Bedank hier smoezen voor Rasmussen.
Oftewel Rasmoezen!
![]()
quote:
Michael Rasmussen is door de directie van de Rabobank-ploeg uit de Tour de France gezet. De Deen zou interne regels van de ploeg overtreden hebben en is op staande voet ontslagen.
Woordvoerder Jacob Bergsma van de ploeg verklaarde dat het nog onbekend is of de rest van de ploeg morgen nog van start gaat in de zeventiende etappe.
Rasmussen kwam vorige week in opspraak toen bleek dat hij tweemaal niet voor een out-of-competition controle bereikbaar was. De Deen zou in de maand juni niet in Mexico maar in de Italiaanse Dolomieten verbleven hebben. Hij is daar op 15 en 16 juni gezien door de Italiaanse journalist Davide Cassani.
Rabobank-directeur Theo de Rooij zal later met een toelichting komen, maar gaf al een eerste reactie: "Hij heeft meerdere malen gezegd waar hij aan het trainen was en dat bleek niet te kloppen."
"Die informatie heeft de ploegleiding diverse malen gekregen. Vandaag hebben we nog nieuwe informatie gekregen," vervolgde de Rooij.
Mexico ligt toch echt in Europa! Tuurlijk was ik in Italië, als ik in Mexico verblijf mag ik toch wel een rondje fietsen? Ne hablo Italiano Smoes on!