dat is dus CAO Klein Metaal. Bij ons wordt er ook over gezeurd en gepraat, en wij krijgen nu: 8 uur werken, 1 uur schaft en 45 minuten reizen in eigen tijd per dag.quote:Op maandag 30 juli 2007 23:21 schreef SolidasRock het volgende:
bij mijn vorige werkgever ging het zo, 8 uren werken, 1 uur schaften en 1 uur reizen. Daarbuiten de 10 uren was het betaalde reisuren zodat als ik 11 uren maakte ik dus 1 reisuur mocht schrijven.
Nu mijn huidige werkgever wilt er niet aan. Hij zegt dat hij pas buiten 8 uren werken, 1 uur schaften en 2 uren reizen pas reisuren betaald.
Iemand die weet of het wel klopt wat mijn huidige werkgever zegt?
Ik ben elektromonteur in de ruwbouw...
ja, en daar ben ik het niet mee eens.... kan ik eraan doen dat de baas het werk ver weg zoekt??? ik vindt, dat er gewoon betaalt moet worden vanaf het moment dat je op het werk wegrijdt! kijk, als je zelf een half uur rijden van je werk gaat wonen (of nog verder) dan had je maar werk dichterbij moeten zoeken, maar vanaf de zaak beginnen naar mijn idee de uren te tellenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:16 schreef Katinkat het volgende:
Da's overal verschillend; mijn vriend heeft zelfs 2 keer 1 1/2 uur voor zichzelf staan. Zijn reistijd is variabel, maar in het slechtste geval dus 3 uur reizen in eigen tijd.
Ik vind ook dat alles buiten 'normale' woonwerkverkeer betaald moet worden. Mijn vriend werkt voor een detacheringsburo wat er dus anders over denkt; zoals ik omschreef passen zij het toe, ook als zij hun werknemer voor een kllus naar de andere kant van het land sturen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:20 schreef gateway het volgende:
[..]
ja, en daar ben ik het niet mee eens.... kan ik eraan doen dat de baas het werk ver weg zoekt??? ik vindt, dat er gewoon betaalt moet worden vanaf het moment dat je op het werk wegrijdt! kijk, als je zelf een half uur rijden van je werk gaat wonen (of nog verder) dan had je maar werk dichterbij moeten zoeken, maar vanaf de zaak beginnen naar mijn idee de uren te tellen
als je in de detachering zit, heb je geen vaste werkplaats, dat weet je voordat je begint (vandaar vaak ook leasewagen, omdat dat goedkoper is dan reiskosten vergoeding)quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:27 schreef Katinkat het volgende:
[..]
Ik vind ook dat alles buiten 'normale' woonwerkverkeer betaald moet worden. Mijn vriend werkt voor een detacheringsburo wat er dus anders over denkt; zoals ik omschreef passen zij het toe, ook als zij hun werknemer voor een kllus naar de andere kant van het land sturen.
Is dat niet de taak van een baas om aan de centen te denken? Op welke manier zou het bedrijf anders winst moeten maken volgens jou?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:31 schreef gateway het volgende:
die bazen van tegenwoordig denken maar aan 1 ding: Geld verdienen, en ik weet wel haast zeker dat ze reisuren doorberekenen aan de klant!
ik zit zelf ook bij detacheringsburo, 2 uur reizen is hun grens. Bij je vriend is het zelfs 3 uren. Abnormaal hoor.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:27 schreef Katinkat het volgende:
[..]
Ik vind ook dat alles buiten 'normale' woonwerkverkeer betaald moet worden. Mijn vriend werkt voor een detacheringsburo wat er dus anders over denkt; zoals ik omschreef passen zij het toe, ook als zij hun werknemer voor een kllus naar de andere kant van het land sturen.
dat uiteraard, maar ze berekenen de klant ook 38 euro per uur voor mij, en ik krijg er netto nog geen 3de deel van......quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Is dat niet de taak van een baas om aan de centen te denken? Op welke manier zou het bedrijf anders winst moeten maken volgens jou?
Dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:25 schreef gateway het volgende:
[..]
dat uiteraard, maar ze berekenen de klant ook 38 euro per uur voor mij, en ik krijg er netto nog geen 3de deel van......
Dus kan er van de uren die ze de klant berekeken ook wel wat naar het personeel dat die KM's in de auto zit
Daar heb je dan ook zelf voor getekend....quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:25 schreef gateway het volgende:
[..]
dat uiteraard, maar ze berekenen de klant ook 38 euro per uur voor mij, en ik krijg er netto nog geen 3de deel van......
Dus kan er van de uren die ze de klant berekeken ook wel wat naar het personeel dat die KM's in de auto zit
Nee, niet verplicht in de IT.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:07 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
ik zit zelf ook bij detacheringsburo, 2 uur reizen is hun grens. Bij je vriend is het zelfs 3 uren. Abnormaal hoor.
Hoe dan ook, ook al zit ik niet bij detacheringsburo, dan nog werk ik in heel nederland want het is niet zo dat elke bouwplaats in Den Haag aan mij denkt en mijn baas werk verschaft zodat ik er kan werken.
Ik wou dus weten of reisuren nou wel of niet verplicht zijn? De CAO vind ik nogal ingewikkeld iets. Ben doof anders belde ik wel FNV of zo.
Hij is een aantal jaar geleden bij dit bedrijf gaan werken juist omdat ze alleen in de regio mensen onder brachten; helaas is het bedrijf van koers veranderd en plaatsen ze nu mensen overal in het land.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:38 schreef hiolpi het volgende:
[..]
als je in de detachering zit, heb je geen vaste werkplaats, dat weet je voordat je begint (vandaar vaak ook leasewagen, omdat dat goedkoper is dan reiskosten vergoeding)
Als je de detachering ingaat meot je niet klagen over reistijd, dan weet je dat je over het hele land kan zitten
Gelukkig is hij nu voor een jaar ingehuurd voor een bedrijf in de buurt, reistijd 15 minuten.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:07 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
ik zit zelf ook bij detacheringsburo, 2 uur reizen is hun grens. Bij je vriend is het zelfs 3 uren. Abnormaal hoor.
Is inderdaad logish en hoort bij het werk, tot op een zekere hoogte. Als je elke dag nog eens 4 uur reistijd bij je 8 uur werken op moet tellen (en daar zit nog niet eens een pauze bij) dan ben je 20 uur per week extra kwijt aan reistijd... bij een 40 urige werkweek is dat nog eens de helft die je er bij op moet tellen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:38 schreef hiolpi het volgende:
[..]
Als je de detachering ingaat meot je niet klagen over reistijd, dan weet je dat je over het hele land kan zitten
Ik vind 3 uur reistijd t.o.v. 8 uur werken behoorlijk veel; maar daar denkt iedereen anders over natuurlijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:16 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Is inderdaad logish en hoort bij het werk, tot op een zekere hoogte. Als je elke dag nog eens 4 uur reistijd bij je 8 uur werken op moet tellen (en daar zit nog niet eens een pauze bij) dan ben je 20 uur per week extra kwijt aan reistijd... bij een 40 urige werkweek is dat nog eens de helft die je er bij op moet tellen.
Zelf vind ik tot 3 uur reistijd per dag redelijk (zit ook in de detachering), maar daar ligt voor mij ook wel de grens van wat redelijk is.
1,5 heen en 1,5 terug is in de IT niet veel.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:08 schreef Katinkat het volgende:
[..]
Ik vind 3 uur reistijd t.o.v. 8 uur werken behoorlijk veel; maar daar denkt iedereen anders over natuurlijk.
Ik vind het veel te veel Ik zou er echt nooit akkoord mee gaan met 3 uren reistijd. 1 uur is mijn max. Als de volgende gesprek over de reisuren weer op niets uitloopt zijn ze een goede monteur kwijt. Dan ga ik wel werken voor 1 van de klanten van mijn detacheringsburo, ze hebben me allemaal een baan aangeboden en dus zit ik niet om werk verlegen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:16 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Is inderdaad logish en hoort bij het werk, tot op een zekere hoogte. Als je elke dag nog eens 4 uur reistijd bij je 8 uur werken op moet tellen (en daar zit nog niet eens een pauze bij) dan ben je 20 uur per week extra kwijt aan reistijd... bij een 40 urige werkweek is dat nog eens de helft die je er bij op moet tellen.
Zelf vind ik tot 3 uur reistijd per dag redelijk (zit ook in de detachering), maar daar ligt voor mij ook wel de grens van wat redelijk is.
Hou er even rekening mee dat je niet zomaar met een klant van je detacheringsbureau in zee mag gaan. En dat een klant ook niet zomaar met jou in zee mag gaan...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:04 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik vind het veel te veel Ik zou er echt nooit akkoord mee gaan met 3 uren reistijd. 1 uur is mijn max. Als de volgende gesprek over de reisuren weer op niets uitloopt zijn ze een goede monteur kwijt. Dan ga ik wel werken voor 1 van de klanten van mijn detacheringsburo, ze hebben me allemaal een baan aangeboden en dus zit ik niet om werk verlegen.
Ik weet het, je doelt op concurrentiebeding. Ik ga dus niet direct voor 1 van de klanten werken. Ik wilde alleen duidelijk maken dat ik niet om werk verlegen zit.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hou er even rekening mee dat je niet zomaar met een klant van je detacheringsbureau in zee mag gaan. En dat een klant ook niet zomaar met jou in zee mag gaan...
Ik dacht, ik zeg het even...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:16 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik weet het, je doelt op concurrentiebeding. Ik ga dus niet direct voor 1 van de klanten werken. Ik wilde alleen duidelijk maken dat ik niet om werk verlegen zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |