abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 13 februari 2002 @ 00:31:36 #1
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_3145207
Las gister op de voorpagina van de Telegraaf dat een 19 jarige DRONKEN gast het in z'n hoofd had gehaald om met z'n zatte harses fijn achter het stuur te kruipen.
Resultaat? Die kl***zak rijd drie meisjes van hun fietsen af het water in.

Twee meisjes konden uit het water kruipen, DE DERDE NIET!
Uiteraard was er met die gast verder weinig tot niks aan de hand v.w.b. verwondingen.

Ik kan me daar toch zo ontzettend kwaad over maken; Mensen die alcohol in hun donder hebben, en dan de auto instappen.

Daarom de volgende stelling:
Opzouten met die snelheidscontroles, en gebruik die mankracht om VEEEEEEEEL meer alcoholcontroles uit te voeren, met veel zwaardere straffen dan die lachertjes die ze nu uitdelen.

Ik bedoel hier dus NIET mee dat iedereen maar zo hard als 'ie kan moet gaan rijden.

Eens/niet eens... waarom?

Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  woensdag 13 februari 2002 @ 00:37:34 #2
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_3145237
eens, waarom is niet nodig.
pi_3145240
ja das fucked up. snelheidscontroles worden tegenwoordig gebruikt als een inkomen voor de politie, dat de wegen er ook veiliger op worden kan ze denk ik geen bal schelen, ze moeten gewoon quota's halen enzo. alcohol controles zijn veel beter (ben ik helemaal met je eens) maar dat kost alleen maar en dat levert geen poen op, dus dat zullen ze wel doen omdat het moet ofzo, geen idee.
pi_3145250
Mee eens, maar zolang snelheidscontroles makkelijker zijn uit te voeren dan alcohol crontroles zal er niks veranderen
pi_3145273
Het beste zou natuurlijk zijn dat zowel snelheidscontroles en alcoholcontroles omhoog gingen...
  woensdag 13 februari 2002 @ 00:44:38 #6
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_3145285
Eens, lijkt me duidelijk waarom.

Ikzelf stap zelfs na een slokje bier al niet meer in de auto (als bestuurder dan).

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Overall beste user 2022 woensdag 13 februari 2002 @ 01:40:16 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_3145547
Tegen,

ik rij veel beter als ik wat gedronken heb. Mijn handen trillen bijvoorbeeld veel minder.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_3145573
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 01:40 schreef Ulx het volgende:
Tegen,

ik rij veel beter als ik wat gedronken heb. Mijn handen trillen bijvoorbeeld veel minder.


Stoer hoor...
B Red Ten
pi_3145601
Snelheidscontroles redden levens.

Er staan iets van 3 flitspalen in heel Vlaanderen ofzo...

Enig idee hoe ontzettend veel verkeersdoden daar vallen?

  woensdag 13 februari 2002 @ 01:53:17 #10
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_3145620
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 01:50 schreef RJ.81 het volgende:
Snelheidscontroles redden levens.

Er staan iets van 3 flitspalen in heel Vlaanderen ofzo...

Enig idee hoe ontzettend veel verkeersdoden daar vallen?


Ik ben bang dat je dat ons gaat vertellen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Overall beste user 2022 woensdag 13 februari 2002 @ 01:54:53 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_3145631
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 00:31 schreef Sjaakman het volgende:
Daarom de volgende stelling:
Opzouten met die snelheidscontroles, en gebruik die mankracht....
Dat doen ze met flitspalen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 13 februari 2002 @ 01:56:06 #12
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_3145641
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 01:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat doen ze met flitspalen.


Is het mogelijk om nog onduidelijker te zijn?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Overall beste user 2022 woensdag 13 februari 2002 @ 01:58:36 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_3145657
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 01:56 schreef static het volgende:

[..]

Is het mogelijk om nog onduidelijker te zijn?


Iedere automobilist hier kankert zo'n beetje over flitspalen. Terwijl dat een goeie manier is om mmet weinig mankracht de snelheid te controleren. D'r hoeven dus niet minder snelheidscontroles plaats te vinden om mensen vrij e maken voor alcoholcontroles.

Tenzij je die jodocussen hebt die die palen weer gaan slopen en zo.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 13 februari 2002 @ 02:01:19 #14
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_3145675
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 01:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

Iedere automobilist hier kankert zo'n beetje over flitspalen. Terwijl dat een goeie manier is om mmet weinig mankracht de snelheid te controleren. D'r hoeven dus niet minder snelheidscontroles plaats te vinden om mensen vrij e maken voor alcoholcontroles.

Tenzij je die jodocussen hebt die die palen weer gaan slopen en zo.


Als je het zo stelt ben ik het volledig met je eens.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_3145791
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 01:50 schreef RJ.81 het volgende:
Snelheidscontroles redden levens.

Er staan iets van 3 flitspalen in heel Vlaanderen ofzo...

Enig idee hoe ontzettend veel verkeersdoden daar vallen?


In heel België staan 60 flitspalen. Die staan voornamelijk aan gevaarlijke kruisingen te flitsen bij rood licht.

Het enorme aantal verkeersdoden is voornamelijk een gevolg van gruwelijk slecht onderhouden wegen en jongeren die met liters bier in hun systeem ook nog een paar XTC-pillen willen slikken of er een paar joints achteraan roken.

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 13 februari 2002 @ 07:29:00 #16
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_3146236
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 01:50 schreef RJ.81 het volgende:
Snelheidscontroles redden levens.

Er staan iets van 3 flitspalen in heel Vlaanderen ofzo...

Enig idee hoe ontzettend veel verkeersdoden daar vallen?


Ja, omdat er in Vlannderen een ongekend percentage alcomobilisten rond rijdt......
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_3146264
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 01:50 schreef RJ.81 het volgende:
Snelheidscontroles redden levens.

Er staan iets van 3 flitspalen in heel Vlaanderen ofzo...

Enig idee hoe ontzettend veel verkeersdoden daar vallen?


Kennen ze wel rijden in België?
pi_3146267
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 01:40 schreef Ulx het volgende:
Tegen,

ik rij veel beter als ik wat gedronken heb. Mijn handen trillen bijvoorbeeld veel minder.


Voor,

ik rij veel beter als er geen flitspalen zijn. Mijn rechtervoet verkrampt wat minder.

  woensdag 13 februari 2002 @ 08:04:38 #19
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_3146283
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 07:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Kennen ze wel rijden in België?


In Belgie kan je nog je rijbewijs halen zonder ooit de binnenkant van een leswagen te hebben gezien. Gewoon naast pa of ma in de auto en oefenen maar. Heb ooit een reportage gezien waarin een Belgische rijschoolhouder opmerkte dat alleen (import-)Nederlanders een volledige rijopleiding voor de kinders wilden. Belgen klooiden zelf maar wat aan....
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  woensdag 13 februari 2002 @ 08:22:10 #20
10888 Kayuk
Home away from home
pi_3146325
quote:
Opzouten met die snelheidscontroles, en gebruik die mankracht om VEEEEEEEEL meer alcoholcontroles uit te voeren, met veel zwaardere straffen dan die lachertjes die ze nu uitdelen.
Ik vraag me af of je ook zo zou reageren als je, net als ik, door een beschonken snelheidsduivel op klaarlichte dag aangereden wordt en er een week IC en een hersenbloeding aan overhoudt. Nou?!
  woensdag 13 februari 2002 @ 10:32:46 #21
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_3147343
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 08:22 schreef Kayuk het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je ook zo zou reageren als je, net als ik, door een beschonken snelheidsduivel op klaarlichte dag aangereden wordt en er een week IC en een hersenbloeding aan overhoudt. Nou?!


Je hebt het toch over een beschonken snelheidsduivel?
Dit onderschrijft toch voor het grootste deel mijn stelling?
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_3147406
Snelheid controles zijn op zich wel prima, maar ze moeten niet gaan zeiken als ik met 140 over de A28 rijdt om 03.00 uur 's nachts. In dat geval zou ik het een heel lullige boete vinden. Er is geen kip op de weg, dus best wel verantwoord.
Maar ja, het is één van de vele SMERIGE manieren waarop onze lieve overheid geld wil binnen halen voor hele lucratieve vakantietjes.
Nu komen er natuurlijk wel hele leuke ideeen dat ze het zo voor elkaar willen krijgen dat straks geen enkele auto meer te hard kan rijden. Maar wat gaat dan de volgende stap worden. Verkeersboetes is gewoon een hele grote bron van inkomen. Als die wegvalt, waar zou de overheid dan naar gaan kijken.
Nu heeft tante Tineke daar wel leuke ideeen op gevonden door met de wegenbelasting te gaan zeuren, en die ook wil verplichten voor auto's ouder dan 25 jaar, maar misschien zijn dat ook wel de laatste stuipjes van haar. Dat mens deugt toch al niet.
Maar ik ben dus heel benieuwd wat de volgende stap gaat worden van de overheid, als auto's niet meer te snel kunnen. Zouden ze dan werkelijk eens bezig gaan, om andere zware vergrijpen aan te gaan pakken, zoals alcohol achter het stuur. In ieder geval forsere straffen??
Waar een wil is, is een weg. Waar meer willen, is een file
  donderdag 14 februari 2002 @ 10:54:20 #23
10888 Kayuk
Home away from home
pi_3159905
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 10:32 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Je hebt het toch over een beschonken snelheidsduivel?
Dit onderschrijft toch voor het grootste deel mijn stelling?


Op klaarlichte dag controleert men over het algemeen niet op alcohol en wel op snelheid. Ik ben dus van mening dat er op allebei méér gecontroleerd moet worden.
  donderdag 14 februari 2002 @ 12:04:40 #24
18913 DOMINIUM
_= METELBELGIER =_
pi_3160934
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 07:29 schreef buzzer het volgende:

[..]

Ja, omdat er in Vlannderen een ongekend percentage alcomobilisten rond rijdt......


tuurlijk, al die nederlanders, duitsers en fransen komen naar hier, veroorzaken ongelukken en die worden mee in de belgische statistieken opgenomen. En zo denkt de overheid dat er veel verkeersdoden/ongelukken vallen/gebeuren.
Hell is from here to eternity
pi_3162792
Mee eens,

Dat hardrijden mag ook niet maar is imho een stuk minder gevaarlijk als met een slok op in de auto stappen.

Ja ik heb mezelf aan beide schuldig gemaakt maar als ik weer eens te hard gereden heb voel ik me niet schuldig, heb ik teveel gedronken en stap ik toch in de auto al komt dat zelden voor heb ik toch zoiets van "Eikel doe dat eens niet" en ik moet zeggen dat als het dan toch moet ik liever gepakt word dan dat ik iemand van de weg af rijd.

Het is wat lastiger controleren maar het is nu nog te makkelijk er zijn zoveel mensen die zoiets hebben van ach mij pakken ze toch niet kan wel ff.

Bier maakt de dag mooi en ik gun mezelf een tweede ronde, weggooien is zonde :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')