abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51849126
Jemig, vreselijk nieuws.
En gelijk al zover uitgezaaid
pi_51850977
Donderstenen nog an toe zeg, ik vraag me alleen af waarom wij, als gewone mensjes, dat ook nu al moeten weten. Lijkt een trend dat elke BN-er al of niet ernstig ziek zijn/haar medisch dossier in een vrij vroeg stadium ons laat inzien en hoe het er nu voorstaat. Moeten wij alles nu al weten, als ongewilde pottenkijkers? Ik wens iig hem, zijn partner en naasten heel veel sterkte toe, in alle rust.
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:56:50 #28
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_51851064
Omdat nederlanders (en ook andere volken) graat weten wat er bij de Bekende Mensen gebeurd...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  † In Memoriam † donderdag 26 juli 2007 @ 13:21:26 #29
43556 miss_dynastie
pi_51851726
Vreselijk.
pi_51854841
Oef, das een zware klap voor hem en zijn familie...
Hoop dat de palliatieve behandeling aanslaat en dat hij zonder al te veel pijn nog lang bij zijn geliefden kan zijn.
live life
pi_51856688
Heh bah ik vind dat altijd van die verschrikkelijk nare enge verhalen. Dat het zomaar zo sluimerend in je lichaam kan misgaan en je het pas merkt als het te laat is. Ik vind zijn reactie iig heel dapper, hopelijk kan de wetenschap hem ook echt nog helpen.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_51858458
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:39 schreef Étoile het volgende:
Heh bah ik vind dat altijd van die verschrikkelijk nare enge verhalen. Dat het zomaar zo sluimerend in je lichaam kan misgaan en je het pas merkt als het te laat is.
Nou he?!
Dan moet ik altijd weer denken aan de vader van mijn ex-vriend. Die vierde zijn 65e verjaardag groots, omdat hij in zijn omgeving meemaakte dat het een behoorlijk wonder was als je in goede gezondheid 65 werd. Hij is uiteindelijk 67 geworden. Overleden aan een hersentumor die op dat bewuste feestje ook al aanwezig heeft moeten zijn.

Ik ben best onder de indruk van dit nieuws over Jos en hoop dat hij inderdaad net zo'n wonder mag meemaken als partner Frank.
Don't you love her madly?
  donderdag 26 juli 2007 @ 17:19:12 #33
24752 mandatory
Wat moet je nou?
pi_51859568
Jeetje.
Bladiebla...
  donderdag 26 juli 2007 @ 17:22:57 #34
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51859651
Hopelijk heeft hij nog een tijdje... Hij kan nog zoveel goeds doen voor de theater- en televisiewereld...

Eerst Robert Long, nou hij, Willem Nijholt zit ook in de lappenmand... is dit het tijdperk waar de groten van het Nederlandse theater het loodje leggen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 juli 2007 @ 17:36:40 #35
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_51859967
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:38 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ik ben best onder de indruk van dit nieuws over Jos en hoop dat hij inderdaad net zo'n wonder mag meemaken als partner Frank.
Ja ik zit er ook de hele dag aan te denken.
Jos is vorige week 65 geworden. Ik hoop dat hij geen lang lijdensweg hoeft mee te maken En ik hoop op een wonder voor Jos..
Triest.
  Trouwste user 2022 donderdag 26 juli 2007 @ 17:42:09 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_51860092
Triest nieuws

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_51860725
Wat triest..heb toch wel een brok in m`n keel van dit nieuws..
Ben erg onder de indruk van zijn woorden en hoe hij ermee om gaat...
Ik hoop op een wonder voor Jos.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_51860875
Wat een nieuws, echt erg. Jos Brink is een van de meest toonaangevende mensen in de Nederlandse tv-wereld, het zou echt zonde zijn als hij nu al wegvalt.

Aan de andere kant, terminaal kán wel worden overwonnen, dus laten we hopen dat hem net zo'n wonder ten deel valt als Frank Sanders destijds.
pi_51864612
Wat een ontzettend triest nieuws weer. !
pi_51893626
  vrijdag 27 juli 2007 @ 18:14:40 #41
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_51894164
quote:
"Hoop doet leven...".

Het nieuws over de ongeneeslijke ziekte van theater en tv-coryfee Jos Brink (65) is als een bom ingeslagen in de Nederlandse showbizz. Jos, die al zijn afspraken heeft afgezegd, wordt vermoedelijk volgende week al geopereerd aan de uitgezaaide darmkanker waardoor hij is overvallen.

Een maand later, als hij is bijgekomen van die operatie, krijgt hij uitgebreide chemo, om de kanker in zijn longen, lymfe en linkerbeen aan te vallen. Maar echt veel hoop geven de artsen hem niet. "Mij is verteld dat ze curatief eigenlijk niets voor me kunnen doen. Het blijft bij verzachten", vertelde Jos me in een exclusief gesprek dat we morgen, in zijn geheel in de zaterdagkrant, zullen publiceren.

Pijn

"Ik hoef geen pijn te lijden. Fijn. Maar er kan natuurlijk ook een wonder gebeuren. Ik hoop gewoon dat ik 2008 haal om in Op Hoop van Zegen te spelen. Daar had ik me zo op verheugd." Knipoogt: "Ik ben niet bang om dood te gaan. Maar hoop doet leven."

Jos, die als pastor veel mensen stervensbegeleiding heeft gegeven, is broodnuchter onder zijn ziekte. "Geen moment heb ik me afgevraagd of ik me wel of niet zou laten behandelen. Medische hulp afslaan zou ik ook respectloos vinden. Die artsen hebben een jarenlange opleiding achter de rug. Ze worden steeds beter in het aanpakken van kanker. Ik sla dus niks af. Al leren ze maar van mijn geval. Ik ga ervoor."

Emile Ratelband roept heel Nederland op zondag een kaars te branden voor Jos Brink. "Die verzamelde positieve energie moet helpen! Dat heeft dit intens goede mens verdiend." Een van zijn grote vrienden, Jacques d'Ancona, hoopt dat Jos niet elk moment van zijn ziekte sterk zal proberen te zijn. "Toegeven aan je angsten en verdriet lucht op. Die opluchting gun ik hem ook." Jacques heeft Jos een brief geschreven. Hij verwacht dat meer mensen dat zullen doen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_51894261
Ik ben overdonderd, wat verschrikkelijk en nog zo jong
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 27 juli 2007 @ 18:19:59 #43
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_51894288
pi_51896253
shit zeg.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:32:37 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51898993
Ik hoop voor hem dat hij niet al te erg hoeft te lijden. Verbaasd ben ik overigens niet. Hij zag er slecht uit de laatste keer dat ik hem op tv zag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinkepink op 27-07-2007 21:59:29 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_51899066
Heftig.
pi_51910452
Heel heftig naast nu net Gert-Jan Droge en Robert Long, zitten allemaal in dezelfde leeftijd ook. En allemaal kanker (dacht ik). Zonde. Vond het een lieve man.
pi_51910470
Heel naar voor Jos brink en partner
  zaterdag 28 juli 2007 @ 12:28:23 #49
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_51910540
quote:
Zieke Jos Brink wil lachen!

AMSTERDAM - "Wat ik niet wil, is dat mensen me treurig gaan nastaren. Of me meewarig van top tot teen bekijken. Als ze een voorstelling willen, moeten ze een kaartje kopen.” Jos Brink (65) zegt het met een glimlach. Maar hij meent het wel. De theatercoryfee, die deze week volkomen onverwacht te horen kreeg dat hij ongeneeslijke kanker heeft, hoopt de komende tijd omringd te worden met positiviteit. "Ik haat begrafenissen. Ga er liever niet naar toe. Ja, naar die van mezelf moet ik wel.”
Jos Brinkheeft een gezellig cognacje ingeschonken. Straks, als de chemo is begonnen, mag dat niet meer. In zijn met trappen en trapjes gevulde grote Amsterdamse huis gaan we naar boven, naar de zitkamer. Jos loopt goed. "Weet je wat ironisch is”, zegt de alleskunner vol humor, "ik heb kanker in mijn linkerbeen, terwijl dat altijd mijn goede been is geweest. Rechts heb ik spataderen en al jaren een kousje aan.”

Hij hoest een beetje en draait op zijn grote leren praatstoel. Maar de ogen van Jos Brink kijken eerder ironisch dan verdrietig. "Ik ben ook een beetje ervaringsdeskundige. Als pastor heb ik tientallen ernstig zieke mensen begeleid. Sommigen haalden het en sommigen zijn gestorven. Zo gaat het. Over ziekenhuizen hoef je mij niet zoveel te vertellen. Over de onderzoeken ook niet. Ik heb de afgelopen twee weken heel veel darmonderzoeken ondergaan. Niet altijd een pretje. Maar goed. Het feit dat ik heel veel zieke mensen heb bijgestaan zorgt er ook voor dat ik weet dat je gewoon met artsen kunt praten. Ze zijn niet afstandelijk, maar mensen zoals jij en ik. Alleen dan een tikje onbaatzuchtiger. Want wat een vak is dat.”

"Afgelopen woensdag had ik een bijeenkomst met het hele gezelschap: de senior chirurg, de longarts en de oncoloog. ’We kunnen je niet genezen’, zeiden ze. Wel zorgen dat je zo min mogelijk pijn hebt. Dus eerst een darmoperatie om de tumor te verwijderen en daarna zware chemo tegen de uitzaaiingen. Nou, dat weet je dan. Duidelijk. Mijn lief Frank en mijn zoontje Paul (aangenomen, WN) zijn afwisselend meegegaan. Het is gek dat je hen gaat zitten troosten, je doet dat automatisch. Ik voel wel dat het mij aangaat, maar zie vooral het verdriet van anderen.”

Jos grinnikt: "Het zit ook in mijn natuur. Op reis met een gezelschap ben ik altijd dokter Poepjes. Ik heb altijd een hele medicijnkist bij me. Een poedertje voor een schorre keel hier, een tabletje tegen de hoofdpijn daar. Ik ben altijd degene die zegt dat het meevalt. Maar die tekst slaat nu nergens op...”
Bron

zaterdag 28 juli 2007 @ 12:30:12 #50
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_51910565
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:22 schreef jeanne_darc2 het volgende:
Heel heftig naast nu net Gert-Jan Droge en Robert Long, zitten allemaal in dezelfde leeftijd ook. En allemaal kanker (dacht ik). Zonde. Vond het een lieve man.
Inderdaad leeftijdgenoten, triest allemaal !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')