.ad.nl/groenehart/article1543616.ece
... en huiver mee