abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52567249
ik snap niet dat je voor een kamer 325 euro betaald, maar dat daar dan nog niet gas/water/licht bij inbegrepen zit?? What's the story there?
pi_52570814
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:46 schreef r3gi3boy het volgende:
ik snap niet dat je voor een kamer 325 euro betaald, maar dat daar dan nog niet gas/water/licht bij inbegrepen zit?? What's the story there?
300 euro schijnt gemiddeld te zijn voor een studentenkamer vandaag de dag (all-in, dat dan weer wel).
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_52580690
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:48:02 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_52582157
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:16 schreef Billy_Mack het volgende:
een ov kaarts IS stufi!
Ech nie!

Ov-kaart is tegemoetkoming in reiskosten, niet in levensonderhoud.
Wartaal.
pi_52591860
Ik zou het aanvechten:
1) Een OV-studentenkaart heeft geen geldelijke waarde. Als je hem had laten liggen, dan had je ook geen 800 euro per jaar ontvangen.
2) Het is onredelijk bezwarend om een boete voor een heel jaar te krijgen terwijl je maar een maand "in overtreding was". Dat zou betekenen dat als je 1 euro meer verdient, je meteen 800 euro kwijt bent.

Ook betekent dat wanneer je eenmaal je OV ophaalt in januari, je dat jaar niet meer de vrijheid bezit om te gaan werken. Je kan de boete al per januari niet meer voorkomen en je bent effectief een jaar uitgeschakeld voor een goede functie.

3) De boete voor het onterecht in bezit hebben van de kaart is rond de 150 euro per maand. Stel dat je de nullening in november had stopgezet, maar je OV niet had ingeleverd, dan zat je in dezelfde situatie. Namelijk 1 maand de kaart onterecht in bezit. Dan had je gewoon die 150 euro moeten betalen. Nu is dat niet anders: in december had je de kaart niet mogen hebben. De reden daarvoor is niet relevant. Dus slechts 1 maand boete.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_52592205
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:35 schreef Neuralnet het volgende:

Ook betekent dat wanneer je eenmaal je OV ophaalt in januari, je dat jaar niet meer de vrijheid bezit om te gaan werken. Je kan de boete al per januari niet meer voorkomen en je bent effectief een jaar uitgeschakeld voor een goede functie.
Je kan de boete wel gewoon voorkomen hoor.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52593832
Veel geluk met je eerst ervaring met het NL systeem waar hard werken beboet geen voordeel heeft tov van op je gat zitten!
Built for Speed
pi_52594282
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 17:03 schreef suzsz2 het volgende:
Maar ik blijf het krom vinden, je word gewoon gestraft voor het feit dat je in je eigen onderhoud kunt voorzien en niet met een torenhoge schuld wilt zitten aan het einde van je studie...! Had ik nou maar nooit naar die medewerker van de IB geluisterd, dan had ik nu mooi die 900 euro in mn zak kunnen houden...
Je kunt het ook omdraaien.

Vanuit het standpunt van de IBG kon jij prima in je eigen onderhoud voorzien, maar je hebt tóch een OV-jaarkaart aangevraagd.
pi_52594553
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:35 schreef Neuralnet het volgende:
Ik zou het aanvechten:
1) Een OV-studentenkaart heeft geen geldelijke waarde. Als je hem had laten liggen, dan had je ook geen 800 euro per jaar ontvangen.
Het spaart je anders heel wat strippenkaarten en treinkaartjes uit.
quote:
2) Het is onredelijk bezwarend om een boete voor een heel jaar te krijgen terwijl je maar een maand "in overtreding was". Dat zou betekenen dat als je 1 euro meer verdient, je meteen 800 euro kwijt bent.
De regel is anders heel duidelijk: Stufi (incl OV kaart) dien je op te zeggen (c.q. in te leveren) in de maand voor je over die grens heen gaat. Doe je dat netjes, krijg je geen boete.
quote:
Onzin dus. Kaart gewoon op tijd inleveren. Ga je in december over de grens heen, dan in November inleveren. Dan kijken ze naar je verdiende inkomen van jan-nov, blijf je onder de grens en krijg je geen boete.
quote:
3) De boete voor het onterecht in bezit hebben van de kaart is rond de 150 euro per maand. Stel dat je de nullening in november had stopgezet, maar je OV niet had ingeleverd, dan zat je in dezelfde situatie. Namelijk 1 maand de kaart onterecht in bezit. Dan had je gewoon die 150 euro moeten betalen. Nu is dat niet anders: in december had je de kaart niet mogen hebben. De reden daarvoor is niet relevant. Dus slechts 1 maand boete.
Had je die kaart maar moeten inleveren. Jij maakt de fout, dan achteraf niet zeiken.
pi_52628007
Hoe ziet de IBG eigenlijk in welke maand je precies over die bijverdiengrens heen gaat? Kijken ze echt precies je loonstrookjes na?

Stel dat je freelance inkomsten hebt die over die grens van 10.### euro heen gaan. Gaan ze dan echt je bankafschriften nalopen om te kijken wanneer je precies de grens overgine?

In zo'n geval laat je anders toch gewoon sowieso alles pas in december uitbetalen? En dan wel natuurlijk het één en ander opzeggen en inleveren in november...

Anyone?
pi_52629564
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:21 schreef MrMiguel het volgende:
Hoe ziet de IBG eigenlijk in welke maand je precies over die bijverdiengrens heen gaat? Kijken ze echt precies je loonstrookjes na?

Stel dat je freelance inkomsten hebt die over die grens van 10.### euro heen gaan. Gaan ze dan echt je bankafschriften nalopen om te kijken wanneer je precies de grens overgine?

In zo'n geval laat je anders toch gewoon sowieso alles pas in december uitbetalen? En dan wel natuurlijk het één en ander opzeggen en inleveren in november...

Anyone?
Hehe, Nee, die eikels kijken gewoon naar wat bij de belastingdienst geregistreerd staat. Je krijgt dus wel gewoon een briefje van ze dat je teveel hebt verdient

Vervolgens moet je zelf dan gewoon een bezwaarschriftje met onderbouwing en bewijsstukken (Inleverbewijs ov kaart GoED bewaren!) insturen. Heb ik gedaan, bezwaar werd gegrond verklaard en de vordering verscheurd.
pi_52631534
Als je hem in november had stopgezet, dus geen stufi (nu al geen sprake van, maarja) en je ov inleveren, dan had je niks hoeven te betalen. Tenminste dat is de ervaring die ik heb gehoord.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:41:31 #63
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_56165591
Pffff...vandaag dus ook bericht ontvangen mbt Controle Bijverdiensten 2005...
1700 euro teveel verdiend.

Dat van die OV....¤76,48 x 12mnd = ¤917 --> Daar leg ik me bij neer, vrees ik.
Alleen die ¤1700 die ik ook moet terugbetalen, daar zit ik wel dwars mee.

Ik ga ervan uit dat die ¤1700 opgaat als teveel ontvangen lening, want ik zat al in mijn leenperiode. Dus als ik die onmiddelijk betaal aan de IB-Groep, dan zou dat bedrag toch van mijn totale studieschuld moeten worden afgetrokken? Want ik hoop dat het niet wordt afgetrokken van het gift-gedeelte van 4jr stufi (HBO).

Het is in feite een gedwongen vroegtijdige terugbetaling? Of is het een BOETE?
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  zondag 20 januari 2008 @ 01:20:23 #64
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_56169167

[ Bericht 47% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:48:02 ]
Zerg schreef:
  zondag 20 januari 2008 @ 05:45:07 #65
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_56171452
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:20 schreef Mikkie het volgende:
Ik snap je niet, Ashram.

Als het goed is hoef je alleen je OV terug te betalen, en krijg je verder geen boete. Je lening terugbetalen doe je pas ná je studie. Waar komt dat bedrag van ¤ 1.700,- vandaan?

Mocht dat nu ineens blijken anders te zijn, dan heb ik een enorm probleem .
1700 is wat teveel heb verdiend tov die toegelaten bijverdiensten van ca. 10000 in 2005.

Maar dat is dus tijdens mijn leenfase gebeurd, dus dat geld moet ik sowieso terugbetalen. Althans, dat neem ik aan. Want stel je voor dat ze die 1700 niet van het geleende gedeelte aftrekken, maar van het gedeelte dat in een gift wordt omgezet --> dan ben ik dat ook kwijt!

zsm IB-groep maar even bellen.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_56171512
Bwehehe, je moet ook niet gaan werken voor je geld, pauper
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 20 januari 2008 @ 08:14:30 #67
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_56171581

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:48:02 ]
Zerg schreef:
  zondag 20 januari 2008 @ 10:03:16 #68
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56172015
laat maar
topic al uit zomer 2007
zie ik nu
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_65258055
Een oude topic, waar best een hoop info staat, van mensen die een dergelijke situatie hebben meegemaakt.

Wel goed, ik zit nu ook in zo'n situatie. althans ik heb een brief gehad met de mededeling dat ik zo'n 700 euro teveel heb verdient.

binnen 4 weken, dien je bezwaar in te dienen. en daarna berekenen hun de boete.

volgens de ib-groep komt het er op neer, dat ik 12x78,00 euro moet terug betalen
plus het verschil tussen wat je verdient hebt en wat je max mag verdienen. als dit bedrag niet hoger is dan de ontvangen studiefinancering. In mijn geval, is dit niet zo.

Ik ben benieuwd, hoe men hier mee is omgegaan? heeft iedereen die boete geaccepteerd?

in mijn geval, zag ik nog 1 redding. ik had mijn aanslag van dat jaar nog niet ingevuld. dusja ik dacht misschien dat ik onder die max bedrag kon komen.

alleen ik kom al veel hoger uit. Of ik doe wat fout. ik heb alle aftrekposten ingevuld, en nog kom ik niet aan het bedrag van de ib-groep.

hoe berekend, de ib-groep de getallen? ze zeggen van de belastingdienst. alleen ik kom na het invullen van mijn aangifte op een hoger verzamelbedrag :S

Is het misschien verstandig om bij een account langs te gaan? iemand een idee, wat het kost? is het de moeite waard als het verschil 700 euro bedraagt?

of wat hebben jullie gedaan?

bedankt voor het beantwoorden

groeten
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:20:06 #70
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_65258546
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:06 schreef corne1984 het volgende:
Een oude topic, waar best een hoop info staat, van mensen die een dergelijke situatie hebben meegemaakt.

Wel goed, ik zit nu ook in zo'n situatie. althans ik heb een brief gehad met de mededeling dat ik zo'n 700 euro teveel heb verdient.

binnen 4 weken, dien je bezwaar in te dienen. en daarna berekenen hun de boete.

volgens de ib-groep komt het er op neer, dat ik 12x78,00 euro moet terug betalen
plus het verschil tussen wat je verdient hebt en wat je max mag verdienen. als dit bedrag niet hoger is dan de ontvangen studiefinancering. In mijn geval, is dit niet zo.

Ik ben benieuwd, hoe men hier mee is omgegaan? heeft iedereen die boete geaccepteerd?

in mijn geval, zag ik nog 1 redding. ik had mijn aanslag van dat jaar nog niet ingevuld. dusja ik dacht misschien dat ik onder die max bedrag kon komen.

alleen ik kom al veel hoger uit. Of ik doe wat fout. ik heb alle aftrekposten ingevuld, en nog kom ik niet aan het bedrag van de ib-groep.

hoe berekend, de ib-groep de getallen? ze zeggen van de belastingdienst. alleen ik kom na het invullen van mijn aangifte op een hoger verzamelbedrag :S

Is het misschien verstandig om bij een account langs te gaan? iemand een idee, wat het kost? is het de moeite waard als het verschil 700 euro bedraagt?

of wat hebben jullie gedaan?

bedankt voor het beantwoorden

groeten
Het ging in die jaren sowieso over je ontvangen loon en niet over je verzamelinkomen als ik me goed herinner. Over welk jaar gaat dit eigenlijk? Ik heb in 2008 een paar duizend euro teveel verdiend en vraag me af wanneer ik hier bericht over krijg
pi_65258932
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:20 schreef aaipod het volgende:

[..]

Het ging in die jaren sowieso over je ontvangen loon en niet over je verzamelinkomen als ik me goed herinner. Over welk jaar gaat dit eigenlijk? Ik heb in 2008 een paar duizend euro teveel verdiend en vraag me af wanneer ik hier bericht over krijg
Het ging bij mij om jaar 2006. Ik wist dat ik het jaar veel werkt gehad, expres de laatste maanden rekening meegehouden, maar bleek niet voldoende. nu dus.

als het niet om je verzamel inkomsten gaat. hoe komt men dan aan het bedrag?

je bruto loon min de loonheffing? alleen dan heb ik nog steeds een gat...

welke bedragen haalt men er nog meer vanaf. om tot het bedrag te komen.

het standaard bedrag voor ziektekosten? voor iedereen minimaal rond de 1000 euro. alleen dat is nog niet voldoende....
pi_65259135
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:21 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat is die grens?
in 2006, 10.525 ofzoiets.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:18:59 #74
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_65267042
Bah. Ik heb het even nagerekend en ik moet die eikels 1400 betalen
pi_65293244
Maar wat nu?

ik heb nog maar weinig reacties gelezen, wat mensen gedaan hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')