abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 oktober 1999 @ 22:24:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_200829
Mijn dagelijkse notitie:

Vanavond gekeken naar de 20.00 uur uitzending en wel weer erg genoten. Wat een slangenkuil! En wat draaien ze allemaal als hyena's om elkaar heen. Persoonlijk hoogtepunt vond ik vanavond het statement van Bianca, in de tuin, tegen Bart. Oude verhaal van grenzen verkennen, beetje experimenteren, wat kunnen we als groep. Dezelfde Bianca die vorige week nog een spontane totale rebirthing beleefde na het nieuws dat zij als wisselvallig werd ervaren. De hele groep om een snikkende opgerolde, grommende foetus heen. Woest ge-oerschreeuw gesmoord in kussens. Ruud met armen om haar heen en zij maar in zijn borsthaar mompelen en kwijlen "Oooo, ik krijg een goede baan als ik hier uit kom" Die kans lijkt me inderdaad groot, maar als het aan mij ligt dan wel een baan om de aarde, met alleen maar zelfgebakken krentenbrood.
Overigens wat een deceptie gisteren, de televisie-uitzending. Wat een willoze, makke groep bij elkaar! Dat toneelstuk!!! Niemand in die groep die het op kan brengen om te zeggen: stop dat toneelstuk maar in je Veronicaars. Nee, alles wordt met gejuich ontvangen. "Jongens, we moeten voor vrijdag de eind scene uit Sneeuwwitje en de Zeven dwergen spelen, wie speelt Grumpy?" Nergens worden vraagtekens bij gezet. "Voor donderdag moeten we met zijn allen een tunnel hebben gegraven tot aan de Loosdrechtse Plassen en we mogen als graafwerktuig alleen ons gebit gebruiken, hoeveel zetten we in?" Niemand van de groep die het op kan brengen om deze infantilisering van de groep een halt toe te roepen. Nog te verwachten opdrachten waar de gehele groep zich, inmiddels sterk vermagert, vol enthousiasme op zal storten: Binnen een dag allemaal met een tussen de billen geklemd penseel een ander lid van de groep portretteren. (Heb ik overigens nooit begrepen, waarom mond en voetschilders zonder uitzondering Huilende Zigeuners en Vissersmannen Met Pijp schilderen) en een stevig portie ouderwets Skoetraggen. Ruud legt de groep uit dat het hier gaat om een oud-Tasmaanse behendigheidsoefening, waarin het de bedoeling is dat met een mengsel van spuug en schaafsel van hiel-eelt een soort van tennisbal moet worden gekneed die dan 7 dagen onder de linker oksel moet worden geklemd. Paniek in de groep: hebben Sabine en Bart niet net al hun speeksel aan elkaar gedoneerd? Hoe zal de groep dit oplossen, kijk morgen naar ….
En dat gaat waarschijnlijk maar door, een bombardement van spelletjes, alsof je 70 dagen naar een Kinderpartijtje Gewoon Lekker Thuis moet kijken.
Scène met de vissen vond ik ook wel fijn. Weer een krampachtige poging tot humor. Voorspelling: Ruud zal morgen, dromerig door zijn haarspleetjes van ogen het volgende aan de groep uitleggen: "Dat is bewezen joh, dat de piel van de man eigenlijk een de verkeerde kant op geëvolueerde platvis is. Dus als je je pielemuis een dag of wat niet potverdikkied dan steekt er toch weer een beetje dat visachtige de kop op joh, dat de evolutie dan zeg maar middels geur een signaal geeft, van, hé ik ben er ook nog enz enz.
Bart zat vanavond bij dat aquarium vooral heel hard te balen dat hij Shakespeare in het Engels heeft meegenomen. "Sabe or not Sabe, that's the question"
Als er, volgens de geruchten, nog een artiest het huis in mag laat het dan in Godsnaam Lee Towers zijn, maker van de uitzinnigst hilarische commercial sinds jaren. Lee is op de countrytoer. Je hoort het gewoon, het plan. "Leen, ken jij Ilse De Lange? Goed, moet je horen, Leen. Er is op dit moment een markt voor Gewone Nederlanders die iets met country doen. Nou dachten we, als jij de komende maanden iets zwarts aandoet en wat lult over dat je wat rot ervaringen vorm hebt gegeven op een countryplaat en steeds een beltbuckle aan je riem gespt dan rammen wij een plaat voor je in elkaar". Resultaat, een ongehoord produkt. Je moet het horen om te geloven. Hotel California, in het origineel al een pathetische draak van de eeuw, krijgt in de neuzige vertolking van Lee Towers bijna iets ontroerends. Volgende verwachtte move van Lee Towers: doet iets met een combinatie van Riverdance en Deathgrunge.

Begint een beetje erg slap geoudehoer te worden dit.
Nog enkele Ruud Zegt het Zo voorspellingen: "Weet jij dat pvc-buis eigenlijk een soort verharde darm is van de Miereneter-eter. Die wordt gelooid met vet van vlak onder je stuitje, dat weet bijna niemand joh, potverdikkie zeg, daar heb ik een video van gezien, dat verzamelen van dat stuitvet in een soort piekpijp en dat heeft dan allemaal met die stam van Zoebakoe Mawete te maken die weer een verre neef is van Mick Jagger, wat die nog kan joh, goh, potverdikkie, toch?"
"In Amerika daar groeit een struik die zeg maar als het ware gewoon groeit (minutenlange stilte en kleine oogjes) … prachtig joh!"

Nico

pi_200830
hé,ik ben eindelijk eens een keer de eerste die Nico kan prijzen met zijn column
I'm objective; I object to everything.

vrijdag 15 oktober 1999 @ 01:06:00 #3
910 Barbie
Graduated Fool
pi_200831
Wat een GEWELDIGE Ruud kan jij zijn zeg, errug leuk! Ik hoor het hem al helemaal vertellen en daarna in de dagboekkamer met z'n oogjes dicht nog even evalueren!
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_200832
En weer bedankt, Doordevil
Als je op het thema 'makke, willoze groepje' nog kan doorborduren, hebben we nog heel wat te verwachten. De willoze fase is ingetreden in deze 'homo sapiens op sterk water'-proef.
De ruzies en opwinding gaan over: 'wie zich niet aan de regels houdt' (ze worden hun eigen 'kampbeulen')
Mona's offensief 'Dichter bij Ruud' vordert gestaag. Welke haren kan ze nog meer epileren ?
Bientje kijkt al scheel van het 'Ruud naar de mond praten' en we wachten op haar hagelslag-onthoudings-verschijnselen...
Bart vergaart alleen nog informatie en groeit langzaam zover dicht van frustratie, dat zijn lippen straks aan elkaar groeien en er ook geen droog brood of water meer in kan.
Ruud is qua overzicht van de situatie inmiddels zover gevorderd dat hij begrepen heeft dat ook hij genomineerd kan worden, en dat je daar zenuwachtig over moet doen. Als hij ooit de pot wint (en het zij hem gegund) zal zijn gezin nog maanden nodig hebben om hem duidelijk te maken dat je dat geld ook kan uitgeven. Zo hij de briefjes al opmerkt door gesloten oogleden. Potverdikkie, daar moet ik even diep over nadenken, goh, hé !
De Goden verhoeden dat Maurice het wint, want zijn vriendin Petra pakt het hem meteen af en dumpt hem daarna.

Het wordt allemaal nog veel erger dan het nu is... vergelijk vandaag maar 'ns met die lieve EO-koppies van de eerste dag...

pi_200833
Bedankt doordevil, ik vroeg mij al af waar je stukje bleef. Het zijn tot nu toe vooral de commentaren van doordevil en moor die mij op deze side zeer aanspreken. Ik hoop dat zij bijde voortgaan op deze weg, het zal zo denk ik veel moeite kosten om het tot het eind toe vol te houden.
pi_200834
kan er geen topic geopend worden waar alleen doordevil schrijft en niemand anders.
Een soort topic-dageboek-ladder

Inderdaad, het is alsof je ruud hoort...sterker nog ik hoor hem...

Prachtig, keep going

For All We Know R The Soapies Watching Us in Another Dimension <P>
  zaterdag 16 oktober 1999 @ 21:55:00 #7
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_200835
Wat dacht je van een dagelijkse topic: Doordevil Draait Door
of
DoorDevil's Dagelijkse Dosis
of
BB volgens Doordevil Deel ...(I, II, etc.)

Ik vind je steengoed!!

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')