abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 augustus 2007 @ 21:23:41 #26
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_52056463
Ik kon kiezen tussen Haagse Hogeschool en mijn uiteindelijke keuze. Het verschil in niveau was dusdanig dat HH werd gezien als de herkansing, als je het hier niet haalt kan je altijd je diploma op de HH nog ophalen
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 21:27:40 #27
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_52056585
Waar heb jij gezeten dikkedorus? TH Rijswijk toevallig?
pi_52056751
HAVO! MBO maakt je dom.
:-O
  donderdag 2 augustus 2007 @ 21:46:24 #29
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_52057195
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:32 schreef troubleh het volgende:
HAVO! MBO maakt je dom.
Euh.... ik heb Havo afgerond en daarna een MBO opleiding....ben ik nu dom?? Tussen die twee opleidingen het geprobeerd op HBO, maar dat was voor mij net iets te hoog gegrepen (verkeerde vakken op de HAVO gehad en de aandacht voor hele andere dingen ). Ik ben daarna naar MBO gegaan en mocht na een toelatingsexamen instromen in het 2 jaar en was dus ook na 2 jaar klaar met de opleiding (detailhandel overigens).
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:13:03 #30
85129 dikkedorus
pi_52058102
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:27 schreef Anthraxx het volgende:
Waar heb jij gezeten dikkedorus? TH Rijswijk toevallig?
Toevallig
Nog van voor de fusie.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:14:09 #31
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_52058150
Tof. Tenminste iemand die wel inziet dat de HHS niet zinnig is.
pi_52059891
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:46 schreef Susie het volgende:

[..]

Euh.... ik heb Havo afgerond en daarna een MBO opleiding....ben ik nu dom?? Tussen die twee opleidingen het geprobeerd op HBO, maar dat was voor mij net iets te hoog gegrepen (verkeerde vakken op de HAVO gehad en de aandacht voor hele andere dingen ). Ik ben daarna naar MBO gegaan en mocht na een toelatingsexamen instromen in het 2 jaar en was dus ook na 2 jaar klaar met de opleiding (detailhandel overigens).
Het is maar wat je wilt
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:10:48 #33
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_52060019
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:06 schreef troubleh het volgende:

[..]

Het is maar wat je wilt
Kan nu nog wel gaan vertellen wat ik daarnaast nog in de avonduren heb gestudeerd...maar dat wordt vervelend
Mijn punt was; dat de stap van HAVO naar HBO niet altijd gelijk goed hoeft uit te pakken. TS moet er dus goed op letten in welke vakken examen gedaan moet worden; degene die dus aansluiten op de vervolgopleiding, anders ga je dus (hoogstwaarschijnlijk) op je bek op een HBO opleiding.
Zoals een aantal al vermelden; MBO is praktijkgericht en zal TS goed doen op de HBO.
pi_52060372
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:10 schreef Susie het volgende:

[..]

Kan nu nog wel gaan vertellen wat ik daarnaast nog in de avonduren heb gestudeerd...maar dat wordt vervelend
Mijn punt was; dat de stap van HAVO naar HBO niet altijd gelijk goed hoeft uit te pakken. TS moet er dus goed op letten in welke vakken examen gedaan moet worden; degene die dus aansluiten op de vervolgopleiding, anders ga je dus (hoogstwaarschijnlijk) op je bek op een HBO opleiding.
Zoals een aantal al vermelden; MBO is praktijkgericht en zal TS goed doen op de HBO.
HBO is ook praktijkgericht. Zeer zelfs. Heb net een jaar HBO achter de rug (propedeuse) en ga volgend jaar naar de universiteit omdat je daar o.a. een hoop meer achtergrondinformatie krijgt.
Ik heb overigens ook een jaar MBO gedaan. Het was vreselijk
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:40:12 #35
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_52060985
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:21 schreef troubleh het volgende:

[..]

HBO is ook praktijkgericht. Zeer zelfs. Heb net een jaar HBO achter de rug (propedeuse) en ga volgend jaar naar de universiteit omdat je daar o.a. een hoop meer achtergrondinformatie krijgt.
Ik heb overigens ook een jaar MBO gedaan. Het was vreselijk
Ik 2 jaartjes en met 2 vingers in mijn neus (so to speak). Ik geef toe, was blij dat ik klaar was. Daarom zeg ik dus; de stap van HAVO naar HBO is niet altijd goed te doen.... Belangrijk dus om goed in de gaten te houden (als TS naar HAVO gaat) welke vakken gekozen worden. Ik had een soort pretpakket; kon op HBO niet mee komen en voor MBO had ik eigenlijk ook niet de goede vakken, maar was een stuk makkelijker.....tussen het wal en het schip dus.
Maar zal MBO niet een betere opstap zijn, omdat je dan al de richting op kan studeren die je op HBO ook wil gaan volgen? HAVO is natuurlijk wel zeer algemeen of niet?
pi_52061727
Dat hangt een beetje af van de richting die je op wilt. Als je een MBO kunt vinden die goed aansluit op de HBO die je wilt gaan volgen, dan zou ik dat zeker niet laten. Dit om de volgende redenen:

1. Wanneer je eerst MBO doet heb je na afloop meer praktische ervaring in de gewenste richting d.m.v. je verplichte stages op het MBO.

2. Wanneer je eerst MBO doet zal je over het algemeen iets meer levenservaring hebben dan je collega's die direct vanaf de HAVO zijn gekomen. Gemiddeld gezien zijn de MBO'ers op het HBO dan ook iets serieuzer en gemotiveerder dan hun HAVO collega's.

3. Wanneer je een MBO opleiding volgt in de richting die je op het HBO ook op wilt, heb je vooral in het begin van de opleiding een groot voordeel aangezien je al bekend bent met het merendeel van de van de stof (zij het in simpelere vorm).

4. Bedrijven zijn vaak huiverig om een 21jarig broekje aan te nemen die net zijn HBO papiertje heeft. Wanneer de keuze gemaakt moet worden tussen een 21 jarige met enkel een HBO diploma en mimale werkervaring, of een 25 jarige met een MBO diploma, HBO diploma en minimaal 2 jaar werkervaring in de specifieke richting, is de keuze vaak snel gemaakt.

Het grote nadeel van het MAVO/MBO/HBO traject is dat je een stuk Wiskunde c.q. Statistiek mist. Zeker voor een groot deel van de wat pittigere HBO opleidingen is Wiskunde B2 toch wel een vereiste wil je alle vakken goed doorkomen. Dit zijn vooral de Technische en Financieel Economische opleidingen.

Overigens denk ik wel dat ik recht van spreken heb, want ik heb namelijk MAVO, HAVO, MBO en HBO gedaan..

edit:
Ik heb even voor je gezocht, en volgens mij is er geen enkele MBO opleiding in de richting die jij op wilt. In dat geval raad ik je aan om gewoon nog even je best op de HAVO te doen. Vergeet overigens niet dat Fysiotherapie vaak een instellingsfixus heeft en dat je dus ingeloot moet worden. Ik zou zeker een tweede keus in je achterhoofd houden.

Succes alvast!

[ Bericht 0% gewijzigd door -Jay-20- op 03-08-2007 00:34:16 ]
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 00:27:35 #37
85129 dikkedorus
pi_52062045
Ligt er enorm aan welke HBO opleiding je doet. Ik heb op de mijne enorm goede wiskundige achtergrond gekregen. Voordat ik werd toegelaten moest ik zoiezo eerst een verplichte avondcursus volgen omdat mijn MBO geen klassikaal onderwijs gaf, en ik dus al jaren geen wiskunde had aangeraakt.

Op de uni kon ik bij wijze van.... met twee vingers in m'n neus de moeilijkste wiskundeonderdelen van elektro en informatica bachelors doorlopen omdat je constant voor de leercurve zat.
pi_52062605
tvp
pi_52067007
tvp?
pi_52068953
Terug vind post...
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_52094745
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:21 schreef Meisjeee1 het volgende:

[..]

Als ik een MBO opleiding eerst zou willen doen, neig ik naar de opleiding MBO paraveterinair dierenartsassistente. Dat heeft er wel een beetje mee te maken, toch?
ja denk het wel, het is altijd handig om voor kennis te hebben maar is MBO paraveterinair dierenartsassistente niveau 4?
pi_52134046
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:00 schreef Rorata het volgende:

[..]

ja denk het wel, het is altijd handig om voor kennis te hebben maar is MBO paraveterinair dierenartsassistente niveau 4?
Ja dat is niveau 4
pi_52238415
Ik zou de HAVO doen. Ten eerste verbreedt het je visie, je hebt nog even bedenk-tijd. Daarnaast is het ook zo dat je je niet meer zo'n mbo-schoffie voelt, wat ik altijd wel had op de gtl. Havo!
pi_52291193
Sja ik zou Havo doen denk ik maar! Hoewel ik het op het MBO wel lache vind
pi_52299262
maar op mbo krijg je praktische ervaring
pi_52310507
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 03:37 schreef Rorata het volgende:
maar op mbo krijg je praktische ervaring
Mbo heb je niks aan, ik kon er ook voor kiezen. Heb gelukkig eerst de havo gedaan en nu HBO. Blij van achteraf
  zondag 12 augustus 2007 @ 19:44:09 #47
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_52310614
Havo, MBO verlept je geest.
Zyggie.
  zondag 12 augustus 2007 @ 19:47:15 #48
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_52310696
nu naar havo, en dan naar hbo, simpeler kan niet
  zondag 12 augustus 2007 @ 19:50:38 #49
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_52310786
De keuze zal sterk afhangen van de kwaliteit van het MBO onderwijs. Neem op z'n minst een kijkje op de school, zonder dat het een open dag is, en kijk dan hoe het geregeld is. Als je er geen goed gevoel bij krijgt > Havo.

Vele -maar niet alle- scholen zijn nu eenmaal van laag niveau. Andere MBO scholen doen weer precies waar ze goed in zijn, leren met de praktijk, waardoor mensen met een MBO opleiding daadwerkelijk goed zijn in hun vak.

En omgaan met dieren lijkt me juist weer redelijk praktisch.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_52369376
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 19:40 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

Mbo heb je niks aan, ik kon er ook voor kiezen. Heb gelukkig eerst de havo gedaan en nu HBO. Blij van achteraf
ligt aan de opleiding toch? Ik doe nu ict op het mbo en heb best veel geleerd vind ik. Ik ga volgend jaar ook naar het hbo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')