Iemand al een ritoverzicht?quote:Tour de France 2008
De 95e editie van de Tour De France start op 5 juli in de regio van Bretagne en eindigt op 27 juli 2008 in Parijs. De start van deze Tour zal een merkwaardig begin zijn. Al meer dan veertig jaar start de Tour met een proloog. Daardoor zijn de kanshebbers voor de eerste gele trui erg beperkt, in 2008 zal het echter anders zijn. De eerste rit wordt een gewone, vlakke etappe. Iedere deelnemer kan dus de eerste etappe winnen en vooral de eerste gele trui van de Tour De France 2008 dragen. Ook de tweede en de derde rit passeren door de regio van Bretagne.
quote:
Meestal toch bekend in oktober?quote:
Anders bedenken we hier vast het routeschemaquote:
Het is een vuistregel dat dat elk jaar om en om gaat. Vorig jaar eerst Pyreneeën, dit jaar eerst Alpen, volgend jaar eerst Pyreneeën.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:41 schreef Bruce117 het volgende:
Mag ik uit de richting van de rit van maandag concluderen dat ze volgend jaar eerst de Pyreneeen en dan de Alpen doen?
Inderdaadquote:Op zondag 29 juli 2007 18:48 schreef Cootz het volgende:
Enneh, geen proloog in 2008!
Er is niks te genieten.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:26 schreef Eduard37 het volgende:
Tjezusss, jullie gaan wel heel snel. Wil eerst nog even nagenieten van de afgelopen TDF.......![]()
Zozo, ze gaan op de experimentele toer.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:48 schreef Cootz het volgende:
Enneh, geen proloog in 2008!
Ventoux doen ze niet om het jaar, maar het wordt wel weer een keer tijd (2002 voor het laatst?). De Alpe zal er idd wel weer inzitten...quote:Op zondag 29 juli 2007 19:41 schreef Grumpey het volgende:
Ventoux, en alpe d'huez zal ook wel, aangezien ze die ook 1x per twee jaar aandoen.
Dat gerucht gaat al een aantal jaren bij elke tour.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:02 schreef thettes het volgende:
En de Ventoux schijnt erin te zitten, mogelijk een klimtijdrit.
klopt, die regel geldt inderdaad alleen voor D'huez, maar mijn zinsconstructie was een beetje brak zie ik nu.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:50 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ventoux doen ze niet om het jaar, maar het wordt wel weer een keer tijd (2002 voor het laatst?). De Alpe zal er idd wel weer inzitten...
genoeg sport voor de boeg nogquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |