Daarom snap ik er niks van... Ik had afgestempeld, en de Chauffeur riep me terug, om te vertellen dat ik gratis mocht reizen volgens hem, waarna hij die stempel corrigeerde :Squote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:14 schreef GambinoT het volgende:
Denk eens logisch na?
tussen 16 juli en 16 augustus mag je er niet mee reizen, alleen 40 % korting.
Wat die kerel dus zegt klopt niet
Dus als ik een OV WEEK jaarkaart heb dan mag ik van 16 juli tot 16 augustus ook in het weekend gratis reizen?
Die kaart is dan niet geldig.
Lijkt mij niet, ben in de trein in totaal 6 keer gecontroleerd, en niemand zei ietsquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:24 schreef rickon789 het volgende:
die chauffeur is niej goed wijs:P
volgens mij zit het zo:
bij week kaart : van 16 juli tot 16 augustus--> reizen met korting (doorde weeks en weekends)
bij weekend: van 16 juli tot 16 augustus--> reizen met korting enkel in de weekenden
Ga dan in ieder geval juiste info vermelden, ipv klakkeloos te blaten!!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:27 schreef Areyoutalkingtome het volgende:![]()
![]()
_ - topic
Gast, denk eens na. Met je weekend OV mag je het hele jaar door van vrijdagmiddag 12.00 tot maandag 04.00 gratis reizen, niet opeens de andere dagen ook. De rest van de week heb je áltijd korting (dus ook in de ochtendspits voor 9). Met week OV heb je 24h7d per week korting. Dit geldt in juli en augustus.
Nee, van medio juli tot medio augustus kun je noch met de week-OV noch met de weekend-OV gratis reizen. Wel krijg je in deze periode 40 % korting.Volgens mij is de weekend-OV wel op feestdagen geldig.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:27 schreef Areyoutalkingtome het volgende:![]()
![]()
_ - topic
Gast, denk eens na. Met je weekend OV mag je het hele jaar door van vrijdagmiddag 12.00 tot maandag 04.00 gratis reizen, niet opeens de andere dagen ook. De rest van de week heb je áltijd korting (dus ook in de ochtendspits voor 9). Met week OV heb je 24h7d per week korting. Dit geldt in juli en augustus.
Fout. In juli en augustus wél.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:30 schreef Luco het volgende:
[..]
Ga dan in ieder geval juiste info vermelden, ipv klakkeloos te blaten!!
Korting is NIET geldig van 04.00 tot 09.00
Doordeweeks wel met een Week OV, behalve van 16 juli tot 16 augustus maar dan wel korting 24/7.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:30 schreef Luco het volgende:
[..]
Ga dan in ieder geval juiste info vermelden, ipv klakkeloos te blaten!!
Korting is NIET geldig van 04.00 tot 09.00
Ook fout. Weekend OV is van vrijdag 12.00 tot maandag 04.00 gewoon te gebruikenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, van medio juli tot medio augustus kun je noch met de week-OV noch met de weekend-OV gratis reizen. Wel krijg je in deze periode 40 % korting.Volgens mij is de weekend-OV wel op feestdagen geldig.
nu ga ik twijfelen.
Als het zo is, ga ik vlak voor de zomer van kaartsoort wisselen.
Kerel, het gaat mij om de vakantieperiode... Die info vond ik zelf ook, en dat staat achterop mijn OVkaart ook vermeld. Het gaat mij om de periode van 16 juli t/m 16 augustus. Daar kan ik NIKS over vinden online!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:30 schreef 2Mini het volgende:
Weekendkaart: Studenten met deze kaart mogen vanaf vrijdag 12.00 uur t/m maandag 4.00 uur en op feestdagen gratis reizen. Doordeweeks mogen ze vanaf 9:00 (na spitstijd) tegen korting reizen, alleen op maandag is de kaart ook voor 9:00 als kortingskaart geldig.
Google.. simpel..
En daarom kan dat dus niet (of maar 1x per kalenderjaar, weet even niet meer..)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nu ga ik twijfelen.
Als het zo is, ga ik vlak voor de zomer van kaartsoort wisselen.
Dus je kunt je OV nog steeds gewoon gebruiken in de weekenden tussen medio juli en medio augustusquote:Vraag
Wanneer kan ik met korting reizen?
Antwoord
Heb je een weekkaart? Dan reis je op de volgende dagen met veertig procent korting: van zaterdagochtend 4.00 uur tot maandagochtend 4.00 uur, op feestdagen van 4.00 uur tot en met 4.00 de volgende dag, van 16 juli 4.00 uur tot 16 augustus 4.00 uur. Je reist gratis van maandagochtend 4.00 uur tot zaterdag 4.00 uur (behalve op feestdagen en van en van 16 juli 4.00 uur tot 16 augustus 4.00 uur).
Heb je een weekendkaart, dan reis je met veertig procent korting op maandag vanaf 04.00 uur en op overige werkdagen vanaf 09.00 uur tot 04.00 de volgende dag (vrijdag vanaf 12.00 uur). Je kunt vrij reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur, op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag en vanaf 12.00 uur op donderdag 5 april 2007 en woensdag 16 mei 2007.
Feestdagen in 2007: 1 januari, 6 april, 9 april, 30 april, 17 mei, 28 mei, 25 december en 26 december. Met korting reizen betekent ook dat je een roze strippenkaart kunt gebruiken in de bus, tram en metro.
heb je een weekendkaart?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:34 schreef Luco het volgende:
[..]
Kerel, het gaat mij om de vakantieperiode... Die info vond ik zelf ook, en dat staat achterop mijn OVkaart ook vermeld. Het gaat mij om de periode van 16 juli t/m 16 augustus. Daar kan ik NIKS over vinden online!
Waarom zei de chauffeur dan dat ik met mijn weekendkaart in deze periode doordeweeks ook gratis mag reizen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:33 schreef Rnej het volgende:
damn wat is er mis met iedereen hier ... ik heb zowel een weekend en een weekkaart gehad de afgelopen 4 jaar: zo zit het
weekendkaart : hele jaar door in t weekend gratis reizen en doordeweeks 40% korting (blabla en feestdagen enzo)
WEEK kaart: van 16 juli tm 16 augustus alleen kortingskaart...
tis toch niet zo moeilijk?
en die korting die niet zou gelden in de spits
OV-jaarkaart
VOORDEEL-URENKAART
waarom zou het anders heten?![]()
omdat 'ie ochtendpoep in z'n ogen had, blijkbaarquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:35 schreef Luco het volgende:
[..]
Waarom zei de chauffeur dan dat ik met mijn weekendkaart in deze periode doordeweeks ook gratis mag reizen?
(vmbo)-josti die jou gewoon wil naaien. weet die gast veelquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:35 schreef Luco het volgende:
[..]
Waarom zei de chauffeur dan dat ik met mijn weekendkaart in deze periode doordeweeks ook gratis mag reizen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |