Real...Don't touch the Queen. !!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:18 schreef Frollo het volgende:
Van Bea blijf je af ja!
Maar serieus, 5 jaar voor majesteitsschennis.
Zoiets valt onder vrije meningsuiting en hoort natuurlijk helemaal niet strafbaar te zijn.
Wel typisch dat de Amsterdammer het over 'jullie' koningin heeft, hij ziet zichzelf blijkbaar niet als Nederlander.
Appels met peren vergelijken.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:17 schreef philana het volgende:
het feit dat er 5 jaar ge-eist kan worden terwijl er voor moord of misbruik soms maar 3 of 4 jaar wordt ge-eist is natuurlijk wel te vaag.
Juiste vergelijking wordt dus:quote:Artikel 289
Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Je snapt het nu?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:12 schreef Sok41 het volgende:
Zo helder als de ziekte ;
Voor moord/verkrachting kom je er potdomme bijna beter vanaf, okay hij zit fout maar voor mij gaat dit even over de verhouding kwa delicten met de zich daaraan verbonden straffen. Iemand die mij dit systeem uit kan leggen ?
Zie ook; vrouw die tasjesdief kapot rijd.
wat snap je niet aan het systeem? Er is een wet, man wordt verdacht van overtreden van die wet, zaak wordt voorgelegd aan een rechter.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:12 schreef Sok41 het volgende:
Voor moord/verkrachting kom je er potdomme bijna beter vanaf, okay hij zit fout maar voor mij gaat dit even over de verhouding kwa delicten met de zich daaraan verbonden straffen. Iemand die mij dit systeem uit kan leggen ?
Zie ook; vrouw die tasjesdief kapot rijd.
Precies.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:37 schreef teamlead het volgende:
[..]
wat snap je niet aan het systeem? Er is een wet, man wordt verdacht van overtreden van die wet, zaak wordt voorgelegd aan een rechter.
Ik heb het ook niet over "mijn" koningin. Ik voel mezelf 1000% Nederlander maar ik erken het koningshuis niet. Net zomin als dat ik een 'god' erken. En iets dat niet bestaat kun je niet beledigen..quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:18 schreef Frollo het volgende:
Wel typisch dat de Amsterdammer het over 'jullie' koningin heeft, hij ziet zichzelf blijkbaar niet als Nederlander.
In belgie kan je wegens goed gedrag (maar vooral een tekort aan gevangenisplaatsen) al na 1 derde van je straf vrijkomen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:33 schreef JaZekerZ het volgende:
Majesteitschennis: max 5 jaar.
Moord: max levenslang of 30 jaar
Je snapt het nu?
- maximaal mogelijke straf is 5 jaar.... nergens blijkt uit dat het OM dat gaat eisen, laat staan dat een rechter 5 jaar gaat opleggenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:18 schreef Frollo het volgende:
Van Bea blijf je af ja!
Maar serieus, 5 jaar voor majesteitsschennis.
Zoiets valt onder vrije meningsuiting en hoort natuurlijk helemaal niet strafbaar te zijn.
tsja.. als ik in Thailand roep dat ik "jullie koning een achterlijke kutmongool" vind terwijl ik er woon ben ik ook de lul (en niet met maar 5 jaar...)quote:Wel typisch dat de Amsterdammer het over 'jullie' koningin heeft, hij ziet zichzelf blijkbaar niet als Nederlander.
Ok, dat het niet onder vrije meningsuiting valt, dat snap ik wel.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:27 schreef Argento het volgende:
Die opmerking over vrije meningsuiting klopt niet. De vrijheid van meningsuiting is niet beperkt, maar wordt juist begrensd door de wet en dan dus wettelijke bepalingen als die waarin majesteitsschennis strafbaar is gesteld. Als je je mening niet kan formuleren zonder de koningin te beledigen, is die mening het formuleren niet waard.
dan moet je de vergelijking wél doortrekken:quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:39 schreef katerwater het volgende:
[..]
In belgie kan je wegens goed gedrag (maar vooral een tekort aan gevangenisplaatsen) al na 1 derde van je straf vrijkomen.
30j => 10j
De vergelijking gaat al wat meer op.
pfff...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:40 schreef Frollo het volgende:
Dat er voor het beledigen van de majesteit een aparte wet bestaat, riekt imho naar klassenjustitie.
Die wet is uit 1881, en als je in deze context klassejustitie gebruikt zou ik me eerst maar gaan verdiepen in het Nederlands recht...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:40 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ok, dat het niet onder vrije meningsuiting valt, dat snap ik wel.
Maar op zich is (ernstige) belediging al strafbaar. Dat er voor het beledigen van de majesteit een aparte wet bestaat, riekt imho naar klassenjustitie.
quote:
Het lijkt wel of ik iets raars gezegd heb.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:41 schreef Jumparound het volgende:
Die wet is uit 1881, en als je in deze context klassejustitie gebruikt zou ik me eerst maar gaan verdiepen in het Nederlands recht...
Het is een wet die stamt uit de tijd dat Nederlanders nog respect hadden voor gezag...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:43 schreef Frollo het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt wel of ik iets raars gezegd heb.
Komt er nog uitleg waarom ik ernaast zit of is dat te veel gevraagd?
Fout van de schepping dus..quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:46 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Het is een wet die stamt uit de tijd dat Nederlanders nog respect hadden voor gezag...
Klassejustie is alleen van toepassing als je bv niet vervolgt wordt omdat je van adel bent...
BV onze lieve prinsjes die misbruik maakte van een artsenpas om overal in amsterdam te kunnen parkeren.
Opsluiten dat tuig maar nee, ze zijn van het koningshuis dus met een "foei" komen ze er vannaf (dat is klassejustitie)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |