Dan heb je dus een 1 op 1 relatie met je tabellen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:42 schreef Geqxon het volgende:
Voor dergelijke update querys gebruik ik zelf trouwens arrays:
[ code verwijderd ]
Bij mij hebben ze dezelfde namen, of zit er iig een systeem in. Maar goed, elke row uit een database gaat bij mij rechtstreeks een assoc. array in, en blijf ik er vanaf. Vandaar dat mijn namen identiek zijn ,simpelweg omdat ik ze nergens zelf definieër.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan heb je dus een 1 op 1 relatie met je tabellen.
Ik noem mijn tabellen toch anders dan dat ik mijn vars e.d in PHP noem, dus voor mij zou dat niet zo`n geslaagde actie zijn![]()
Zie een pagina als een Objectquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:48 schreef Qunix het volgende:
Ik moet nu een pagina systeem maken.
Iedere pagina op de website moet aanpasbaar zijn.
De tekst en titel.
Hoe zou ik dit het beste kunnen maken?
Iemand een idee? Ik heb nog nooit zoiets gezien of gemaakt namelijk.
Bvd
Mime-type. Even googlen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:09 schreef wobbel het volgende:
Wat is de beste manier om een geupload bestand te controleren op een bestandstype?
Op extensie bijv, maar die is echt supermakkelijk te faken
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | $source_dir = "maartel"; $files = array(); $extensions = array("jpeg", "jpg", "gif", "png"); if($dir = @opendir($source_dir)){ while (($file = readdir($dir)) != false){ $pathinfo = pathinfo($file); $extension = strtolower($pathinfo["extension"]); if(in_array($extension, $extensions)){ $files[] = $file; } } closedir($dir); } if (!empty($files)){ // PICK RANDOM $file = $files[ mt_rand(0, (count($files)-1) ) ]; $pathinfo = pathinfo($file); // DISPLAY ICON $content = file_get_contents($file); header("Content-type: image/" . $pathinfo["extension"]); header("Content-length: " . strlen($content)); echo $content; } ?> |
En al je plaatjes zijn verder wel in orde?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:09 schreef Maartel het volgende:
[afbeelding]
nope, ik kreeg bij de eerste 10 keer f5en al 3 rode kruisjes![]()
ooh dank u voor 't antwoord...er moesten " " om de DZ_DOCUM blaat dingenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En al je plaatjes zijn verder wel in orde?
Jep..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En al je plaatjes zijn verder wel in orde?
oef oef kutjes ^^quote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:23 schreef Maartel het volgende:
[..]
Jep..
zie de hele lijst hier:
http://www.pinksoap.nl/maartel/list.php
De inhoud is een kwestie van smaak natuurlijk,maar technisch is alles in orde![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | class MessageBar { function showScroll ( ) { $wippen = "<marquee>Kontneuken</marquee>"; return $wippen; } } $messagebar = new MessageBar; ?> |
1 2 3 4 5 | include ( "functies.php" ); $messagebar->showScroll ( ); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | class MessageBar { var $output_message; function MessageBar($message) { $this->output_message = $message; } function setMessage($message){ $this->$output_message = $message; } function showScroll (){ return "<marquee>" . $this->output_message . "</marquee>"; } } $msb = new MessageBar("Hallo"); echo $msb->showScroll(); ?> |
Totaal nutteloosquote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:57 schreef Geqxon het volgende:
Zoals ik het zelf zou doen:
[ code verwijderd ]
Is een stuk beter in elkaar gezet, ipv. de enigszins nutteloze class.
Niet verkeerd voor mijn eerst geschreven class. Het verbaasd mij zelfs dat het werkt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:02 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Totaal nutteloos. Ow en het is $this->var ipv $this->$var
.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Niet verkeerd voor mijn eerst geschreven class. Het verbaasd mij zelfs dat het werkt.
Nu je het zegt, zo heb ik wel eens $bla1 tot en met $bla5 aangemaakt. Vraag mij niet waarom, dat is uit de armere tijden.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:08 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
![]()
Je kunt het wel zo gebruiken. Stel $var heeft 'bla' als content. Als je dan $$var = 'doh'; doet dan maak je de var $bla met 'doh' als inhoud aan
. (Weet niet of je het al wist maar dan weet je het nu iig
.)
't Is al half geantwoord, maar simpelweg omdat je het niet printquote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:56 schreef wobbel het volgende:
Oke...de pagina "functies.php" ziet er zo uit:
[ code verwijderd ]
de pagina "test.php" ziet er zo uit:
[ code verwijderd ]
waarom geeft die een lege pagina terug?
Zucht, ik kan dit soort simpele dingen niet eens meer
Of self::$var :pquote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:02 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Totaal nutteloos :P. Ow en het is $this->var ipv $this->$var :).
Waarom dan geen php5? Neemt overigens niet weg dat 't maar een nutteloze functie is :')quote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:57 schreef Geqxon het volgende:
Zoals ik het zelf zou doen:
[ code verwijderd ]
Is een stuk beter in elkaar gezet, ipv. de enigszins nutteloze class.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | class MessageBar { private $output_message; public function __construct($message) { $this->output_message = $message; } public function setMessage($message){ $this->output_message = $message; } pubilc function showScroll (){ return '<marquee>' . $this->output_message . '</marquee>'; } } $msb = new MessageBar('Hallo'); echo $msb->showScroll(); ?> |
Omdat ik nog nooit met classes in PHP gewerkt heb.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:14 schreef DorentuZ het volgende:
[..]
Of self::$var :p
[..]
Waarom dan geen php5? Neemt overigens niet weg dat 't maar een nutteloze functie is
[ code verwijderd ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |