abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51865182
Wat is het toch met mobiele telecombedrijven? Ok, het is een bedrijf, dus ik snap dat ze graag geld willen verdienen. Maar waarom moet dat op zo'n achterbakse manier?

Een kleine opsomming van een recent relaas met Telfort:

• Ze dwingen je feitelijk om elk jaar een nieuw contract te laten aangaan, met nieuwe voorwaarden. Dit om te voorkomen dat mensen gebruik maken van rechten uit oude voorwaarden, zoals bijv. een korte of afwezige opzegtermijn. Je HOEFT geen nieuw contract te nemen, maar dan betaal je zo ongeveer het DRIEvoudige. En dan nog heb je evengoed nog een opzegtermijn van DRIE maanden.

• Nougoed, ik ben dus overgestapt naar nieuwe provider. Om gebruik te maken van een bepaalde feature heb ik dat contact per direct in laten gaan, wel met nummerbehoud. Het nummer wordt pas geporteerd over 3 maanden, nadat de opzegtermijn van vorige tent is verstreken.

Ik bel Telfort (¤0,20 minuut) en vraag of dat niet eerder kan.
    -"Nee".
    Jamaar, kan ik het niet afkopen, zoals dat kan als je binnen je contract zit?
    -"Ohja dat kan wel. En goh dan ben je precies evenveel kwijt als die 3 maanden abo".
    Doen we dat.
    -"Ja dat moet je eerste SCHRIFTELIJK een verzoek indienen, dan krijg je een vod papier terug met wat je precies moet betalen. Die moet je ondertekend terugsturen en betalen. Pas daarna kan het over. Maar dan zijn we zo'n 6 weken verder. Plus veel gedoe".
    Maar die eerste stap kan ik vast ook telefonisch of via internet doen, want jullie zijn een hip en modern TELECOMbedrijf?
    -"Nee. Alleen per brief"

Klantgerichtheid? Welnee. En denk maar niet dat het bij een ander bedrijf beter is. Kartelvorming is dan wel verboden, maar ze hebben allemaal 3 maanden opzegtermijn, allemaal hanteren ze schandalige prijsverhogingen als je abo afloopt. "onbeperkt" is zelden onbeperkt, etc etc.

Klacht: telecombedrijven zijn gierige achterbakse ratten.
    Klacht2: gepwnd worden door gierige achterbakse ratten. :'(
  • Thus spake the master programmer:
    "A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
      donderdag 26 juli 2007 @ 20:34:47 #2
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_51865212
    Wacht maar tot je met verzekeringsm'pijen te maken krijgt.

*kruisje maakt met vingers*.
    When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
      donderdag 26 juli 2007 @ 20:54:23 #3
    97186 Rosbief
    Gezond en mals
    pi_51865867
    mpijen?
    Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
    pi_51928065
    Natuurlijk. Volgens de website heb ik nu ¤11,92 (ex btw) aan 'overige kosten' gemaakt. Best knap, aangezien ik de sim-kaart pas sinds afgelopen maandag heb. Ik heb echt geen flauw idee waar deze kosten aan te wijten zijn. Ik weet wel dat er eergisteren ofzo nog '0,00' stond. WTF weer. Klantenservice (wél gratis gelukkig) is pas vanaf maandag weer bereikbaar.

Klacht3: specificeer 'overige kosten' toch gewoon. Staat ook op de factuur uiteindelijk, dus dat weet je best!! Hufters.
    Thus spake the master programmer:
    "A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
    pi_51940303
    Ik zit ook in een soort telfort situatie.
    Mn abbonement loopt over anderhalve maand af
    -Duur gebel naar die klantenservice
    -Schriftelijk opzeggen
    -Moet ik nog 3 maanden betalen en die laatste 2 maanden tegen een dik 3 dubbel tarief.
    pi_51940695
    ook telfort hier maar ik ben naar consuwijzer gegaan en die hebben een gratis nummer en die hebben mij prima geholpen.

Opzegbrief natuurlijk aangetekend verstuurd zodat die grapjassen niet kunnen zeggen dat ze niets aan hebben gehad

Je kunt je altijd via een scheet aanmelden voor alles maar er af komen moet altijd schriftelijk via de moeilijkste manieren
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      zondag 29 juli 2007 @ 19:49:50 #7
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_51940862
    Klopt, telfort is wat dat betreft een kutbedrijf.
    pi_51949323
    Dat opzeggen heeft t-mobile gelukkig voor mij gedaan, en dat heb ik bevestigd gekregen van telfort.

Maar dat stilzwijgend verlengen, die achterlijke opzegtermijnen, met achterlijke tarieven als je het niet doet, daar mag de overheid wel eens op ingrijpen. Ze draaien de consument, die vaak voor jaren vaste klant is geweest, gewoon een poot uit.

Ook leuk: je kunt nummerbehoud maximaal 4 maanden van te voren opgeven. De opzegtermijn is dus 3 maanden. Je bent dus feitelijk verplicht om binnen die maand eraan te denken dat je wilt overstappen naar een andere provider. Doe je het eerder, dan ben je mogelijk je nummer kwijt. Doe je het later, dan lap je fors.

Nog zo'n sterk staaltje huftergedrag: de voorwaarden of tarieven wijzigen. Dat doen ze gewoon stilzwijgend. Zo heeft telfort destijds de tarieven voor GPRS van ¤1,50/MB naar ¤5,00/MB opgevoerd. &*^@$&^% fuckers, jullie hebben GVD mijn adres, mijn telefoonnummer en mijn e-mailadres. Een SMSje of e-mailtje is dan toch het minste dat je kunt doen eh?

Nou zou ik mij, als bedrijf zijnde, sowieso al moreel verplicht voelen om klanten daarover te informeren, maar deze geldwolven blijkbaar niet. In de USA zijn bedrijven inmiddels verplicht om je van wijzigingen actief op de hoogte te brengen. Dat zouden ze hier ook moeten doen.
      maandag 30 juli 2007 @ 01:12:25 #10
    67670 Skv
    Cynist.
    pi_51949704
    Vodafone tracht me ook te naaien. Betaal nu 16,50 voor 450 min/sms per maand.
    Bellen ze op: "Ja meneer, uw abonnement is in november over, we hebben mooie aanbiedingen voor u!".
    Slecht verhaal er bij over dat zn mn belgedrag hebben gezien en daaruit opgemaakt wat ik dan wel niet nodig zal hebben. SMS en bellen uit één bundel kan opeens niet meer, ik moet echt een los abonnement plus een losse smsbundel kopen. Bellen gaat me 8,95 per maand kosten (voor 225 minuten oid?) en SMSen 11,95 voor 150 smsjes! Flikker toch op, dan heb ik in totaal per maand 75 minuten/smsjes minder en ik betaal er veel meer voor.

En dan willen ze het gesprek ook nog afsluiten met "Dus u gaat in op ons voorstel?"
    NEE. Vuile ratten.

Nu maar een KNP-simonly regelen, is wel iets duurder dan wat ik had, maargoed.. Vorig jaar flikten ze me hetzelfde trouwens, maar uiteindelijk was Voda nog het goedkoopst..
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_51949808
    quote:
    tvp voor deze link.
    Lambo of Rekt
    pi_51950303
    Een nieuw abo regelen en ze komen letterlijk naar je toe om je handtekening op te halen. Terwijl je bijna moet smeken om een abo op te zeggen. Wat zijn wettelijk gezien de mogelijkheden? Ik weet dat e-mail net zo "schriftelijk" is als een brief afgdrukt op dode boom. Als je een opzegbericht per e-mail stuurt naar info@provider.nl, dan zou dat genoeg moeten zijn. Het leuke is dat je dan een e-mail terugkrijgt met "nee meneer, u moet uw opzegging sturen naar <snailmail adres>" dan heb je daarmee bewijs in handen dat het bedrijf jouw opzegging wel degelijk ontvangen heeft! Dus dan hoef je alleen nog maar de automatische incasso te blokkeren, en klaar is kees.

Sta je dan juridisch gezien voldoende sterk? Hoezeer ben je gebonden aan die achterlijke eisen omtrend het opzeggen?
    pi_51950597
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 01:16 schreef EggsTC het volgende:

[..]

tvp voor deze link.
    Same
    pi_51960655
    Prutsers. Die ¤11,92 aan 'overige kosten'zijn waarschijnlijk een foutje van het systeem. Net als het feit dat ik nu opeens meer belminuten overheb dan gisteren (nee, ik heb het abo net een week...). Het euvel is volgens servicefiguur al enkele weken bekend, en ze verwachten dat het tegen het einde van de week opgelost is.

Lekker dan. Stel je gaat flink bellen, omdat je volgens het systeem nog x belminuten overhebt. En dan op Payday zeggen: "Ohnee, foutje, je had nog x-60 minuten over, dus je hebt een uur buiten je bundel gebeld. Doe es betalen?". Het omgekeerde kan natuurlijk ook, dat je zuinig aandoet met je belminuten, want je hebt nog maar x over. Terwijl je op je factuur ziet dat je nog x+60 overhad, maarja dat was nog over van 2 maanden geleden, en dus ben je het nu KWIJT. Hufters.
    pi_51966593
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 15:05 schreef Nexxennium het volgende:
    Prutsers. Die ¤11,92 aan 'overige kosten'zijn waarschijnlijk een foutje van het systeem. Net als het feit dat ik nu opeens meer belminuten overheb dan gisteren (nee, ik heb het abo net een week...). Het euvel is volgens servicefiguur al enkele weken bekend, en ze verwachten dat het tegen het einde van de week opgelost is.

Lekker dan. Stel je gaat flink bellen, omdat je volgens het systeem nog x belminuten overhebt. En dan op Payday zeggen: "Ohnee, foutje, je had nog x-60 minuten over, dus je hebt een uur buiten je bundel gebeld. Doe es betalen?". Het omgekeerde kan natuurlijk ook, dat je zuinig aandoet met je belminuten, want je hebt nog maar x over. Terwijl je op je factuur ziet dat je nog x+60 overhad, maarja dat was nog over van 2 maanden geleden, en dus ben je het nu KWIJT. Hufters.
    Zoooooooooooo herkenbaar hè!!
    pi_51966910
    Ik had laatst ook iets leuks met T-Mobile. Abo stond op mijn moeders naam (afgesloten toen ik 17 was), maar ik had elke maand minuten over omdat ik weinig belde in het begin. Nu bel ik meer, tot nu toe geen probleem. Nu heb ik hetzelfde abo naar mijn naam over laten zetten, en de heren hebben een leuk truukje bedacht. Al mijn belminuten die over waren worden ff gereset. Het gevolg: voor de 93 minuten buiten mijn bundel (normaal gratis) moest ik ff 30 euro gaan bijlappen. Gore vieze honden

Nog zo'n debiel iets. Hoeveel minuten je ook over hebt, voor speciale nummers (girofoon ofzo) moet je buiten je bundel om betalen. Ipv dat ze daar nou minuten voor rekenen

Ook laatst nog zo'n leuk geintje met het blad Filmvalley. Werd er opeens 100 euro van mijn rekening afgeschreven omdat ik vergeten was het abo op te zeggen. Gingen ze heel stoer doen dat ik moest betalen terwijl ik ten tijde van het afsluiten van het abo ook minderjarig was. Hierdoor hadden ze geen poot om op te staan. Nadat ik ze dat duidelijk had gemaakt waren ze gelijk stil
    pi_51968227
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 19:10 schreef ThaMadEd het volgende:
    Ik had laatst ook iets leuks met T-Mobile. Abo stond op mijn moeders naam (afgesloten toen ik 17 was), maar ik had elke maand minuten over omdat ik weinig belde in het begin. Nu bel ik meer, tot nu toe geen probleem. Nu heb ik hetzelfde abo naar mijn naam over laten zetten, en de heren hebben een leuk truukje bedacht. Al mijn belminuten die over waren worden ff gereset. Het gevolg: voor de 93 minuten buiten mijn bundel (normaal gratis) moest ik ff 30 euro gaan bijlappen. Gore vieze honden

Nog zo'n debiel iets. Hoeveel minuten je ook over hebt, voor speciale nummers (girofoon ofzo) moet je buiten je bundel om betalen. Ipv dat ze daar nou minuten voor rekenen

Ook laatst nog zo'n leuk geintje met het blad Filmvalley. Werd er opeens 100 euro van mijn rekening afgeschreven omdat ik vergeten was het abo op te zeggen. Gingen ze heel stoer doen dat ik moest betalen terwijl ik ten tijde van het afsluiten van het abo ook minderjarig was. Hierdoor hadden ze geen poot om op te staan. Nadat ik ze dat duidelijk had gemaakt waren ze gelijk stil
    alleen orange rekent dat alles in de bundel valt de andere bedrijven niet.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      maandag 30 juli 2007 @ 22:26:50 #18
    67670 Skv
    Cynist.
    pi_51973504
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 01:12 schreef Skv het volgende:
    Vodafone tracht me ook te naaien. Betaal nu 16,50 voor 450 min/sms per maand.
    Bellen ze op: "Ja meneer, uw abonnement is in november over, we hebben mooie aanbiedingen voor u!".
    Slecht verhaal er bij over dat zn mn belgedrag hebben gezien en daaruit opgemaakt wat ik dan wel niet nodig zal hebben. SMS en bellen uit één bundel kan opeens niet meer, ik moet echt een los abonnement plus een losse smsbundel kopen. Bellen gaat me 8,95 per maand kosten (voor 225 minuten oid?) en SMSen 11,95 voor 150 smsjes! Flikker toch op, dan heb ik in totaal per maand 75 minuten/smsjes minder en ik betaal er veel meer voor.

En dan willen ze het gesprek ook nog afsluiten met "Dus u gaat in op ons voorstel?"
    NEE. Vuile ratten.

Nu maar een KNP-simonly regelen, is wel iets duurder dan wat ik had, maargoed.. Vorig jaar flikten ze me hetzelfde trouwens, maar uiteindelijk was Voda nog het goedkoopst..
    Hi-la-risch! Ze belden vanmiddag weer (ik had aangegeven dat ik in het weekend even op internet wilde kijken voor ik uiteindelijk 'nee' zou zeggen). Ik vertellen dat ik niet op hun aanbod in wil gaan en dat ik het erg irritant vind dat ze sms en bellen niet meer uit één bundel hebben. Dat snapte het meisje wel.
    Of ik dan nog oren had naar andere dingen, zoals het gewoon door laten lopen van mijn huidige abonnement!? Dat kan dus ook gewoon, maar dat zeiden ze in het eerste gesprek er niet bij! Toen zeiden ze alleen dat ik 11,95 voor 150 sms en 8,95 voor 225 belminuten zou moeten nemen.

Maar ik mocht dus ook mn huidige abo gewoon voor dezelfde lage kosten door laten lopen..
    Zei dat ik mn huidige abo niet alle 450 minuten op kreeg, dus nu heb ik een 275 min/sms abonnement voor 9,95 per maand oid.. Een jaar lang, telefonisch contract gefixt, mooi geen omkijken meer naar. Ook al bieden ze dit abonnement niet meer los aan! Blijkbaar bestaat het wel maar adverteren ze er niet mee..

Jammer dat ze me dan alsnog die veel te dure troep aan trachten te smeren, maargoed, I'm happy.

[ Bericht 2% gewijzigd door Skv op 30-07-2007 22:32:15 ]
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')