abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52032975
Ik heb laatst een laptop gekocht bij dell en dat ding doet het best goed. Alleen vista heb ik er na een week afgeflikkerd en xp erop gezet. Ben je meteen ook van al die dell meuk af.

Op mijn laptop heb ik ook mediadirect meegeleverd gekregen, dat is een soort mediacenter dat je rechtstreeks kunt starten zonder windows. Kan je lekker DVD's kijken zonder dat je dat via visya hoeft te doen enzo.

Maar goed, nu had ik dus die laptop opnieuw geinstalleerd, en je raadt het al: mediadirect werkt niet meer. Op zich niet erg, er zit een herstel cd bij en ik denk, even lekker opnieuw installeren. Ik had alle partities intact gelaten dus dat moest geen probleem zijn dacht ik.

Bij poging 1 krijg ik een melding dat mediadirect al geinstalleerd is Ja duh, het is wel geinstalleerd maar het doet het niet. Wat is het probleem om er gewoon overheen te installeren? Hoere dell.

Dus ik ga naar schijfbeheer en probeer de partitie waarop mediadirect staat te formatteren. Dat gaat niet, ik kan alleen de partitie verwijderen. Dat dus maar gedaan, en meteen een zelfde partitie van 2 Gb aangemaakt. Nu zou het toch wel goed moeten gaa, dacht ik zo. Nou, niet dus. Ik krijg een melding dat de harde schijf "geprepared" moet worden voor mediadirect geinstalleerd kan worden. Hoezo, er is toch een partitie vrij?

Dus ik volgens instructie opstarten van die cd, krijg ik een heel wazig dos schermpje te zien met daarin de vraag of ik mijn hele harde schijf wil "preparen". Zoals ik het uit de bijgeleverde handleiding lees, houdt dat zoveel in dat mijn hele harde schijf dan opnieuw gepartitioneerd wordt

Right. Een partitie met daarop het OS verwijderen, om vervolgens via dat opnieuw geinstalleerde OS daarna mediadirect te installeren? Dacht het niet he

Klacht: dell mediadirect installatie kloterijen
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52033074
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 00:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb laatst een laptop gekocht bij dell
Bier en tieten!!
pi_52033106
Maak die ruimte gewoon vrij voor eigen gebruik en pleur dat hele 'Mediadirect' weg, overbodige luxe/zonde van de ruimte.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 00:08:31 #4
165512 MASD
Music is dead.
pi_52033115
Dell....
Long live music.
pi_52033140
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 00:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
Right. Een partitie met daarop het OS verwijderen, om vervolgens via dat opnieuw geinstalleerde OS daarna mediadirect te installeren? Dacht het niet he

Klacht: dell mediadirect installatie kloterijen
Dat is voor hen de enige manier om zelfs de meest domme wangebruiker te verhinderen om hen lang lastig te vallen met allerlei onzinvragen. Helemaal helpen doet het inderdaad niet, maar het helpt wel.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 00:10:29 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52033155
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 00:08 schreef MASD het volgende:
Dell....
Idd..

Dell
Huilen dan.
pi_52033326
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 00:09 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat is voor hen de enige manier om zelfs de meest domme wangebruiker te verhinderen om hen lang lastig te vallen met allerlei onzinvragen. Helemaal helpen doet het inderdaad niet, maar het helpt wel.
Als ze nou in eerste instantie een programma maakten dat zich wel gewoon opnieuw liet installeren, maar nee, "er staat data op die partitie dus installeer ik maar helemaal niet"

Dus als je mediadirect corrupt is geraakt moet je maar meteen je hele OS opnieuw installeren?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 00:51:48 #8
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_52033927
Zet toch een pet op ofzo!@

pi_52034077
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 00:51 schreef nsfw het volgende:
Zet toch een pet op ofzo!@

[afbeelding]
Jij hebt er kijk op. Maar wel het soort kijk waardoor mijn mediadirect nog niet werkt.
pi_52035732
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 00:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als ze nou in eerste instantie een programma maakten dat zich wel gewoon opnieuw liet installeren, maar nee, "er staat data op die partitie dus installeer ik maar helemaal niet"

Dus als je mediadirect corrupt is geraakt moet je maar meteen je hele OS opnieuw installeren?
Het zelfstandig laten installeren van een programma (gelet op de omschrijving van de functionaliteit van het geheel is programma wellicht niet de meest juiste term in deze context) kan (en zal) tot meer problemen (en dus support-vragen en/of klachten (en dus negatieve geluiden over Dell)) leiden dan het gewoon geheel opnieuw instellen van alles.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_52038334
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 03:21 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het zelfstandig laten installeren van een programma (gelet op de omschrijving van de functionaliteit van het geheel is programma wellicht niet de meest juiste term in deze context) kan (en zal) tot meer problemen (en dus support-vragen en/of klachten (en dus negatieve geluiden over Dell)) leiden dan het gewoon geheel opnieuw instellen van alles.
Je kunt ook moeilijk verwachten dat de klant maar meteen zijn hele pc opnieuw gaat installeren. Wat dell daarvan ook vindt.
pi_52050042
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je kunt ook moeilijk verwachten dat de klant maar meteen zijn hele pc opnieuw gaat installeren. Wat dell daarvan ook vindt.
Opnieuw installeren hoeven ze ook niet te doen, maar dan kun je Dell niet verwijten dat ze geen oplossing bieden, want dat doen ze wel.
pi_52071481
Als ik voor elk probleem "installeer je pc maar opnieuw" zou roepen, nou...

Dell moet gewoon niet voor de makkelijkste weg kiezen als ze miljoenen klanten willen bedienen.
pi_52075194
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 13:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dell moet gewoon niet voor de makkelijkste weg kiezen als ze miljoenen klanten willen bedienen.
De makkelijkste weg is de enige manier om miljoenen klanten te kunnen bedienen.

Ze zijn dan ook een hardwareleverancier. Hoewel ze wel een klein beetje software bijleveren zijn ze natuurlijk geen helpdesk. Als jij zelf iets aanpast op een manier die zij niet adviseren willen ze best helpen het weer te herstellen, maar dan uiteraard op hun voorwaarden/manier en niet de jouwe.
pi_52081781
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 15:15 schreef 700MB het volgende:

[..]

De makkelijkste weg is de enige manier om miljoenen klanten te kunnen bedienen.

Ze zijn dan ook een hardwareleverancier. Hoewel ze wel een klein beetje software bijleveren zijn ze natuurlijk geen helpdesk. Als jij zelf iets aanpast op een manier die zij niet adviseren willen ze best helpen het weer te herstellen, maar dan uiteraard op hun voorwaarden/manier en niet de jouwe.
Ik snap hun point of view ook wel, maar deze benadering gaat ervan uit dat alleen domme mensen met dell in zee gaan. Want "er is maar een manier om iets voor elkaar te krijgen". Wat ik er mee wil zeggen is, dat er meer wegen zijn die naar rome leiden en dat dat beter op gaat voor mijloenen klanten. Opel verkoopt toch ook niet een miljoen exact dezelfde auto's? Er zou een manier moeten zijn omm mediadirect achteraf (na het OS) te installeren zonder je partities weer te verneuken, dat is het enige dat ik er mee wil zeggen. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn voor een gigant als dell?

Wat mediadirect betreft gaat het in dit geval niet om de hardware. Het is een programma van dell zelf dat apart van xp opstart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')