abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51901670
Mijn leven verloopt in een cyclus en die gaat als volgt:

Ik voel me niet goed in mijn vel. Ik ben geweldig lui en zit de hele tijd te piekeren... Ik vind dat ook stom en por mezelf constant om te veranderen. "Komaan, katerwater! You can do this! " Dan maak ik een plan, om alle praktische problemen van het moment (zoals examens, opruimen, beter organiseren) aan te pakken. Ik kies een startdatum en begin aan mijn opdracht. En die loopt lekker ... ongeveer 6 a 8 weken lang . Daarna vind ik dat ik wel eens mag 'genieten': ik ga uit, zit te internetten, ... En voor ik het weet zit ik weer in mijn oude patroon: niet studeren, tegen alles opzien en piekeren.

Zo ook nu. Ik heb herexamens en zou eens dringend mogen beginnen, maar ik kom er niet toe. Ik heb tijd zat, maar kan me niet degelijk organiseren. Nochtans weet ik maar al te goed dat ik MOET slagen...
Het lukt me maar niet om uit deze vicueuze cirkel te geraken. Maar waar maak ik een fout...

Herkenbaar?
Tips gewenst

[ Bericht 1% gewijzigd door katerwater op 27-07-2007 23:18:02 ]
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:12:45 #2
167923 appelsjap
All the above
pi_51901739
shit man, tis 27 juli en nog school, wtfooooooooooook
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_51901873
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:12 schreef appelsjap het volgende:
shit man, tis 27 juli en nog school, wtfooooooooooook
2 vakken niet geslaagd, dus eind augustus opnieuw doen
pi_51901925
Als iedereen om je heen lekker op vakantie is of op een terrasje zit en jij moet leren; ja dat is lastig.
Discipline. Je kiest nu voor leren, of gaat nu leuke dingen doen en bent na de zomer de faalpaal.
Jij mag kiezen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:19:42 #5
167923 appelsjap
All the above
pi_51901948
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:17 schreef katerwater het volgende:

[..]

2 vakken niet geslaagd, dus eind augustus opnieuw doen
snap ik,
bij mij is het niet zo erg, maar ik herken het wel, een beetje.
Gaat het wat minder op school, zeg ik steeds, kga beter leren, meer hw maken etc etc. Heel even doe ik het, maar daarna stopt t weer. Geen huiswerk, geen flikker doen op school. Nu zeg ik weer, 5ATH ga ik écht mijn best doen, eerst zien dan geloven..
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_51901967
Ben je dan niet in die 6weekse aktieperiode te streng voor jezelf? Dat je daarna soort van in opstand komt?
pi_51902231
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:20 schreef Toeps het volgende:
Ben je dan niet in die 6weekse aktieperiode te streng voor jezelf? Dat je daarna soort van in opstand komt?
Ja, dat klopt.

Er zit een soort perfectionistisch kantje aan mij. Als ik iets wil doen, moet het perfect zijn, anders niks. Niet verstandig natuurlijk. Ik voel me altijd kut als ik de planning niet perfect volg
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:30:50 #8
172312 Dakgoot
BOOM Headshot !!
pi_51902283
Je moet op zoek naar je innerlijke ik

Zelf niet zoveel last van eigenlijk .... alleen dat opstaan elke morgen is een bitch lol
Running for president is like running in the special Olympics, even if you win, you're still retarded.
If I'm not replying, I'm ignoring you. Don't feel bad about it, I do it a lot.
Mijn lieffie
pi_51902445
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:30 schreef Dakgoot het volgende:
Je moet op zoek naar je innerlijke ik
Leuke tip, maar het is geweldig vaag...

Helpt het om enkele dagen op een plaats te gaan waar geen 'verleidingen' zijn? (das dus fok en internet, tv, een broer, enz...)
pi_51902483
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:36 schreef katerwater het volgende:

[..]

Helpt het om enkele dagen op een plaats te gaan waar geen 'verleidingen' zijn? (das dus fok en internet, tv, een broer, enz...)
Ik versta altijd 'mooie vrouwen' onder verleidingen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:38:07 #11
172312 Dakgoot
BOOM Headshot !!
pi_51902498
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:36 schreef katerwater het volgende:

[..]

Leuke tip, maar het is geweldig vaag...

Ja je moet er ook wel into zijn hoor

Je kan het naar mijn mening beter rustig afbouwen en niet teveel ineens doen/willen en dan zo rustigaan doorgaan
Running for president is like running in the special Olympics, even if you win, you're still retarded.
If I'm not replying, I'm ignoring you. Don't feel bad about it, I do it a lot.
Mijn lieffie
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:38:37 #12
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_51902519
hier zelfde "probleem"

Bij mij mag het gemiddelde ook wat meer naar werken toe (wat ik de eerste anderhalf jaar prima kon)

nu 3 jaar gelummelt
nu weer 3 jaar vol aan de bak (40 uurtjes met studie aan de slag)

Het is alleen zo lastig je zelf te "belonen" met geleende troep. die je nodig hebt. en er bij werken is nog verrotter.

Innerlijke ik ach. die wil nogsteeds weten wat mn nut is of kan zijn.
heel vrolijk begonnen om medicijnen te kunnen ontwikkelen en ziektes te begrijpen.
en nu ... alles van 50+ mag eigenlijk wel "gewoon" dood gaan als ze het er aan toe hebben enzo.

ik "moet" nog even uitvinden welk vak ik van 3 jaar geleden ik over moet doen..
ik heb nu ook 5 week voor het leren van 2 vakken voor totaal 6 punten (practische werkzaamheden wel klaar. totaale leertijd 4 weken 4 uur per dag... maar ja... dat beginnen....)
En ik moet nog even uitzoeken voor wat ik me in moet schrijven voor de volgende half jaar.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:39:11 #13
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51902538
Ga gewoon in de UB zitten, doe ik ook altijd. Heb problemen om thuis te studeren, maar een wekkerradio zetten om 7.00 werkt. (tot 8u blijven liggen)
Ik heb Maandag mijn laatste tentamen, ben echt gesloopt van dit jaar.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:40:00 #14
41885 kless
pi_51902561
verleidingen?
sog werkzaamheden genoeg in de zomer.
familie vrienden vakantiegangers
internet.

nieuws radio TV en film en boeken en tijdschriften ben ik al een tijdje klaar mee gelukkig.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:40:46 #15
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_51902580
Gaat wel over en ook niet helemaal...is menselijk
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_51902604
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:39 schreef Public_NME het volgende:
Ga gewoon in de UB zitten, doe ik ook altijd. Heb problemen om thuis te studeren, maar een wekkerradio zetten om 7.00 werkt. (tot 8u blijven liggen)
Ik heb Maandag mijn laatste tentamen, ben echt gesloopt van dit jaar.
Wat is een UB ?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:42:39 #17
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51902630
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:41 schreef katerwater het volgende:

[..]

Wat is een UB ?
Universiteits Bibliotheek? (dacht omdat je herkansingen in Aug deed, dat je Uni. deed) Op het HBO ben je eind Juni vaak al klaar...?
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51902656
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:41 schreef katerwater het volgende:

[..]

Wat is een UB ?
Universiteitsbibliotheek. GA JE SCHAMEN!!!
Daar, waar als je je niet kan concentreren je op de schöne hertjes kan richten.

Je bent toch een student, dus iemand die aan de Universiteit studeert?!
pi_51902695
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:42 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Universiteits Bibliotheek? (dacht omdat je herkansingen in Aug deed, dat je Uni. deed) Op het HBO ben je eind Juni vaak al klaar...?
Ben Belg, studeer hogeschool. Bib is dicht tot eind augustus...

En mijn herexamens zijn het schrijven van 2 teksten van 10 en 15 pagina's.
F*cking kunstfilosofie
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:56:02 #20
41885 kless
pi_51903065
Nog even en de HBO krijgt ook de "internationale naam" universiteit.
(omdat je er met een bachlor vandaan kan komen ofzo)

Mijn hers:
Populatie genetica & evolutie.
Intergratieve neurobiologie.
iGEM
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:57:05 #21
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51903095
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:43 schreef OldJeller het volgende:

[..]
waar als je je niet kan concentreren je op de schöne hertjes kan richten.
Dat is zeker waar, vooral in de zomer is het redelijk lastig
pi_51903850
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:44 schreef katerwater het volgende:

[..]

Ben Belg, studeer hogeschool. Bib is dicht tot eind augustus...

En mijn herexamens zijn het schrijven van 2 teksten van 10 en 15 pagina's.
F*cking kunstfilosofie
motivatieproblemen in het algemeen of alleen voor je studie?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 00:32:55 #23
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51904008
Ik wist niet dat ik nog een broertje had. Same shit here, everyday.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_51904448
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 00:25 schreef wimmmm het volgende:

[..]

motivatieproblemen in het algemeen of alleen voor je studie?
in het algemeen...

Maar het uit zich het meeste bij mijn studie, die ik kots en kostbeu ben. Dan zakt de motivatie je in de schoenen.
pi_51905363
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:10 schreef katerwater het volgende:
Mijn leven verloopt in een cyclus en die gaat als volgt:

Ik voel me niet goed in mijn vel. Ik ben geweldig lui en zit de hele tijd te piekeren... Ik vind dat ook stom en por mezelf constant om te veranderen. "Komaan, katerwater! You can do this! " Dan maak ik een plan, om alle praktische problemen van het moment (zoals examens, opruimen, beter organiseren) aan te pakken. Ik kies een startdatum en begin aan mijn opdracht. En die loopt lekker ... ongeveer 6 a 8 weken lang . Daarna vind ik dat ik wel eens mag 'genieten': ik ga uit, zit te internetten, ... En voor ik het weet zit ik weer in mijn oude patroon: niet studeren, tegen alles opzien en piekeren.

Zo ook nu. Ik heb herexamens en zou eens dringend mogen beginnen, maar ik kom er niet toe. Ik heb tijd zat, maar kan me niet degelijk organiseren. Nochtans weet ik maar al te goed dat ik MOET slagen...
Het lukt me maar niet om uit deze vicueuze cirkel te geraken. Maar waar maak ik een fout...

Herkenbaar?
Tips gewenst
sommige mensen worden nou eenmaal pas laat volwassen.
Ga gewoon een paar keer flink op je bek, dan leer je het vanzelf wel...

En als je een oplossing hebt ooit voor dat "Ik ben lichtelijk perfectionistisch dus ik doe het goed of ik doe het niet" (tenminste zo begrijp ik het uit je verhaal) dan hoor ik het graag.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')