abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:15:18 #1
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_52024656
Gadverdamme, sta ik vanmiddag bij de Stadswinkel om een nieuw paspoort aan te vragen; alles bij me (pasfoto, het oude verlopen paspoort) blijk ik nog een of andere ID-kaart te hebben uit 2003 ofzo. Dat ding was allang verlopen, dus heb ik die weggegooid, aangezien ik nog een paspoort had.

"Maar meneer, ik kan u geen nieuw paspoort geven als u uw ID-kaart niet inlevert..."

"Die heb ik weggegooid!"

"Dan zult u aangifte moeten doen."

"Wat aangifte? Hij is niet gestolen, ik heb hem WEGGEGOOID!"

"Ja, maar we kunnen uw alleen een nieuw paspoort geven als u een proces verbaal meeneemt betreffende uw ID-kaart."

Sjonge jonge, wat een onzin! Kijk, dat ik nu een extra toeslag van 26 euro moet bijbetalen vind ik niet erg, ik had hem tenslotte niet weg moeten gooien. Maar dat ik nu persé naar het politiebureau moet gaan om een papiertje op te halen, slaat echt helemaal nergens op !

Zo, dat is eruit .
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_52024691
opgelucht?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:18:54 #3
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_52024738
Je legitimatiebewijs blijft altijd eigendom van de staat. Maar dat is pas 200 jaar zo, dus dat kon je niet weten natuurlijk.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:24:51 #4
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_52024870
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:17 schreef David Letterman het volgende:
opgelucht?
Mwoah, een beetje...
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:18 schreef Frollo het volgende:
Je legitimatiebewijs blijft altijd eigendom van de staat. Maar dat is pas 200 jaar zo, dus dat kon je niet weten natuurlijk.
Dat klopt op zich wel, maar het punt is dat het gebeurd is: ik heb hem weggegooid. Wat maakt het nou uit of ik dat bij een politiebureau of de stadswinkel verklaar? Alleen voor een of ander stom papiertje? Dat vind ik een beetje zonde van mijn tijd, maar nog meer voor de mensen op het politiebureau die immers veel te druk zijn met bekeuringen verwerken e.d. .
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_52025389
quote:
Ja, je betaald er alleen een godsvermogen aan en dan is het nog niet van jou en om mensen op kosten te jagen moet je hem om de zoveel tijd vernieuwen. Maar waarom moet je dan eerst naar het politiebureau om te zeggen dat je je ID kwijt bent om vervolgens weer terug te moeten? Zeker werkverschaffing...

Nederland en papiertjes. Als er geen bomen waren waar papier van gemaakt kan worden, had Nederland waarschijnlijk ook niet bestaan. Helemaal gestoord wordt je van die bureaucratie.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:53:46 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_52025469
Dag 1: ik ben mijn ID kwijt, mag ik een nieuwe?
Dag 2: ik ben em weer kwijt, mag ik een nieuwe?
Dag 3: ik ben em weer kwijt, mag ik een nieuwe?
etc.

Was dat nou zo moeilijk om in te denken?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:55:49 #7
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_52025515
Mensen die hun legitimatiebewijs weggooien
Dommer kun je niet zijn. Heb je op het BLO gezeten ofzo.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:57:13 #8
186260 MrHoodigan
Weet je wat het is ?
pi_52025547
ID-kaarten moet je ook niet weggooien sukkel, het is en blijft namelijk eigendom van de staat. Jij bent slechts een houder van die kaart.

Ga je altijd zo om met andermans spullen
Sperma is dikker dan pis...
pi_52025608
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:53 schreef Yildiz het volgende:
Dag 1: ik ben mijn ID kwijt, mag ik een nieuwe?
Dag 2: ik ben em weer kwijt, mag ik een nieuwe?
Dag 3: ik ben em weer kwijt, mag ik een nieuwe?
etc.

Was dat nou zo moeilijk om in te denken?
Alsof je iedere dag zo graag naar het gemeentehuis gaat of zo. Daarbij moet je dan ook een toeslag betalen. Het kost toch iedere keer geld, en niet zo'n beetje ook.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:03:19 #10
186260 MrHoodigan
Weet je wat het is ?
pi_52025678
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:59 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Alsof je iedere dag zo graag naar het gemeentehuis gaat of zo. Daarbij moet je dan ook een toeslag betalen. Het kost toch iedere keer geld, en niet zo'n beetje ook.
Je moest eens weten hoeveel mensen er op een dag naar het politiebureau komen om aangifte te doen van vermissing van hun id-kaart/paspoort.

Niet normaal, stelletje achterlijke mensen. Ik heb mijn ID-bewijs al vanaf 21-nov 2002 en nog nooit kwijt geraakt of beschadigd ik heb m ook altijd bij me.

Mensen die hun legetimatie kwijtraken of niet bij zich hebben
Sperma is dikker dan pis...
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:23:22 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_52026210
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:59 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Zo wordt het frauderen van ID kaarten wel érg makkelijk gemaakt hè?
Die nieuwe pasfoto-eisen, met biometrie en chip erop zijn officieel alleen maar ingevoerd om juist deze fraude te voorkomen.
pi_52026284
Meen je dat? Dat is wel ernstig dan Ik ben ook nog nooit wat kwijt geraakt, rijbewijs, paspoort of pin pas. Maar goed, ik heb dan alle OV jaarkaarten ook nog in mijn portemonnee zitten, dat terwijl ik al 3 jaar niet meer met de trein reis.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:00:19 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_52027283
Hoe blond ben je als je dat soort dingen weg gaat gooien? Dat soort dingen blijft eigendom van de staat en moet je altijd kunnen tonen zelfs als ie verlopen is.

En ja ik heb ook wel eens terug naar huis moeten fietsen omdat ik mijn allang verlopen paspoort niet mee had genomen bij het aanvragen van een nieuwe ID kaart.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_52027818
quote:
ik heb mijn id zelf gekocht voor 31 euro zoveel en hij is nog steeds niet van mij ?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:16:36 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_52027842
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:16 schreef Kenkerkees het volgende:

[..]

ik heb mijn id zelf gekocht voor 31 euro zoveel en hij is nog steeds niet van mij ?
Nee.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:18:34 #16
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_52029862
Klopt ja. Heel omslachtig allemaal. Bureaurcratisch gedoe.
How can I make this topic about me?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:31:55 #17
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52030271
Pff, stakkers die het meest belangrijke pasje weggooien wat ze hebben

Komop, je kan zelf toch bedenken dat het anders verdomd makkelijk wordt om fake id's te maken?
je brengt gewoon een stuk of honderd echte ID's op de markt

Ipv je vriendinnen de prostitutie in dwingen laat je ze elke maand een nieuwe id halen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_52030325
quote:

[..]

Je koopt hem niet je betaald er geld voor zodat je geen boete hoeft te betalen als een stel agentjes zich weer eens lopen te vervelen. Verder is dat ding namelijk compleet nutteloos. En omdat het rijk ons al niet genoeg geld op legale wijze afhandig maakt moet je om de zoveel jaar dat ding vernieuwen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:34:21 #19
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52030358
Mag ik uw legitimatie zien?
heb ik weggegooid menner
Waarom dan?
Ik vind dat de Staat der nederlander zover gedevalueerd is met alle instroom van uitheemse soorten dat ik het niet meer nodig acht om mijzelf verplicht te voelen om mij te kunnen legitimeren alszijnde inwoner van dit staatje.
Dan zet ik u het land uit alszijnde ongewenste vreemdeling
Maar ik woon hier!
Ja, dat zeggen de noordafrikanen in de bijlmer ook meneer...
Ecosia
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:40:34 #20
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_52030584
Precies een identiteitsbewijs zegt geen ruk. De echte terroristen (0.00001% van de bevolking) krijg je er echt niet mee te pakken.. Idioterie.
How can I make this topic about me?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:42:49 #21
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_52030663
quote:

[..]

Whehe dus jij had zo 31 euro betaald aan die ambtenaar, en die gaf jij toen jouw id-kaart.
En toen gooide jij hem zo zeker op de grond, en begon je er als een gek op te stampen.
Dus die ambtenaar zo van: 'wat doe jij nou
En jij zo van: 'ik heb mijn id zelf gekocht voor 31 euro zoveel '

woensdag 1 augustus 2007 @ 22:44:47 #22
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52030714
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Precies een identiteitsbewijs zegt geen ruk. De echte terroristen (0.00001% van de bevolking) krijg je er echt niet mee te pakken.. Idioterie.
Niet? hoe wil je dan bewijzen als je wordt gecontroleerd in laten we zeggen, een alcoholcontrole?
offeuh, een foullieractie zomeer ergens op straat?
Als je wordt verdacht van een overval?

Denk je dat ze je geloven op je blauwe ogen?
Ecosia
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:52:31 #23
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_52030959
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:44 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Niet? hoe wil je dan bewijzen als je wordt gecontroleerd in laten we zeggen, een alcoholcontrole?

-Rijbewijs
-Je zegt: niet bij me, ligt thuis. En dan krijg je een bekeuring
-Alsof de kans bestaat dat je als brave burger verdacht wordt van een overval
  woensdag 1 augustus 2007 @ 23:00:16 #24
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_52031222
Tot de dag dat ik hem kwijtraak what ever, vinik het best, spekken jullie alleen maar de staatskas
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_52031398
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:44 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Want terroristen zullen voor de volle 100% meewerken, niet waar?

Daarbij mogen ze niet te pas en te onpas om je ID vragen, daar moet een reden voor zijn, en bij een alcoholcontrole vragen ze gewoon je rijbewijs en als je verdacht wordt van een overval gaan ze echt niet moeilijk doen om een ID, dan wordt je gewoon meegenomen en wordt daar gecheckt of je zegt wie je bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')