Ik moet ongeveer 250 meter lopen naar m'n werk 's morgens. Nu zou je zeggen, ideaal! Maar nee. Ik loop hier namelijk door een straat bij het centrum die gedeeltelijk niet bewoond is omdat er een nieuw complex gebouwd wordt.
Kennelijk ziet de gehele buurt hier dat al jaren als de ideale plek om hun hond op de stoep te laten schijten. Ik heb nog nooit één zo'n 'liefhebber' gezien die een schepje of een zakje bij zich had. Nu snap ik sowieso al niet wat je in de binnenstad van een grote stad met een hond moet, want er is hier op loopafstand nergens een park te bekennen en dus is dat tripje over de stoep langs een drukke weg waarschijnlijk het enige wat deze dieren van de buitenwereld zien op een gemiddelde dag. Hoe kun je nou in vredesnaam zeggen dat je een hondenliefhebber bent, als je het beest (want dat is het) de gehele dag opsluit in een appartement om em vervolgens 3 of 4x per dag over een stoep te laten lopen.
Wat mij betreft mogen ze het gewoon verbieden om een hond in de binnenstad te houden. Je zet toch ook geen paard in de gang 'omdat het kan' en 'omdat je zo van dieren houdt'.
Het ergste is nog wel dat 100 meter verderop een hondenuitlaatveld is, dat altijd verlaten is en dat kennelijk net iets te ver lopen is voor die kansloze yuppen. Nee, liever laten ze mij 's morgens al kokhalzend zigzaggen tussen de bruine, rode, harde & zachte keutels.
![]()
.
Groetjes,
Krea.