Mwoah, een beetje...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:17 schreef David Letterman het volgende:
opgelucht?
Dat klopt op zich wel, maar het punt is dat het gebeurd is: ik heb hem weggegooid. Wat maakt het nou uit of ik dat bij een politiebureau of de stadswinkel verklaar? Alleen voor een of ander stom papiertje? Dat vind ik een beetje zonde van mijn tijd, maar nog meer voor de mensen op het politiebureau die immers veel te druk zijn met bekeuringen verwerken e.d.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:18 schreef Frollo het volgende:
Je legitimatiebewijs blijft altijd eigendom van de staat. Maar dat is pas 200 jaar zo, dus dat kon je niet weten natuurlijk.
Ja, je betaald er alleen een godsvermogen aan en dan is het nog niet van jou en om mensen op kosten te jagen moet je hem om de zoveel tijd vernieuwen. Maar waarom moet je dan eerst naar het politiebureau om te zeggen dat je je ID kwijt bent om vervolgens weer terug te moeten? Zeker werkverschaffing...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:18 schreef Frollo het volgende:
Je legitimatiebewijs blijft altijd eigendom van de staat. Maar dat is pas 200 jaar zo, dus dat kon je niet weten natuurlijk.
Alsof je iedere dag zo graag naar het gemeentehuis gaat of zo. Daarbij moet je dan ook een toeslag betalen. Het kost toch iedere keer geld, en niet zo'n beetje ook.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:53 schreef Yildiz het volgende:
Dag 1: ik ben mijn ID kwijt, mag ik een nieuwe?
Dag 2: ik ben em weer kwijt, mag ik een nieuwe?
Dag 3: ik ben em weer kwijt, mag ik een nieuwe?
etc.
Was dat nou zo moeilijk om in te denken?
Je moest eens weten hoeveel mensen er op een dag naar het politiebureau komen om aangifte te doen van vermissing van hun id-kaart/paspoort.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:59 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Alsof je iedere dag zo graag naar het gemeentehuis gaat of zo. Daarbij moet je dan ook een toeslag betalen. Het kost toch iedere keer geld, en niet zo'n beetje ook.
Zo wordt het frauderen van ID kaarten wel érg makkelijk gemaakt hè?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:59 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Alsof je iedere dag zo graag naar het gemeentehuis gaat of zo. Daarbij moet je dan ook een toeslag betalen. Het kost toch iedere keer geld, en niet zo'n beetje ook.
ik heb mijn id zelf gekocht voor 31 euro zoveel en hij is nog steeds niet van mijquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:18 schreef Frollo het volgende:
Nee.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:16 schreef Kenkerkees het volgende:
[..]
ik heb mijn id zelf gekocht voor 31 euro zoveel en hij is nog steeds niet van mij?
Je koopt hem nietquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:16 schreef Kenkerkees het volgende:
[..]
ik heb mijn id zelf gekocht voor 31 euro zoveel en hij is nog steeds niet van mij?
Whehe dus jij had zo 31 euro betaald aan die ambtenaar, en die gaf jij toen jouw id-kaart.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:16 schreef Kenkerkees het volgende:
[..]
Niet? hoe wil je dan bewijzen als je wordt gecontroleerd in laten we zeggen, een alcoholcontrole?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Precies een identiteitsbewijs zegt geen ruk. De echte terroristen (0.00001% van de bevolking) krijg je er echt niet mee te pakken.. Idioterie.![]()
-Rijbewijsquote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:44 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Niet? hoe wil je dan bewijzen als je wordt gecontroleerd in laten we zeggen, een alcoholcontrole?
offeuh, een foullieractie zomeer ergens op straat?
Als je wordt verdacht van een overval?
Denk je dat ze je geloven op je blauwe ogen?
Want terroristen zullen voor de volle 100% meewerken, niet waar?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:44 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Niet? hoe wil je dan bewijzen als je wordt gecontroleerd in laten we zeggen, een alcoholcontrole?
offeuh, een foullieractie zomeer ergens op straat?
Als je wordt verdacht van een overval?
Denk je dat ze je geloven op je blauwe ogen?
Helaas geld een rijbewijs niet onder alle omstandigheden als een identiteitsbewijs.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:06 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Want terroristen zullen voor de volle 100% meewerken, niet waar?
Daarbij mogen ze niet te pas en te onpas om je ID vragen, daar moet een reden voor zijn, en bij een alcoholcontrole vragen ze gewoon je rijbewijs en als je verdacht wordt van een overval gaan ze echt niet moeilijk doen om een ID, dan wordt je gewoon meegenomen en wordt daar gecheckt of je zegt wie je bent.
Dat dusquote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
Dit stukje bureaucratie is tenminste nog nuttig. Er zijn wel ergere vormen te bedenken ...
Brave burger of niet, als er een overval is geweest en je zou het zelfs slechts in theorie gedaan kunnen hebben ben je een verdachte tot het tegendeel bewezen is. En dat is heel ruim, toevallig in de buurt lopen kan al genoeg zijn. De (terechte) reden dat je daar liep kan namelijk ook gelogen zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:52 schreef Gluckskafer het volgende:
-Alsof de kans bestaat dat je als brave burger verdacht wordt van een overval
Heb je wel het nummer van de ID-kaart? Anders heb je kans dat je die eerst bij de gemeente op moet vragen voordat je proces verbaal kunt laten opmaken.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:15 schreef yozd het volgende:
Sjonge jonge, wat een onzin! Kijk, dat ik nu een extra toeslag van 26 euro moet bijbetalen vind ik niet erg, ik had hem tenslotte niet weg moeten gooien. Maar dat ik nu persé naar het politiebureau moet gaan om een papiertje op te halen, slaat echt helemaal nergens op!
Ze kunnen bij het politiebureau het nummer ook opvragen. Ik heb voor de zekerheid ff geïnformeerd.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:23 schreef 700MB het volgende:
Heb je wel het nummer van de ID-kaart? Anders heb je kans dat je die eerst bij de gemeente op moet vragen voordat je proces verbaal kunt laten opmaken.
En dat is idd burocratiequote:Op donderdag 2 augustus 2007 02:34 schreef yozd het volgende:
[..]
Ze kunnen bij het politiebureau het nummer ook opvragen. Ik heb voor de zekerheid ff geïnformeerd.
En nog even over dat weggooien: ja dat was idd nogal stom. Ik had er nooit zo bij stil gestaan dat dat ding van de staat bleef. Hij was al jaren niet meer geldig en bovendien had ik een rijbewijs en paspoort (die nu dus verlopen is) om me te legitimeren. Had er niet bij stil gestaan en heb hem gewoon weggegooid...
Om bepaalde dingen te voorkomen (e.g. fraude/vervalsing) hebben ze een boetemaatregel ingevoerd: prima! Zeer terecht dat ik moet dokken. Maar of ik nu bij de politie óf bij de gemeente verklaar dat ik mijn ID heb weggegooid, wat maakt dat uit? Dat is pure werkverschaffing en kost alle betrokkenen alleen maar tijd. Dáár ging het me om.
Maar ik had het alleen over bij een alcohol controle.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Helaas geld een rijbewijs niet onder alle omstandigheden als een identiteitsbewijs.
Bah, netzoals al die kutwegen die van A naar Beerput gaan..quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar ik had het alleen over bij een alcohol controle.Maar goed, dat ID ding is gewoon het zoveelste iets om burgertje te laten te betalen en mee te pesten.
Als je naar een school of whatever gaat om te studeren krijg je toch ook gewoon een ID pasje, waarom kan dan van al die belastingen die wij betalen er niet een ID kaart van af.Het is alleen maar nemen, nemen en nemen en iets terug krijgen ho maar. Ja, een betuweroute waar geen hond wat aan heeft.
Wegen betaal je wegenbelasting voor. Rest heb je gelijk in. Maar goed, zijn genoeg nuttige dingen die van ons belasting geld worden gedaan, maar er zijn zat dingen die nutteloos zijn terwijl wij de hoofdprijs betalen voor officiele documenten zoals een rijbewijs, ID kaart of paspoort. Een uittreksel kost al een euro of 15, en dat is een simpel papiertje met gegevens die uit een databaseje worden getrokken.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:52 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Bah, netzoals al die kutwegen die van A naar Beerput gaan..
en al die klote ziekenhuizen, en die graftakke hoere scholen
Dan wordt je afgezet, in mijn gemeente kan ik zo'n ding voor een paar euro halen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:59 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Wegen betaal je wegenbelasting voor. Rest heb je gelijk in. Maar goed, zijn genoeg nuttige dingen die van ons belasting geld worden gedaan, maar er zijn zat dingen die nutteloos zijn terwijl wij de hoofdprijs betalen voor officiele documenten zoals een rijbewijs, ID kaart of paspoort. Een uittreksel kost al een euro of 15, en dat is een simpel papiertje met gegevens die uit een databaseje worden getrokken.
What else is newquote:
zekerquote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:02 schreef Jill-RMC het volgende:
Uhm je kan toch gewoon een paspoort laten maken naast je ID-kaart?
Heb net ff alles gefixt bij de Stadswinkel, maar die mevrouw aan de balie daar vertelde me dat het inleveren van oude ID-kaarten iets is van de laatste jaren. Het is niet altijd zo geweest.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:18 schreef Frollo het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |