abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52079686
Gabriel García de la Torre
Geboren op 10 februari 1979 in Sallent
Voetbalnaam: Gabri
Spelend bij Ajax
Contract tot 2011
Positie middenvelder
Rugnummer: 18
quote:
Gabri begon in de cantera van FC Barcelona. Via de jeugdelftallen kwam de middenvelder in de Juvenil A, het hoogste jeugdelftal van de club. Hiermee behaalde hij samen met onder andere Xavi Hernández en Luis García in 1997 de finale van de Copa del Rey Juvenil. Hierin was Sevilla FC echter met 2-1 te sterk. In het seizoen 1997/1998 kwam Gabri bij Barça B. Aanvankelijk was hij vooral wisselspeler, maar door een aantal blessures kreeg de middenvelder zijn kans als basisspeler. Gabri greep die kans met beide handen en werd al snel een vaste waarde: 22 wedstrijden en 2 doelpunten in 1997/98 en 32 duels en 5 goals in 1998/99. Louis van Gaal, coach van het eerste elftal, had de prestaties van de Catalaan opgemerkt en hij haalde Gabri bij de hoofdmacht. Op 8 augustus 1999 maakte hij zijn debuut. In eerste instantie werd Gabri vooral ingezet als middenvelder, maar onder Frank Rijkaard bleek hij ook als rechtsback goed uit de voeten te kunnen. In het seizoen 2004/05 was Gabri langdurig uitgeschakeld met een zware knieblessure, waardoor hij slechts vier competitieduels meespeelde. Uiteindelijk kreeg het seizoen toch nog een goed einde: Gabri herstelde volledig en mocht zich voor het eerst in zijn carrière kampioen van Spanje noemen. Een jaar later volgde een tweede landstitel en de winst van de UEFA Champions League. Ook in het seizoen 2005/06 kwam Gabri echter weinig tot spelen en hij besloot daarom zijn aflopende contract niet te verlengen om een nieuwe club te gaan zoeken. In totaal kwam Gabri voor FC Barcelona tot 127 wedstrijden en 8 doelpunten in de Primera División, plus diverse duels in nationale en Europese bekertoernooien. Bij zijn vertrek bij FC Barcelona meldde Gabri dat hij als nieuwe club Villarreal CF, RCD Espanyol en het Nederlandse AFC Ajax op het oog had.

Uiteindelijk besloot de Catalaan trainer Henk ten Cate te volgen van FC Barcelona naar Ajax. Bij de Amsterdamse club tekende Gabri voor drie jaar. In augustus 2006 won de Catalaan zijn eerste prijs met Ajax. In de strijd om de Johan Cruijff Schaal werd PSV met 3-1 verslagen. Gabri gaf de assist op Mauro Rosales voor de openingstreffer. Uiteindelijk behaalde hij met Ajax in het seizoen 2006/2007 de tweede plaats in de Eredivisie en bovendien werd dat jaar de KNVB-beker gewonnen ten koste van AZ Alkmaar. Gabri kreeg rood in de bekerfinale. Gabri heeft zijn contract op 8 mei 2007 nog eens extra verlengd met twee jaar. Nu blijft hij tot 1 juli 2011 bij AFC Ajax. Hij heeft aangegeven dat hij het erg naar zijn zin heeft in Amsterdam en dat hij absoluut geen spijt heeft van zijn keuze.

Gabri speelde voor diverse Spaans elftallen. In 1999 was hij een belangrijke speler in het team dat op het WK Onder-20 in Nigeria de wereldtitel won. De Catalaan bezorgde zijn team met twee doelpunten een 2-0 overwinning op Brazilië in de eerste wedstrijd. In de finale tegen Japan (4-0) maakte hij zijn derde doelpunt van het toernooi. Een jaar later won Gabri met Spanje zilver op de Olympische Spelen 2000 van Sydney. Hij speelde in alle zes wedstrijden en de middenvelder scoorde tegen Marokko (laatste groepswedstrijd), Italië (kwartfinale) en Kameroen (finale). In de finale kreeg Gabri bovendien de rode kaart. Kameroen zou uiteindelijk Spanje na strafschoppen verslaan nadat de wedstrijd in 2-2 was geëindigd. Later speelde Gabri ook drie interlands voor het A-elftal van Spanje. Zijn eerste interland was op 30 april 2003 tegen Ecuador, zijn laatste op 5 juni 2004 tegen Andorra. Hij behoorde tot de Spaanse selectie voor het EK 2004 in Portugal, maar Gabri speelde geen minuut op dat toernooi.
bron:wikipedia

Afgelopen seizoen zijn eerste seizoen in nederland gespeeld en na een aarzelend begin uitgegroeid tot een van de sterkhouders van Ajax.
Valt op door zijn loopvermogen en helaas ook door zijn rode kaarten.
pi_52079715
Gabri is er dus goed vanaf gekomen met 4 oefenduels schorsing.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:13:16 #3
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_52079824
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:08 schreef sjimz het volgende:
Gabri is er dus goed vanaf gekomen met 4 oefenduels schorsing.
Sja, wel een beetje dom een rode kaart pakken in een vriendschappelijke wedstrijd
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:18:54 #4
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_52079960
Ik ben fan, fucking held
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_52079983
Gabri
AFC AJAX
pi_52080004
Inderdaad, mijn held

Die rode kaarten slaan nergens op maar hij brengt zo veel positiefs
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_52080007
Ach als je zo nodig een rode kaart moet pakken, is de 89ste minuut van een oefenwedstrijd wel het ideale moment natuurlijk.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:24:45 #8
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_52080081
Altijd spelend in dienst van het elftal. Mag wel beter worden in het afronden, maar zeker een van de sterkhouders van Ajax.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:44:35 #9
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52080533
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:20 schreef koningdavid het volgende:
Ach als je zo nodig een rode kaart moet pakken, is de 89ste minuut van een oefenwedstrijd wel het ideale moment natuurlijk.
erg dom natuurlijk zo'n rode kaart, maar laat ook wel zien dat ie zich voor de volle 100 procent inzet.Oók in oefenduels.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:51:13 #10
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_52080692
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:44 schreef jpg97 het volgende:

[..]

erg dom natuurlijk zo'n rode kaart, maar laat ook wel zien dat ie zich voor de volle 100 procent inzet.Oók in oefenduels.
A.F.C. Ajax
pi_52081122
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:44 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Mwa ik vind niet dat een elleboog stoot blijk geeft aan veel inzet. Gewoon een van de smerigste dingen die je op een voetbalveld tegen kan komen.

Als het nu een overtreding was geweest in een poging om de bal te veroveren, dan wel. Maar dit....
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_52081187
Held. Geweldige werker .
pi_52081320
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:11 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Mwa ik vind niet dat een elleboog stoot blijk geeft aan veel inzet. Gewoon een van de smerigste dingen die je op een voetbalveld tegen kan komen.

Als het nu een overtreding was geweest in een poging om de bal te veroveren, dan wel. Maar dit....
Ik ken wel ellebogen die veel en veel erger waren.
Al vond ik het 100% rood.
pi_52081388
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:20 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik ken wel ellebogen die veel en veel erger waren.
Al vond ik het 100% rood.
Uiteraard. Het was ook een post meer in het algemeen. Een bewuste elleboogstoot ( zoals die van Gabri) in welke mate van zwaarte, is voor mij geen blijk van 100% inzet.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:26:02 #15
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_52081460
Ik blijf het raar vinden dat een Spanjaard uit de Barcelona-opleiding technisch zo matig is. Een pass over 3 meter is al te moeilijk.
pi_52081527
De man van de elleboog.

Achja, hij is een erg handige box-to-box-player.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_52081935
Aardige voetballer, maar ik vind hem lang niet zo goed als wordt beweerd. Hij zou Ajax weer overeind hebben geholpen enzo. Tuurlijk draagt hij daaraan bij, maar in mijn ogen doet Stam daar meer aan, en later ook Davids. Hij pakt op zulke domme momenten rode kaarten, te vaak ook. En hij mist me soms een kansen, dat is gewoon niet meer normaal. Al is hij natuurlijk niet gehaald om te scoren. Hij moet het vuile werk opknappen, maar dat hoeft niet altijd met een kaart.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_52082038
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Aardige voetballer, maar ik vind hem lang niet zo goed als wordt beweerd. Hij zou Ajax weer overeind hebben geholpen enzo. Tuurlijk draagt hij daaraan bij, maar in mijn ogen doet Stam daar meer aan, en later ook Davids. Hij pakt op zulke domme momenten rode kaarten, te vaak ook. En hij mist me soms een kansen, dat is gewoon niet meer normaal. Al is hij natuurlijk niet gehaald om te scoren. Hij moet het vuile werk opknappen, maar dat hoeft niet altijd met een kaart.
Zoveel rode kaarten heeft hij in de competitie niet gepakt hoor.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:52:07 #19
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_52082090
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:49 schreef sjimz het volgende:

[..]

Wel heel veel onnodige gele kaarten..
pi_52082095
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:49 schreef sjimz het volgende:

[..]

Nee, maar hij heeft wel teveel rode kaarten gepakt. Ik beweer nergens dat het in de competitie is. Als je je op een vriendschappelijk toernooi niet eens in kunt houden Dat heeft niets te maken met hoe hard je wilt werken voor je team, je verkloot het hard met een rode kaart (Vitesse uit).
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_52083022
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:52 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Nee, maar hij heeft wel teveel rode kaarten gepakt. Ik beweer nergens dat het in de competitie is. Als je je op een vriendschappelijk toernooi niet eens in kunt houden Dat heeft niets te maken met hoe hard je wilt werken voor je team, je verkloot het hard met een rode kaart (Vitesse uit).
Inderdaad. Lekker voorbeeld voor de jongere Ajacieden.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:28:25 #22
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_52083194
Ach ja, als het een Portugees betreft die neergehoekt word hoor je mij niet klagen.

Held!
pi_52083345
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 20:28 schreef Doezelhaar het volgende:
Ach ja, als het een Portugees betreft die neergehoekt word hoor je mij niet klagen.

Held!
AFC AJAX
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:38:57 #24
164217 Roflbroek
Schwalbe Koning
pi_52083495
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 20:28 schreef Doezelhaar het volgende:

Held!
Precies die 4 oefen wedstrijdjes zijn het wel waard.
Gabri held
I would sooner fail than not be among the greatest.
pi_52093138
Fantastische speler, altijd een goede instelling en een werker. Alleen een beetje jammer dat hij zich vaak laat meeslepen, waardoor domme overtredingen volgen.

Maar voor de rest: Gabri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')