abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51998036
Er ontstaat hier een discussie over ww na ontslag tijdens proeftijd. Ik zeg dat je dan geen ww krijgt, mijn discussiepartner houdt vol van wel. Ontslag is niet genomen maar gegeven. Dus wat is waar?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51998105
Dat ligt aan de reden van het ontslag.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_51998153
Of u na uw ontslag tijdens de proeftijd recht hebt op een WW-uitkering, hangt af van de reden van het ontslag.

Bent u ontslagen omdat u niet geschikt was voor het werk, dan krijgt u waarschijnlijk wel een WW-uitkering als u wel uw best hebt gedaan. Maar hebt u er met de pet naar gegooid en laat uw werkgever dat ook aan het UWV weten, dan is de kans aanwezig dat uw WW-uitkering wordt geweigerd.
Bent u ontslagen omdat u zich ernstig misdragen hebt (u hebt bijvoorbeeld iets van de werkplek gestolen), dan hebt u zelf schuld aan uw ontslag en wordt uw WW-uitkering waarschijnlijk geweigerd.
pi_51998778
Het UWV toetst in de volgende gevallen of u verwijtbaar werkloos bent geworden.

Als u zelf ontslag hebt genomen, toetst het UWV of er sprake is van een acute noodzaak.
Als u wordt ontslagen, toetst het UWV of het om een 'dringende reden' was. Bijvoorbeeld omdat u zich ernstig hebt misdragen, fraude of diefstal hebt gepleegd. Het is niet nodig dat u daadwerkelijk op staande voet wordt ontslagen. Bepalend is de reden waarom u bent ontslagen.

Verder moet je wel aan de volgende eisen voldoen:

u bent jonger dan 65 jaar;
u verliest minimaal vijf arbeidsuren per week (of als u minder dan tien uur per week werkte, minimaal de helft van uw arbeidsuren);
u krijgt de verloren uren niet doorbetaald;
u bent beschikbaar om te gaan werken. Dit betekent dat u direct aan de slag kunt als u een baan vindt of krijgt aangeboden;
u voldoet aan de '26 uit 36 weken'-eis.

bron: ministerie van Sociale Zaken
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_51998885
Okee, maar we winnen beiden dus geen fles bier omdat het antwoord ja noch nee is. Bedankt in ieder geval
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52026095
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 19:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Er ontstaat hier een discussie over ww na ontslag tijdens proeftijd. Ik zeg dat je dan geen ww krijgt, mijn discussiepartner houdt vol van wel. Ontslag is niet genomen maar gegeven. Dus wat is waar?
In de praktijk krijg je in 90% van de gevallen wél een WW-uitkering, maar zoals ook eerder genoemd.. tenzij er zwaar verwijtbare dingen spelen als diefstal, agressief gedrag etcetera.
Draai het om.
pi_52046453
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
Okee, maar we winnen beiden dus geen fles bier omdat het antwoord ja noch nee is. Bedankt in ieder geval
In het recht is het vaak grijs ipv zwart/wit. Niet meer wedden dus op dit soort dingen
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52046813
Ik wil mijn bier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')