Houd er trouwens rekening mee dat een single quote ( ' ) niet hetzelfde is als een double-quote ( " ). Een single quote is sneller, omdat vanuit wordt gegaan dat het alleen tekst is. In een double quote kunnen ook newlines, tabs, variablen, etc staan.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Omdat ik nog nooit met classes in PHP gewerkt heb.
Leuk om te zien dat het dus nog beter kan, dit is voor mij easy peasy.
Ja PHP word steeds volwassenerquote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Omdat ik nog nooit met classes in PHP gewerkt heb.
Leuk om te zien dat het dus nog beter kan, dit is voor mij easy peasy.
Register globals? Ik ontwikkel dagelijks voor osCommerce, in de versie waar ik op werk heb ik daar nog weinig van gemerkt.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:31 schreef WyriHaximus het volgende:
Word het ook, PHP4 -> PHP5 is al traag. Daarnaast ligt het ook aan wat de community maakt. osCommerce is een bagger product wat nog steeds erg veel gebruikt word. Maar wel op register_globals draait. Helaas nog erg vaak gebruikt word. Is misschien een kut voorbeeld maar dit soort dingen houden wel de overgang tegen.
Omdat het de taak van de constructor is om het object in eerste instantie aan te maken (en de variabelen in te vullen), en het de taak van de setter is om in een later stadium de boodschap te wijzigen. Ik begrijp dat je op deze manier redundatie hebt, dus ik begrijp waar je het over hebt.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:57 schreef Scorpie het volgende:
Waarom word er in de constructor eigenlijk niet de setter aangeroepen in die messagebar class?
De laatste milestone (2.2 afaik) heeft nog steeds register globals nodigquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Register globals? Ik ontwikkel dagelijks voor osCommerce, in de versie waar ik op werk heb ik daar nog weinig van gemerkt.
Mij staat inderdaad wel bij dat ik daar standaard wel geklooi mee had, ik gok dat ik een geupdate versie draai.
Dan gok ik dat ik inderdaad een verbeterde versie heb. Ik moet zeggen dat ik het niet een geweldig product vind, maar ook weer niet gigantisch kut. Zoals ik zei, ik werk er dagelijks mee, develop er veel mee, en met name de database en de hoofdfuncties zitten goed in elkaar.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:32 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
De laatste milestone (2.2 afaik) heeft nog steeds register globals nodig. Maar volgens mij zijn er idd mensen die het opgepakt hebben en flink verbeterd hebben ondertussen
.
Werk er zeer weinig mee en het is gelukkig een 1 malige opdrachtquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan gok ik dat ik inderdaad een verbeterde versie heb. Ik moet zeggen dat ik het niet een geweldig product vind, maar ook weer niet gigantisch kut. Zoals ik zei, ik werk er dagelijks mee, develop er veel mee, en met name de database en de hoofdfuncties zitten goed in elkaar.
Ik kan trouwens aanraden om er gelijk BTS (Basic Template System) op te zetten.
1 2 | FROM forumberichten |
Round() is je beste vriendquote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:17 schreef GSMboy het volgende:
Iemand had mij per MSN ooit geholpen met deze query.
je kan hiermee dus het percentage zien van posts in het forum van het totaal.
[ code verwijderd ]
Maar nu geeft hij bijv. aan:
96,6343
Hoe gaan we dit afronden in deze query op 1 decimaal.
Op 5 decimalen vind ik ook weer overdreven
ROUND($getal, 1)quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:37 schreef GSMboy het volgende:
en hoe verwerken we dat in de query, dat hij afrond op 1 decimaal?
Je doet ook geen while of for loopquote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:00 schreef BaggerUser het volgende:
raar probleempje...
if($i <= 4)
{
echo'hoi';
$i++;
}
hij echo'd wel hoi.. maar hij verhoogd $i niet ?..
$i blijft de hele tijd op 1 staan... rara ?
het staat dus in een while lus, hadi k er niet bij gezegd... moment:quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je doet ook geen while of for loop![]()
for($i=0;$i<=4;$i++)
{
echo "hoi";
}
of
while($i<=4)
{
echo "hoi";
$i++;
}
Jij bent echt te lui :{quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:10 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Liefst in de query. Hoe doen we dat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | if($i <= 4) { echo'hoi'; $i++; } echo $i; echo mysql_result($res, 0)."<br />"; $_SESSION['gedeeld'] = "TRUE"; $i++; ?> |
klopt maar hij zet hem bij geen van beid eomhoog.. vandaar dat ik op een gegeven moment overal $i++; had staan... snap er niks van! theoretisch zou het gewoon omhoog moeten die $i ...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:16 schreef Scorpie het volgende:
BaggerUser:
[ code verwijderd ]
Zo zet je iig 2x de waarde van $i omhoog, zowel in de $i <= 4 gedeelte als helemaal onderaan.
Dat is sowieso fout.
Weet je zeker dat je query een resultaat opleverd?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:19 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
klopt maar hij zet hem bij geen van beid eomhoog.. vandaar dat ik op een gegeven moment overal $i++; had staan... snap er niks van! theoretisch zou het gewoon omhoog moeten die $i ...
1 |
Dat sowieso.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:28 schreef DorentuZ het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je query een resultaat opleverd?
Ik weet ff niet of dit nu ook als boolean wordt gezien, maar imo kan je beter 1 of true gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |