abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2007 @ 13:28:21 #26
21636 Feestkabouter
pi_52043709
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:24 schreef bijdehand het volgende:
Wel kut, maar als de rechter je gelijk geeft heb je de politie gepwnd
Dat gebeurt op zich (en gelukkig) veel vaker.
Ooit geflitst met 130.
CJIB vond dat ik daar 100 mocht, dus 30 te hard.
Ik vond dat ik daar 120 mocht (want max-snelheid slecht aangegeven), dus 10 te hard.

Ik bezwaar geschreven, en de OVJ vraagt dan ook de andere partij (CJIB?) om op mijn bezwaar te reageren. Die reactie was dermate onsamenhangend dat de OVJ mijn boete nietig verklaarde
Oftewel: ik geef toe dat ik te hard heb gereden, het ligt zelfs vast HOE HARD ik heb gereden, maar omdat onduidelijk is hoeveel te hard ik dan precies heb gereden was het alsnog gratis.
pi_52043818
Ik mag aannemen dat men de boete(s) dubbel heeft uitgeschreven, dus ook aan de eigenaar van de Audi? Als men die twee gegevens naast elkaar legt zou het opgelost moeten zijn maar helaas, de burocratie viert hoogtij in dit land.
Eigen brokjes eerst.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:32:17 #28
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52043824
Ow, en als echt niets meer werkt, en je moet toch voorkomen: direct een tegenclaim indienen wegens alle gemaakte uren en inhuur van een advocaat. Ik weet niet wat je allemaal al hebt moeten betalen en vrijnemen, maar je moet toch op zijn minst kosteloos gesteld worden voor deze "grap".
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:36:51 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52043965
Typisch Nederland, dit verhaal..

je zou er (bijna) moordneigingen van krijgen
Huilen dan.
pi_52044306
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:31 schreef Bushmaster het volgende:
Ik mag aannemen dat men de boete(s) dubbel heeft uitgeschreven, dus ook aan de eigenaar van de Audi? Als men die twee gegevens naast elkaar legt zou het opgelost moeten zijn maar helaas, de burocratie viert hoogtij in dit land.
Ehhh, het kenteken van de audi was verkeerd aangemaakt (2 cijfers omgedraaid). Het is niet dat het kenteken 2x uitgegeven is. Ze hebben dus ook maar 1 adres (de mijne) in het systeem, en kunnen/zullen de boete maar 1 maal uitschrijven.

Misschien dat ze ze later alsnog verhalen op de audirijder.
pi_52045432
Gezeur over samenvattingen verwijderd en de TT aangepast.
pi_52047599
Daar zou je echt moordneigingen van krijgen?
Echt al die bedrijven en overheidsinstellingen zijn hetzelfde...één groot zooitje, waar je fouten pas na aangetekende brieven, herhaaldelijk bellen en persoonlijk langsgaan kan herstellen

Trouwens ook wel een erg stomme fout van diegene met dat andere kenteken. Ik neem toch aan dat als je je auto verzekerd je je kenteken moet doorgeven, als je op je kentekenbewijs staat daar wel het goede kenteken opstaat en dan snap je toch ook wel als je 's ochtends eens naar je kentekenplaat kijkt van verrek daar staat wat anders
pi_52047880
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:18 schreef maestro1980 het volgende:

[..]

Gekgenoeg is het beter/makkelijker als je kenteken gejat is. Dit gebeurt vaker en de burocratische instellingen weten wat ze moeten doen:
- Politie neemt PV op van diefstal
- OvJ controleerd auto
- RDW zorgt voor kenteken met duplicaatkode
- Jij bent weer wat tijd en geld kwijt aan de hele rompslomp.

Waarschijnlijk was het voor mij dus ook sneller gegaan wanneer ik eerst foto had opgevraagt en daarna bezwaar had aangetekend.

bij mij:
- Politie maakt geen PV
- OvJ controleerd auto niet
- RDW werkt niet proactief mee
- Ik ben een veelvoud aan tijd kwijt (en de TNT maar sponsoren met postzegels e.d.)
dat is inderdaad wel krom inderdaad, maar goed ik zou het inderdaad zo snel mogelijk laten voorkomen, dan legt de rechter waarschijnlijk ook op dat het veranderd moet worden!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:14:03 #34
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_52048025
Misschien een zeikerd, maar het is HET KLPD !

Het Korps Landelijke Politiie Diensten !!!

Niet DE !!
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:29:00 #35
84328 Lllaura
painting pictures
pi_52048432
M'n moeder heeft ook wel eens een boete ontvangen voor het te hard rijden op een plek waar ze nooit was geweest. Bleek ook een auto met hetzelfde kenteken rond te rijden. Maar zoveel gezeik als het jou kost, heeft het haar gelukkig niet gekost. Geloof dat het na één telefoontje geregeld was.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_52054795
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:14 schreef Pikkebaas het volgende:
Misschien een zeikerd, maar het is HET KLPD !

Het Korps Landelijke Politiie Diensten !!!

Niet DE !!
Eerlijk gezegt: als dat de enige fout in het hele stuk is teken ik er voor (mijn nederlands is niet zo goed, dus er zullen nog wel meer fouten in staan)
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:47:56 #37
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_52055341
ik heb de supersamenvatting gelezen en tis klote voor je.. Lees later de volledige versie wel
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_52628676
(eind)resultaat

Nou, eindelijk zijn alle 2 de bezwaren gegrond verklaard (zonder dat ik daarvoor naar de kantonrechter moest).

De auto met het verkeerde kenteken is ook getraceerd en heeft een nieuw kenteken, dus alle problemen zijn weer opgelost (kost een paar uur van je tijd, maar dan heb je ook wat )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')