Ga es met je probleem naar flora en fauna forum...
En zet er ook ff bij hoe lang je de hamster heeft, hoe de hamster bij de vorige baasjes is opgevoed en hoe die zich gedraagt en zo..
Ik vind rusjes trouwens helemaal niet aggressief...
Mijn rusje, Big Max, likt regelmatig mijn vingers af als ik wat lekkers gegeten heb en soms schraapt hij een beetje met de tanden maar bijten heeft hij nog nooit gedaan.
![]()
Hij is bij zijn vorige mensen heel erg goed opgevoed van geboorte af aan.
Als ze niet vanaf heel jong al aan mensen wennen dan kunnen ze een stuk aggressiever zijn...
Truukje voor kooi verschonen in het voordeel van jou en de hamster:
Koppel een kooi aan de huidige kooi vast. Nu heeft de hamster extra ruimte en wordt leuker om naar te kijken. Iedere keer als je wil verschonen pak je de kooi waar de hamster niet in zit en doe het koppelstuk dicht. Vervolgens schone kooi weer vast maken en wachten tot hamster op onderzoek uit gaat in de schone kooi en je kunt hetzelfde met de andere kooi gaan doen. Of je doet natuurlijk gewoon iedere keer maar een kooi zodat de hamster niet gelijk in een volledig vernieuwde omgeving zit. (Ze hebben de tering aan als hun vertrouwde omgeving veranderd wordt)
Wees geduldig met je hamster, geef veel lekkers door de tralies heen. Beschouw het dier voorlopig als een kijk-dier.
En anders zijn er beslist liefhebbers die er niet mee zitten een hampier te adopteren.