De meest fijne spachterputz die er is schilder je vrij snel "dicht", dus dan zie je de structuur er niet meer inzitten. Als je dus wel wat structuur wilt blijven zien kun je beter de middelkorrel pakken. Die is ook nog best strak en die schilder je niet in 1 keer dicht.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:28 schreef WaSTeiL het volgende:
Dank je voor de uitgebreide reactie. Ik blijf glad erg mooi vinden, maar ik denk dat het niet erg praktisch gaat worden bij ons. Plafond en verlaagd plafond gaan we waarschijnlijk wel in gladde stuc doen, maar de wanden in de meest fijne spachterputz die er maar is.
Dan ga ik hem dus de eerste keer meteen een paar lagen verf geven.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:35 schreef Nirak het volgende:
[..]
De meest fijne spachterputz die er is schilder je vrij snel "dicht", dus dan zie je de structuur er niet meer inzitten. Als je dus wel wat structuur wilt blijven zien kun je beter de middelkorrel pakken. Die is ook nog best strak en die schilder je niet in 1 keer dicht.
Maar Spachterputz ziet er gewoon strak uit hoor![]()
probleem opgelost dus....quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:03 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Dan ga ik hem dus de eerste keer meteen een paar lagen verf geven.
Jij gaat schilderen zal je bedoelen. Jij wilde zo graag de woonkamer opknappen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:26 schreef Mipsie het volgende:
[..]
probleem opgelost dus....
gewoon die met die fijne korrel en dan lekker schilderen...
heb je vrij strak en stootvast
Na-aperquote:Op maandag 30 juli 2007 20:41 schreef Blapiet het volgende:
Ik sta zelf op het punt om m'n gang glad te gaan stucken. Schaamteloze tvp dus.
Ben eerlijk gezegd ook een beetje bang of het wel mooi is van die gladde strakke muren. Daarnaast wil ik langs m'n plafond sierranden aanbregen om het weer een beetje te breken.
Idd. Wat ik van de stucadoor heb gehoord is dat glad stucwerk gewoon gips is en dus kwetsbaar. De hardere soorten stucwerk, zoals spachtelputz, bevatten lijm.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 08:57 schreef richie29 het volgende:
Voor zover ik weet bestaat er geen stucwerk met vezels oid.
Als je knetterharde gladde muren wil hebben stuck je ze maar met vloeibaar beton
...
Ik ken de stucadoor die bij mij gewerkt heeft vrij goed en ik heb 'm echt niet gehoord over gipssoorten die veel harder zijn.
Tja..raar raam. Vind het wel meevallen, maar misschien komt dat ook wel omdat het m'n eigen huis isquote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:28 schreef Blapiet het volgende:
Wat een raar raam zeg![]()
Maar zelf gedaan of laten doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |