Verlaagd plafond zat er al in. Er zaten alleen van die lelijke decor platen in (niet negatief bedoeld voor de mensen die ze wel mooi vinden. Ik vind ze alleen super lelijk). Het raggelwerk kunnen we zonder problemen gebruiken voor gipsplaten (60 cm breed).quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:47 schreef Hydrogeny het volgende:
Waarom het plafond verlagen? Had je niet beter wat hoekprofielen over die buizen kunnen zetten? Veel mooier/sneller/makkelijker/goedkoper.....
vind ik ookquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:47 schreef Hydrogeny het volgende:
Waarom het plafond verlagen? Had je niet beter wat hoekprofielen over die buizen kunnen zetten? Veel mooier/sneller/makkelijker/goedkoper.....
Let dan wel op met het kopen van de gipsplaten. Ik heb ze laatst gekocht en die waren 59.7 cm. Na de 4de plaat kom je dus al 1,5 cm tekort om in het midden van het regelwerk uit te komen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:52 schreef WaSTeiL het volgende:
Het raggelwerk kunnen we zonder problemen gebruiken voor gipsplaten (60 cm breed).
Ow...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Let dan wel op met het kopen van de gipsplaten. Ik heb ze laatst gekocht en die waren 59.7 cm. Na de 4de plaat kom je dus al 1,5 cm tekort om in het midden van het regelwerk uit te komen.
Als je het weet kan je natuurlijk een paar mm tussen elke gipsplaat laten zitten, dat maakt voor het afsmeren weinig uit, je zult het hooguit een keer extra moeten doen als het flink gewerkt heeft. Of natuurlijk van dat debiele band gebruiken (dat heeft idd niet mijn voorkeurquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Let dan wel op met het kopen van de gipsplaten. Ik heb ze laatst gekocht en die waren 59.7 cm. Na de 4de plaat kom je dus al 1,5 cm tekort om in het midden van het regelwerk uit te komen.
Dan moet je het alleen wel weten (en er rekening mee houden). Ik wist dat het bestond, alleen ik ging ook uit van de maat in de bouwmarkt.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:06 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als je het weet kan je natuurlijk een paar mm tussen elke gipsplaat laten zitten, dat maakt voor het afsmeren weinig uit, je zult het hooguit een keer extra moeten doen als het flink gewerkt heeft. Of natuurlijk van dat debiele band gebruiken (dat heeft idd niet mijn voorkeur)
Je had gelijk. 59,4 bij de platen van de Hornbach. Nu bleek het raggelwerk toch niet helemaal goed te zitten dus dat is meteen opgelost. Wel waardeloos dat het niet klopt.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan moet je het alleen wel weten (en er rekening mee houden). Ik wist dat het bestond, alleen ik ging ook uit van de maat in de bouwmarkt.
Heb je ook gekeken wat er op het bordje bijstond? Bij de Gamma zetten ze dus 200 x 60 neer terwijl ze smaller zijnquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:40 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Je had gelijk. 59,4 bij de platen van de Hornbach. Nu bleek het raggelwerk toch niet helemaal goed te zitten dus dat is meteen opgelost. Wel waardeloos dat het niet klopt.
Maar hier komt dus weer regel 1 om de hoek zetten: "meten is weten".![]()
260 * 60 * 0,95 (of 0,94) stond er op het bord en ook nog op de platen zelf. Dan ga ik er als onwetend persoon vanuit dat dit ook klopt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb je ook gekeken wat er op het bordje bijstond? Bij de Gamma zetten ze dus 200 x 60 neer terwijl ze smaller zijn
ach dat heb ik ook wel gezien bij de Praxis en de Gamma, sommige mensen/werknemers nemen het niet zo nauw met die platenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:48 schreef WaSTeiL het volgende:
Overigens ben ik ook bij de Karwei geweest en dat ze daar nog gipsplaten durven te verkopen.
Daar lag een stapel waarvan er bijna geen enkele meer heel was. Stukken er vanaf. Kanten kapot, etc etc.
Volgens mij heeft dat eerder te maken met de vorkheftruck capaciteiten van sommige bouwmarktmedewerkersquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:50 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ach dat heb ik ook wel gezien bij de Praxis en de Gamma, sommige mensen/werknemers nemen het niet zo nauw met die platen![]()
Ik had alleen wel allemaal lange hele platen nodig. Betrekkelijk weinig snijverlies. Of monteer je die slechte platen uiteindelijk dan toch ook in die staat?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:46 schreef Marsepein het volgende:
Toch kun je daar een leuke korting mee krijgen. Reken uit hoeveel je nodig hebt, en welke hoeken er toch afmoeten, neem een hele stapel kapotte platen mee en stap naar de filiaalmanager. 50% is haalbaar, 100% lukt voor enkele platen ook nog wel.
Been there done that
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |