abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51956401
Ik heb last van een soort heimwee naar mijn verleden. Ik vind het fijn (wat klinkt dat homoachtig, laat ik het leuk noemen), nee leuk dus, om plaatsen te bekijken waar ik vroeger in mijn jeugd veel kwam en dingen te doen uit mijn jeugd. Het mooie winkelcentrum bij mijn ouders in de buurt bekijken, naar de basisschool kijken waar ik op zat . Video uit de videotheek halen in het pauperwinkelcentrum dat iets voorbij het mooie winkelcenturm ligt. Met lego spelen (ik heb nog spul uit begin jaren 80). De wijken bekijken die aan de wijk van mijn ouders grenzen.

Het liefst zou ik het allemaal nog eens over willen doen. Mijn hele jeugd.
  maandag 30 juli 2007 @ 12:24:46 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51956443
ok
The truth was in here.
  maandag 30 juli 2007 @ 12:25:45 #3
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_51956477
herkenbaar, ik zou graag weer 16 zijn en dan mijn vakantie in Tsjechie herbeleven. mijn god wat een tijd.
pi_51956478
Ja, leuk die nostalgie.
Als je er maar niet in blijft hangen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_51956549
pedofiel in de dop!

ontopic:
op sommige punten kan ik het ermee eens zijn ja.. Dat onbezorgde leventje van die tijd, zonder zeurende mensen, rekeningen, werk e.d.

Heerlijk
If Jesus had been killed twenty years ago, Catholic school children would be wearing little electric chairs around their necks instead of crosses.
pi_51956565
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:25 schreef Het_Biertje het volgende:
herkenbaar, ik zou graag weer 16 zijn en dan mijn vakantie in Tsjechie herbeleven. mijn god wat een tijd.
haal er bij mij maar 8 jaar vanaf.

Oh ja: ik was de bibliotheek vergeten. Ook daar kom ik nog erg vaak.
pi_51956575
Ik zou het liefst weer 3 of 4 zijn. Vanaf de tijd van de peuterspeelzaal .

Ik zie trouwens bijna niets meer van mijn oude leven. Ik ben ondertussen weer 3 keer verhuisd en woon nu in de buurt waar ik ooit de middelbare school heb gezeten, maar juist de tijd vóór de middelbare school vond ik boeiend.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_51956617
Gisteren nog even de peuterspeelzaal bezocht waar ik op gezeten heb. Door de straat gereden van mijn pianolerares en dadelijk ga ik door straten fietsen waar mensen wonen die ik had kunnen kennen maar niet gekend heb omdat ik verkeerde beslissingen gemaakt heb in mijn verleden.
pi_51956644
Misschien ga je wel heel ver in je herinneringen ophalen, en misschien komt het enorm gay over inderdaad, maar ik begrijp het wel. Vroeger is fijn .
pi_51956674
Af en toe zou ik mijn jeugd ook wel over willen doen, ik zou een aantal dingen heel anders aanpakken denk ik. Anderzijds, dingen zijn gegaan zoals ze zijn gegaan en dat heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Al met al ben ik toch wel tevreden daarmee.

En ja, ook ik heb wel eens van die momentjes dat ik terugdenk aan hoe mooi en onbezorgd het allemaal was vroeger. Maar gelukkig blijf ik daar niet in hangen en keer ik toch maar weer snel terug naar de realiteit van alledag die me, op het geen relatie hebben na dan, eigenlijk ook erg goed bevalt
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:32 schreef NiteSpeed het volgende:
Vroeger is fijn .
In bepaalde opzichten zeker wel ja
TS moet alleen tot het besef komen, volgens mij, dat gedane zaken geen keer nemen en dat hij niet in het verleden moet blijven hangen, maar meer vooruit moet kijken naar de toekomst!
Ik meen namelijk te lezen dat hij spijt heeft van diverse beslissingen uit het verleden, dus zou ie er wat mij betreft alles aan moeten doen om -als ie over twintig jaar terug kijkt naar "nu"- te kunnen zeggen dat hij nu wél de goede beslissingen heeft genomen!

@TS
Accepteer je verleden en kijk vanaf nu alleen nog maar vooruit naar alle mooie dingen die nog komen gaan! Tuurlijk, je verleden hoort bij je en daar mag je gerust af en toe op terug kijken, maar de (nabije) toekomst is op dit moment zo veel belangrijker!
Nee, ik poets geen schoenen =P
  maandag 30 juli 2007 @ 12:36:16 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51956756
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:30 schreef TubewayDigital het volgende:
Gisteren nog even de peuterspeelzaal bezocht waar ik op gezeten heb. Door de straat gereden van mijn pianolerares en dadelijk ga ik door straten fietsen waar mensen wonen die ik had kunnen kennen maar niet gekend heb omdat ik verkeerde beslissingen gemaakt heb in mijn verleden.
Vergissingen zijn er om recht te zetten. Je bent nog jong genoeg om iets van je leven te maken. Mijn god, je lijkt wel een man van 90 die terugkijkt op z'n leven.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_51956794
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:32 schreef NiteSpeed het volgende:
Misschien ga je wel heel ver in je herinneringen ophalen, en misschien komt het enorm gay over inderdaad, maar ik begrijp het wel. Vroeger is fijn .
Vroeger is erg fijn. Ik weet nog dat ik op het eind van een mooie zomerdag als enige met mijn tennismaatje op het tennispark aanwezig was. Helemaal in de hoek van het park. De banen die normaal gesproken gereserveerd waren voor training terwijl de hemel rood kleurde.

Ik probeer wanhopig terug te keren naar vroeger. Ik tik dit dan ook allemaal vanaf de computer van mijn ouders.
pi_51956808
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:36 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vergissingen zijn er om recht te zetten. Je bent nog jong genoeg om iets van je leven te maken. Mijn god, je lijkt wel een man van 90 die terugkijkt op z'n leven.
Im working on it. Im working on it.
pi_51956831
Dit begint eng te worden. Tot het obsessieve af zeg maar. Niets mis met jezelf aftrekken op foto's uit den oude doosch, maar je kan het overdrijven.
  maandag 30 juli 2007 @ 12:39:11 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51956838
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:37 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Ik probeer wanhopig terug te keren naar vroeger. Ik tik dit dan ook allemaal vanaf de computer van mijn ouders.
't was geloofwaardig, maar nu niet meer. Mocht het wel echt waar zijn allemaal, dan wil ik je dringend aanraden psychische hulp te zoeken, want volgens mij ben je aan het doordraaien. Maar eigenlijk denk ik meer aan een neptopic.
pi_51956857
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:38 schreef NiteSpeed het volgende:
Dit begint eng te worden. Tot het obsessieve af zeg maar. Niets mis met jezelf aftrekken op foto's uit den oude doosch, maar je kan het overdrijven.
Idd, obsessief... misschien is depressief een beter woord?
Nee, ik poets geen schoenen =P
pi_51956870
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

't was geloofwaardig, maar nu niet meer.
ik zit echt wel bij mijn ouders hoor. Ik ben student en bezoek ze dus nog regelmatig. Alleen steeds vaker geef ik toe.
  maandag 30 juli 2007 @ 12:43:25 #18
185631 Guncta
En un momento dado
pi_51956934
Het is toch normaal dat je vaak de leuke dingen in je verleden niet wegfiltert en de dingen die een grote impact hebben gehad op je leven.

De duffe en suffe dingen vergeet je al vaak, en dat is maar goed ook.

Heerlijk is dat, zo zwaar geromantiseerde terugblik.

Ga maar eens na hoelang op school zitten duurde. Van 12 tot kwart over 3 was een hel en zo zijn er nog wel veel meer dingen.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_51957099
Maar vertel eens: wat is er mis met het leven dat je nu hebt?
  maandag 30 juli 2007 @ 12:51:52 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51957150
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:40 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

ik zit echt wel bij mijn ouders hoor. Ik ben student en bezoek ze dus nog regelmatig. Alleen steeds vaker geef ik toe.
't Klonk een beetje alsof je speciaal op de computer van je ouders zit te tikken om dat fijne gevoel van vroeger terug te krijgen. En dat is best een beetje eng.
  maandag 30 juli 2007 @ 13:02:25 #21
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_51957451
TS:
Ik ken het gevoel. Ik woonde vroeger in Groningen en opa en oma woonden in Leiderdorp. Als we daarheen gingen was het altijd feest, het was daar fijn. Ze woonden in de Hoofdstraat en in het weekend gingen opa en ik dan broodjes halen in het kleine winkelcentrum om de hoek. We kwamen dan door een mooie straat met een vijver waarvan ik als klein jongetje al droomde om daar eens een huis te hebben.
Vorig jaar gebeurde het. Totaal onverwachts kwam ik er achter dat er een hoekhuis tekoop stond, precies op de plek waar ik altijd met opa langskwam. We hebben het huis gekocht en nog steeds krijg ik datzelfde blije gevoel als ik thuiskom.
Ik ben dus precies op zo'n mooi plekje uit mijn kinderjaren gaan wonen.
Opa en oma zijn er helaas niet meer maar de meeste van mijn buren kennen ze nog wel. En dat is bijzonder als je bedenkt dat er al jaren niet meer zijn.
  maandag 30 juli 2007 @ 13:05:20 #22
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_51957541
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:30 schreef TubewayDigital het volgende:
Beetje nostalgische gevoelens is niets mis mee maar... Jezus, jij bent gestoord!
:r Patty Brard :r
  maandag 30 juli 2007 @ 13:16:24 #23
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_51957830
Dit heb ik ook, en besef dan dat ik vroeger gelukkig was! En tegenwoordig weet ik niet of ik wel gelukkig ben, maar dit had ik een jaar geleden ook! Dus de conclusie: Ik blijf gelukkig..! (erg vaag)
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  Moderator maandag 30 juli 2007 @ 13:19:41 #24
5428 crew  miss_sly
pi_51957936
Beetje nostalgie, met plezier terugdenken aan vroeger, is heel erg prima

Obsessief ermee bezig zijn, alleen met het verleden, is niet prima. Je vergeet in het heden te leven en nu net zo gelukkig te worden, op een andere manier, dan je was. Je leeft nu, niet vroeger. Doe daar wat mee!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 30 juli 2007 @ 14:09:05 #25
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_51959210
TS begint een beetje door te draaien?

Wel grappig hoe je in het heden juist de negatieve ervaringen onthoudt maar in het (verre) verleden bijna alleen de positieve. Teruggaan in de tijd betekent ook alle ellende nog een keer meemaken, staat TS daar ook weleens bij stil?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')