abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juli 2007 @ 13:53:50 #1
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_51958826
Op dit moment hebben we in de woonkamer en de hal granol op de muren. Je snapt het al: dat gaat er vanaf. Gelukkig gaat het op de betonmuren er makkelijk vanaf.

Nu twijfelen we alleen tussen glad stucwerk of het meest fijne spachtelputz (1mm?).
Ik vind persoonlijk glad stucwerk mooier, maar ik vraag me af hoe groot het verschil is in stootvastheid van spachtelputz met geschuurd stucwerk?

Op een glad oppervlak zie je natuurlijk veel sneller oneffenheden, maar zo slecht gaan we nou ook weer niet met spullen om. Iemand met meer duidelijkheid en misschien afraders t.o.v. glad stucwerk?

[ Bericht 1% gewijzigd door WaSTeiL op 30-07-2007 14:15:32 ]
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  maandag 30 juli 2007 @ 14:16:21 #2
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_51959403
Ik bedoel overigens glad stucwerk en niet het geschuurde!
  maandag 30 juli 2007 @ 17:48:35 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51965012
  maandag 30 juli 2007 @ 18:10:19 #4
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_51965487
Ah! Leuk

Ik heb m'n hele huis glad laten stucken, en ben er tot nu toe nog erg tevreden over.

- Het klopt zeker dat je iedere oneffenheid terugziet op de muur. Een goede stucadoor is vrij belangrijk dus. (ik heb na het stucken nog ERG veel kleine kuiltjes ed weggewerkt..nog een GROTE pot daarvan over...meesterlijk spul trouwens)
- Stootvast? Nee dus
Een deel van alle kuiltjes waren door eigen toedoen tijdens het klussen. Zeker het gipswerk zonder een goede laag muurverf is erg makkelijk beschadigd. Wanneer dit erop zit helpt dat toch enigzins, maar het blijft toch erg oppassen.
Harde voorwerpen of voorwerpen met puntjes tikken zonder moeite een deukje...Helaas heb ik er ook al weer 1 na het verven van de muur, maar echt goed zien doe je niet. Het deukje houdt wel de kleur van de muur door de verf.
Tegen de muur duwen, slaan, vallen ofzo is geen probleem...maar vooral stoten met voorwerpen is toch wel oppassen geblazen.

Ik woon er nog niet in, dus ervaringen in het dagelijkse leven heb ik niet.

Pluspuntje is trouwens wel dat de muur zo wel heel erg makkelijk schoon te maken is
  maandag 30 juli 2007 @ 20:28:37 #5
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_51969425
Dank je voor de uitgebreide reactie. Ik blijf glad erg mooi vinden, maar ik denk dat het niet erg praktisch gaat worden bij ons. Plafond en verlaagd plafond gaan we waarschijnlijk wel in gladde stuc doen, maar de wanden in de meest fijne spachterputz die er maar is.
Als je bij ons binnenkomt heb je een smalle gang. Daar gaan we geheid een keer flink tegenaan stoten, zeker met mijn "handigheid".

Al twijfel ik nog steeds..
pi_51969917
Ik sta zelf op het punt om m'n gang glad te gaan stucken. Schaamteloze tvp dus.
Ben eerlijk gezegd ook een beetje bang of het wel mooi is van die gladde strakke muren. Daarnaast wil ik langs m'n plafond sierranden aanbregen om het weer een beetje te breken.
pi_51973854
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:28 schreef WaSTeiL het volgende:
Dank je voor de uitgebreide reactie. Ik blijf glad erg mooi vinden, maar ik denk dat het niet erg praktisch gaat worden bij ons. Plafond en verlaagd plafond gaan we waarschijnlijk wel in gladde stuc doen, maar de wanden in de meest fijne spachterputz die er maar is.
De meest fijne spachterputz die er is schilder je vrij snel "dicht", dus dan zie je de structuur er niet meer inzitten. Als je dus wel wat structuur wilt blijven zien kun je beter de middelkorrel pakken. Die is ook nog best strak en die schilder je niet in 1 keer dicht.
Maar Spachterputz ziet er gewoon strak uit hoor
  dinsdag 31 juli 2007 @ 09:03:38 #8
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_51980690
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:35 schreef Nirak het volgende:

[..]

De meest fijne spachterputz die er is schilder je vrij snel "dicht", dus dan zie je de structuur er niet meer inzitten. Als je dus wel wat structuur wilt blijven zien kun je beter de middelkorrel pakken. Die is ook nog best strak en die schilder je niet in 1 keer dicht.
Maar Spachterputz ziet er gewoon strak uit hoor
Dan ga ik hem dus de eerste keer meteen een paar lagen verf geven.
pi_51983695
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 09:03 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Dan ga ik hem dus de eerste keer meteen een paar lagen verf geven.
probleem opgelost dus....
gewoon die met die fijne korrel en dan lekker schilderen...
heb je vrij strak en stootvast
pluizig en blauw...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 13:17:46 #10
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_51986923
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:26 schreef Mipsie het volgende:

[..]

probleem opgelost dus....
gewoon die met die fijne korrel en dan lekker schilderen...
heb je vrij strak en stootvast
Jij gaat schilderen zal je bedoelen. Jij wilde zo graag de woonkamer opknappen.

Excuses voor de rest van fok voor deze echtelijke ruzie!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:15:38 #11
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_51988725
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:41 schreef Blapiet het volgende:
Ik sta zelf op het punt om m'n gang glad te gaan stucken. Schaamteloze tvp dus.
Ben eerlijk gezegd ook een beetje bang of het wel mooi is van die gladde strakke muren. Daarnaast wil ik langs m'n plafond sierranden aanbregen om het weer een beetje te breken.
Na-aper
Ook zierlijstjes EN een glad plafond

En dit is de slaapkamer, ook overal glad gestuct en sierlijstjes. Misschien een leuk voorbeeld
Als je de kleuren niks vind moet je daar maar niet op letten
Gisteravond geverfd en nog niet bij daglicht kunnen fotograferen

Plafonds gladstucen heb ik ook zeker geen spijt van!..maar van de muren ook niet
pi_51990953
Wat een raar raam zeg

Maar zelf gedaan of laten doen?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 08:15:13 #13
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_52009557
Wij hebben glad stucwerk in bijna onze hele woning, maar ik zou het waarschijnlijk een volgende keer niet nog eens doen. Het is mooi, maar niet stootvast. Daar heeft de stucadoor ons wel voor gewaarschuwd. Je kunt natuurlijk voorzichtig zijn, maar er is altijd wel een moment waarop je niet oplet en dan heb je meteen een deuk/gat o.i.d.
pi_52009871
Dus jullie gaan mij vertellen dat het NIET mogelijk is om glad stucwerk te krijgen dat sterk is (afgezien van die spack workarround die je dan dichtschilderd).

Sorry maar dit geloof ik niet. Veel mensen hebben/willen glad stucwerk, en willen dat dit ook stootvast is.

Kortom: ik zie hier een markt, dus niemand kan mij wijs maken dat hier nog geen oplossing voor is bedacht.

Is er niet zoiets als vezel versterkt stucwerk ofzo?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 08:57:47 #15
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_52009941
Voor zover ik weet bestaat er geen stucwerk met vezels oid.
Als je knetterharde gladde muren wil hebben stuck je ze maar met vloeibaar beton

Het is maar 5 mm tot 2 cm gips dat een laagje vorm over de muur he. Gips stelt qua stootvastheid niks voor. Gipsplaten zijn wat steviger doordat er een dikke laag papier omheen zit, maar ook hier wordt die stootvastheid voornamelijk bepaald door de stevigheid van het papier...en niet door het gips.
Ik ken de stucadoor die bij mij gewerkt heeft vrij goed en ik heb 'm echt niet gehoord over gipssoorten die veel harder zijn.
pi_52010552
Glad en stootvast gaan niet echt samen. Wat je wel kunt doen is een cementgebonden pleister gebruiken. Deze zijn stootvast, waterafstotend, op kleur te krijgen maar hebben een fijne structuur (<1,5 mm)
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:35:57 #17
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_52010613
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 08:57 schreef richie29 het volgende:
Voor zover ik weet bestaat er geen stucwerk met vezels oid.
Als je knetterharde gladde muren wil hebben stuck je ze maar met vloeibaar beton
...

Ik ken de stucadoor die bij mij gewerkt heeft vrij goed en ik heb 'm echt niet gehoord over gipssoorten die veel harder zijn.
Idd. Wat ik van de stucadoor heb gehoord is dat glad stucwerk gewoon gips is en dus kwetsbaar. De hardere soorten stucwerk, zoals spachtelputz, bevatten lijm.
pi_52010679
tvp.

Wij zijn van plan volgend jaar ons badkamer nog eens opnieuw te zetten, en onze plakker heeft ons aangeraden om qua bezetting te gaan voor wat er in de zwembaden op de zijkanten staat. Dat zou volledig ondoordrinbaar zijn (geloof ik best, een zwembad met lekken kan niet echt), en het zou véél sterker zijn dan gewoon plaksel. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? (prijs zo niet zo veel afwijken van gewoon plakken & afwerken, hoogstens de prijs van plakken + faience-tegels)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:54:32 #19
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_52010994
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:28 schreef Blapiet het volgende:
Wat een raar raam zeg

Maar zelf gedaan of laten doen?
Tja..raar raam. Vind het wel meevallen, maar misschien komt dat ook wel omdat het m'n eigen huis is
Ik heb het niet verzonnen. Dat kleine raampje is niet echt praktisch, maar valt vast wel iets op te verzinnen qua gordijnen. (Duurde trouwens even voordat ik er achterkwam dat het een raam was. Aan beide kanten dikke lagen verf erover )

Niet zelf gedaan. Ik heb zelf 2 x een muurtje geprobeerd (oke, met roodband...rotspul), maar ik bak er echt niks van.
Voor glad stucwerk heb je echt een goede stucadoor nodig
  zondag 5 augustus 2007 @ 01:48:13 #20
96210 W4
Wie, ik?
pi_52110983
tis wellicht ook een optie om je gladde stucwerk daarna met glasvliesbehang te (laten) behangen. Dus glasvlies (zonder motief) en niet glasweefsel.

Het verliest dan wel iets qua gladheid, maar tis dan wel goed bestand tegen stoten en zo ... hebben wij gedaan in onze huiskamer, bevalt erg goed ... just my 2 cents ...
Poffervier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')