Jij bent echt grappig...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:24 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Trieste meelopende gloryhuntende boeren![]()
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:32 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat roepen ze hier al 3 jaar.
Daar heb ik toendertijd ook een seizoenskaart van gehad (2 seizoenen, EVV toen nog). Maar ik ben geen Eindhovenaar, dus heb daar ook niet zo heel veel mee gehad eigenlijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:29 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Je was pas echt stoer geweest als je voor FC Eindhoven was geworden.
TerroRobbie CBS!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:32 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat roepen ze hier al 3 jaar.
I know, puberale mensen willen altijd graag opvallen voor hun 'vrienden' via zogenaamd grappige opmerkingen. Dat maakt hem niet minder irritant.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:30 schreef Jnk18 het volgende:
Hap toch niet zo Filay, gewoon niet reageren op die posts van robbie. Houdt vanzelf wel op
De komende jaren zal blijken of ze blijven hangen als er geen succes zal zijn.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:24 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ander verhaal, niet in Nederland, is Arsenal. Die hebben in de laatste 10 jaar ook enorm veel 'supporters' erbij gekregen. Een soort AZ, dat dan wel prijzen pakte.
En daarvoor zat Highbury halfvol???quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:24 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ander verhaal, niet in Nederland, is Arsenal. Die hebben in de laatste 10 jaar ook enorm veel 'supporters' erbij gekregen.
deels heeft ie gelijk maar als je geregistreerde fanbase de laatste 2 jaar (zonder successen) naar de grootste ter wereld is uitgegroeid kan je die stelling weer onderuit halen met gemak.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:03 schreef fanneke het volgende:
[..]
En daarvoor zat Highbury halfvol???
Jongen, doe eens beter je huiswerk. Wat een gelul.
Dat er meer fans bijkwamen komt doordat we in een groter stadion spelen. Highbury zat toch altijd al goed gevuld.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:06 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
deels heeft ie gelijk maar als je geregistreerde fanbase de laatste 2 jaar (zonder successen) naar de grootste ter wereld is uitgegroeid kan je die stelling weer onderuit halen met gemak.
Ik woon in een dorp dat geen profclub heeft, en zodoende geen binding met welke club dan ook. Voor welke club moet ik dan zijn om geen gloryhunter te worden?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:32 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Een gloryhunter is iemand die fan/supporter is van een club uit de traditionele top-3, maar geen binding heeft met het achterland van één van die clubs.
Ik dacht dat jij voor FC Omniworld wasquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:27 schreef Suijk het volgende:
Ik ben ook een gloryhunter, maar dat kan op een gegeven moment toch ook overgaan in gewoon supporter? Ik werd voor Ajax toen ik een jaar of 6 was denk ik. De hele klas was voor PSV (en die werden ook continu kampioen toen) en daarom werd ik voor Ajax. Als je dan voor het eerst naar een wedstrijd gaat met je pa en daarna steeds vaker en uiteindelijk een studie uitkiest die je daar in de buurt kunt doen en je dus een seizoenskaart kunt nemen, ben je dan nog steeds een gloryhunter?
Welke club zit het meest in de buurt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:50 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Ik woon in een dorp dat geen profclub heeft, en zodoende geen binding met welke club dan ook. Voor welke club moet ik dan zijn om geen gloryhunter te worden?
Dat is echt pure onzinquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:32 schreef Cruoninga het volgende:
De gloryhunter zoals ik hem ken, laat zich dan ook anders beschrijven.
Een gloryhunter is iemand die fan/supporter is van een club uit de traditionele top-3, maar geen binding heeft met het achterland van één van die clubs.
Doe ik m'n huiswerk, leer jij lezen. Ik beweer nergens dat Highbury daarvoor halfvol zat. Het gaat er gewoon om dat er veel mensen zijn die Arsenal opeens 'cool' vonden. Kijk naar die duizenden shirtjes met Henry achterop, die waren niet verkocht als Arsenal niet zo goed was gaan presteren de laatste 10 jaar. Ik vind Arsenal ook een mooie club, puur omdat er een periode was waarin ze ongelooflijk mooi voetbal speelden. Ben wel een beetje blijven hangen, vind het nu nog een mooie club, maar in principe ben ik dan ook gewoon een gloryhunter.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:03 schreef fanneke het volgende:
[..]
En daarvoor zat Highbury halfvol???
Jongen, doe eens beter je huiswerk. Wat een gelul.
Arsenal heeft altijd al een grote aanhang gehad. Niet alleen sinds de periode Henry/Bergkamp. Alhoewel er toen wel meer successsen kwamen en de club ook hier in Nederland meer aandacht kreeg.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:01 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Doe ik m'n huiswerk, leer jij lezen. Ik beweer nergens dat Highbury daarvoor halfvol zat. Het gaat er gewoon om dat er veel mensen zijn die Arsenal opeens 'cool' vonden. Kijk naar die duizenden shirtjes met Henry achterop, die waren niet verkocht als Arsenal niet zo goed was gaan presteren de laatste 10 jaar. Ik vind Arsenal ook een mooie club, puur omdat er een periode was waarin ze ongelooflijk mooi voetbal speelden. Ben wel een beetje blijven hangen, vind het nu nog een mooie club, maar in principe ben ik dan ook gewoon een gloryhunter.
Ok, ik geloof je heus wel. Nu even iets dat ik niet zeker weet, maar waar ik wel bijna zeker van ben: Het is toch zo dat Arsenal internationaal meer aanhang heeft gekregen sinds, laten we zeggen eind jaren 90, begin van het nieuwe millenium?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:18 schreef fanneke het volgende:
[..]
Arsenal heeft altijd al een grote aanhang gehad. Niet alleen sinds de periode Henry/Bergkamp. Alhoewel er toen wel meer successsen kwamen en de club ook hier in Nederland meer aandacht kreeg.
Toen Highbury nog staanplaatsen had, waren er regelmatig 50.000 mensen (spreek hier ook uit eigen ervaring).
Het record is zelfs bijna 75.000, ergens in de jaren '30. De club was toen al enorm populair.
Toch zullen de meeste fan zijn omdat er veel gewonnen wordt, anders is het wel heel toevallig dat mensen net clubs uit de top-3 kiezen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:22 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat is echt pure onzin
Misschien is iemand wel fan omdat die club aanspreekt? Een hele stoere speler heeft? Hij de entourage eromheen gaaf vindt? Een mooi stadion? Een mooi shirt?
Ja, kritiek leveren op alle clubs blijkt nu toch het beste te bevallen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:25 schreef twi het volgende:
[..]
Asskicker was een Ajacied, zag toen AZ zitten maar om verder gezichtsverlies op te lopen is hij nu neutraal.
Wat goed opviel tijdens Atletico - Ajax.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:26 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ja, kritiek leveren op alle clubs blijkt nu toch het beste te bevallen.![]()
Ik heb een seizoenskaart voor Omniworld (3e jaar nu), maar Ajax volg ik al vanaf mijn 7e of 8e (8e jaar seizoenskaart nu). Ik noem mezelf ook geen supporter van Omniworld, maar vind het gewoon leuk om wedstrijden te volgen op een paar 100m van waar ik woon.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:14 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij voor FC Omniworld was![]()
Ja maar dat is met vele grote internationale clubs zo. De TV-exposure is nu veel mondialer dan 15-20 jaar geleden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:24 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ok, ik geloof je heus wel. Nu even iets dat ik niet zeker weet, maar waar ik wel bijna zeker van ben: Het is toch zo dat Arsenal internationaal meer aanhang heeft gekregen sinds, laten we zeggen eind jaren 90, begin van het nieuwe millenium?
Als ik wil, kan ik toch op elk moment voor Ajax worden en gezellig mee 'Oajox!' gaan roepen in de Arena? Ik zeg de hele tijd dat er met gloryhunters an sich niets mis mee is, maar dat wil er dus niet in. Je wordt voor een club omdat dat een goede club is, lijkt me een prima reden, maar je bent wel een gloryhunter. En inderdaad grote kans dat ik een gloryhunter zou zijn geweest als ik uit een gat ergens in Zeeland of Drenthe zou komen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:22 schreef De_Ananas het volgende:
En het is ook altijd dat je daat soort verhalen van niet-topclub supporters hoortCalimero's
Geen kakverhaal, maar de waarheid.quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:26 schreef Silenus het volgende:
Cruoninga heeft natuurlijk wel een punt. Alleen het argument dat gloryhunters alléén bij de Top3 voorkomen is onzin.
Wel meer dan bij clubs als Veendam of AGOVV, maar élke club heeft gloryhunters.
Zelfs een club als Fortuna Sittard heeft gloryhunters, alleen zitten die nu in hun woningen in Geleen, Born en Stein van alles te doen, behalve aan Fortuna Sittard denken. Als Fortuna promoveert, of een periodetitel kan pakken, zijn ze ineens weer voor Fortuna en nemen ze een seizoenkaart.
Voorbeeld: VVV-Venlo. 5 jaar geleden nummer laatst in de eerste divisie. 1200 supporters die elke keer kwamen opdagen om hun club afgeslacht te zien worden door een stel kansarme sufferds uit Veendam of Velsen, en de club werd nagereisd door ongeveer 4 of 5 supporters. De die-hards, niets dan lof!
Nu ze gepromoveerd zijn, is het stadion elke wedstrijd uitverkocht volgend seizoen. De rij met mensen om seizoenkaarten aan te schaffen was honderden meters lang. Gloryhunters? Volgens Cruoninga wel.
In zekere zin zíjn het ook gloryhunters, ze komen immers op de glory af die momenteel over VVV hangt. En dan komt de definitie of invulling die iedereen aan het begrip 'gloryhunter' geeft. BLIJVEN ze immers supporters als VVV volgend jaar kansloos degradeert en het jaar daarop 8e wordt in de eerste divisie?
De mensen die nu net een SCC hebben en dan nog steeds komen zijn voor míj geen gloryhunters. Ze zijn nu supporters geworden, maar blijven dan wel échte supporters.
Elke club heeft gloryhunters, FC Groningen ook. Daar kwamen in de eerste divisie ook geen 20.000 supporters op af.
Feyenoord heeft ze, PSV heeft ze. En ook mijn cluppie Ajax heeft ze.
Om het even op mezelf te betrekken, ik ben om de meest stupide reden voor Ajax geworden, ik vond het bengaalse vuurwerk op tv altijd supervet om te zien. Al die shawltjes, We are the champions voor een CL-wedstrijd. Dáár wilde ik bijhoren. Eigenlijk ook dus omdat Ajax glory had, want ze waren altijd op tv, Ajax was een hype...Dan wordt je als jochie van 10 snel voor zo'n club. Weet jij veel.
Waar gloryhuntend Nederland in '95 massaal voor Ajax was, en nu massaal niet meer. (Of weer wel, en niet, en wel, hangt net van de glory af) zo ben ik Ajax trouw gebleven. Eerst een Amsterdam Tournament supportertje, nu...omdat ik dichterbij woon en geld heb, een seizoenkaart en bezoek zoveel mogelijk uitwedstrijden.
Ben ik een gloryhunter? Volgens Cruoninga wel, volgens mezelf niet. Of wel, interesseert het me? Nee!
Conclusie van dit verhaal dat ongetwijfeld niemand gelezen heeft: Met gloryhunters is niks mis, iedere club heeft ze. De irritante eigenschap van gloryhunters is dat ze zich alleen vaak voordoen als 'echte supporters', ze hebben de grootste mond, blaten het meest, maar als de club een jaar compleet ruk speelt hebben ze ineens 'andere interesses'.
Daarom stuur ik ook nooit smsjes naar échte Feyenoorders als ik in de Kuip mijn Ajax Feyenoord zie vernederen. De echten zijn er altijd, daar heb je respect voor. De gloryhunter-Feyenoorders ga je wel fucken, want die hebben immers nu alweer een grote bek. En als Feyenoord wint? Niet reageren, want gloryhunters...daar sta je boven!
edit: Jezus, wat een lang kakverhaal is dit. Ik ga slapen.
Waarheid als een koe!quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:26 schreef Silenus het volgende:
Conclusie van dit verhaal dat ongetwijfeld niemand gelezen heeft: Met gloryhunters is niks mis, iedere club heeft ze. De irritante eigenschap van gloryhunters is dat ze zich alleen vaak voordoen als 'echte supporters', ze hebben de grootste mond, blaten het meest, maar als de club een jaar compleet ruk speelt hebben ze ineens 'andere interesses'.
Daarom stuur ik ook nooit smsjes naar échte Feyenoorders als ik in de Kuip mijn Ajax Feyenoord zie vernederen. De echten zijn er altijd, daar heb je respect voor. De gloryhunter-Feyenoorders ga je wel fucken, want die hebben immers nu alweer een grote bek. En als Feyenoord wint? Niet reageren, want gloryhunters...daar sta je boven!
Een topclub heeft meer media aandacht waardoor de kans groter is dat mensen er fan van worden. Dat is logisch maar dan hoef je niet meteen een gloryhunter te zijn. Jij zegt dat er maar 1 manier is om geen gloryhunter te zijn en dat is in de stad/dorp geboren te zijn wat in mijn ogen echt complete onzin is.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:15 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Als ik wil, kan ik toch op elk moment voor Ajax worden en gezellig mee 'Oajox!' gaan roepen in de Arena? Ik zeg de hele tijd dat er met gloryhunters an sich niets mis mee is, maar dat wil er dus niet in. Je wordt voor een club omdat dat een goede club is, lijkt me een prima reden, maar je bent wel een gloryhunter. En inderdaad grote kans dat ik een gloryhunter zou zijn geweest als ik uit een gat ergens in Zeeland of Drenthe zou komen.
Ik doe er verder ook niet moeilijk over, maar jullie hebben blijkbaar moeite met het idee dat je voor Ajax bent omdat ze het meeste hebben gewonnen en de meeste media-aandacht krijgen. Wel erg toevallig dat iedereen net de entourage het tofste vond bij de clubs die het meeste winnen anders.
Ben het er grotendeels mee eens.quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:26 schreef Silenus het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |