Ja, een bui. Dat lijkt me ook niet problematisch.
Dit is helaas iets heftiger.
TS, bedenk je eens wat er allemaal tof is aan het heden. Je zou toch niet weer bij je ouders willen wonen? Waarom ben je ooit weggegaan? Omdat de muren op je afkwamen? Bedenk dát dan, een ideaalbeeld scheppen van het verleden is niet realistisch.
Ik wou weg, maar vind het absoluut prettig om nog terug te komen. Vakanties breng ik ook in mijn oude stad door. Vind het niet erg thuisthuis te zijn, ik heb hier nog veel vrienden, sportclub, enz. Daar is niets mis mee. Maar ik ga ook met plezier op zondagavond naar mijn studentenstad om de week door te brengen, bezig te zijn met de studie die ik heb gekozen, mijn hobby's uit te voeren, mijn vrienden te zien, enz.
Het verleden fijn vinden is iets positiefs, maar wees zo realistisch in te zien dat het niet ideaal was en ook zijn slechte kanten had. Terugkeren kan niet meer, althans niet voordat je een huis gaat kopen. Als je echt graag terug wilt, doe dat dan
![]()
Maar maak eerst fatsoenlijk je huidige studentenleven af, zorg ervoor dat je over 10 jaar daar ook positief op terug kunt kijken en kunt denken: "Wat was dat een mooie tijd, kon ik maar terug!"
Kort gezegd: Je kunt wel blijven janken maar daar schiet je niks mee op, zorg ervoor dat je het heden leuk maakt voor jezelf. Stop dáár je energie in!
Succes!