abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53296255
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:11 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nou...niet verrassend wil ik toch niet zeggen. Beginnen met Echoes is redelijk gewaagd dacht ik zo!! Speelden ze die wel compleet? En The Trial is natuurlijk voor een setting als deze goed gekozen
nee, het stuk met de zeemeeuwen en de heropbouw tot het laatste couplet was geskipt

En Antonie was slecht. En dan bedoel ik ook echt slecht. Echt, ECHT slecht. Zo slecht dat je denkt: "Waarom heeft niemand hem verteld dat hij niet kan zingen en moet oprotten?" Heeft hij nou zelf niet door hoe slecht hij is? Worden er tijdens repetities geen opnamen gemaakt die hij kan terugzien en horen? Hij is een acteur die net doet alsof hij rockster is, maar helaas is hij noch als acteur noch als zanger erg getalenteerd.

Er was maar één rol waarin hij had kunnen uitblinken - die van artiest met grootheidswaanzin die catatonisch voor zich uitstaart tijdens Comfortably Numb. Maar helaas ging die rol naar Heerink, en mocht Kamerling Gilmour's stuk verruïneren.

Overigens alle respect voor het orkest, Heerink en Mesie, Eclipse was echt
(al miste ik Brain Damage er voor...)

en de gitarist, tsja... niet slecht, maar niet Gilmour
pi_53296455
Ik heb ze ook gezien, toen ze bij Pauw en Witteman waren en bij een item in het Belgisch journaal. Ik ben het wat Kamerling betreft helemaal met je eens. Wat een bagger .

En van Gilmour's solo's moeten ze afblijven. Kutgitaristen ook altijd met hun improvisaties .
pi_53299535
Ik heb 't gelukkig gemist
Antonie Kamerling achter een microfoon zetten, flikker toch snel op.
pi_53301392
Zonet Remember That Night voor 27 euro bij de Media Markt in Rotterdam (Alexander) gekocht
  woensdag 19 september 2007 @ 18:52:16 #155
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_53307223
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:04 schreef webfreak het volgende:
Ik heb 't gelukkig gemist
Antonie Kamerling achter een microfoon zetten, flikker toch snel op.
Nou, ik moet zeggen....ik heb hem eens horen zingen toen hij de rol van de zoon van Elisabeth overnam in de musical Elisabeth...en ik vond dat-ie dat toch best goed deed.
pi_53309279
Hij kan misschien wel zingen, maar zijn stem en manier van zingen passen gewoon totaal niet bij Pink Floyd.
  woensdag 19 september 2007 @ 22:05:29 #157
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_53312835
Nee..dat was dan ook een van de redenen dat ik er zelf niet zo persé heen hoefde
pi_53325598
Ik was zwaar aan het twijfelen om te gaan, maar nadat ik Kamerling @ Pauw&Witteman gezien had wist ik genoeg. (Mochten er nog kaarten zijn geweest toen, volgens mij wel.)

Hij kan gewoon niet zingen. Dat is niet erg, maar zing dan ook niet. En vraag mensen al helemaal niet om te betalen om jou te zien zingen.
pi_53325623
Mm toch nogal wat negatieve meningen hierzo, ik hoop dat t wel een beetje leuk is
pi_53326258
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:18 schreef VonHinten het volgende:
Ik was zwaar aan het twijfelen om te gaan, maar nadat ik Kamerling @ Pauw&Witteman gezien had wist ik genoeg. (Mochten er nog kaarten zijn geweest toen, volgens mij wel.)

Hij kan gewoon niet zingen. Dat is niet erg, maar zing dan ook niet. En vraag mensen al helemaal niet om te betalen om jou te zien zingen.
Hij vindt zelf dat 'ie tegenwoordig wél kan zingen .
pi_53326560
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:19 schreef n0r het volgende:
Mm toch nogal wat negatieve meningen hierzo, ik hoop dat t wel een beetje leuk is
op zich is het heel goed hoor, op Kamerling na zit het echt wel fatsoenlijk in elkaar. Of het dertig euro waard is... zal er om spannen.
  donderdag 20 september 2007 @ 16:40:44 #162
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_53331120
ik ga er vanavopnd heen, in Sneek. Het enige gratis concert. Ik heb er erg veel zin in. Ik verwacht er niet super veel van. Ik vind het al tof genoeg om met mn pa een avondje Pink Floyd nummers te beluisteren.

En ik ben blijkbaar de enige die wél enthousiast werd van dat Pauw en Witteman stuk. Ik laat wel even weten of ik na vanavond nog steeds zo enthousiast ben. Nu maar hopen dat het een beetje goed weer is vanavond, het is buiten......
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_53332371
Even een TVPtje hoor. PF op eenzame hoogte in je eigen muzieklijst danwel in die van je Last.FM hebben maar níet in je M.A.T. kan gewoon niet.
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:47:04 #164
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_53349265
Ok, ik ben gisteravond dus in Sneek geweest. Het was bij de Waterpoort. Heel erg mooie locatie. Podium op het water, publiek langs het water. Ook mochten er bootjes voor het podium liggen. M'n pa en ik waren mooi op tijd en wisten zo het enige bankje te bemachtigen en hadden dus een prachtige plek om alles goed te kunnen zien en daar ook nog eens lekker bij te zitten. Aangezien we dus zo vroeg waren hebben we ook de hele soundcheck meegekregen, wat erg leuk was, vooral door het ontzettend grote enthousiasme van vooral Antonie Kamerling.

Tegen de tijd dat het begon was het goed donker, wat heel mooi was voor de llichtshow. Ze begonnen meteen erg mooi met Echoes. Grappig was dat het toen ook behoorlijk druk om me heen was geworden. De hele show was in meerdere of mindere mate genieten geblazen. De bekendere nummers als Money en Wish You Where Here kwamen iets minder uit de verf naar mijn idee, de nummers van The Wall (die zich ook gewoon heel goed lenen voor zo'n setting) dan weer erg goed. De gitarist was erg goed vond ik, hij klonk zeker als Gilmour, maar speelde hem niet klakkeloos na. Dan Antonie Kamerling, tuurlijk, geen briljante zanger, maar dat is Waters ook absoluut niet. Zijn enthousiasme en het stuk show dat hij er van maakte maakt dat ik het hem uitstekend vond doen, net als de andere twee zangers. Zeker als ze samen zongen klonken ze fantastisch.

Mijn conclusie: bijzonder project op een erg bijzondere ervaring. Ik ben erg blij dat ik dit had mogen meemaken. Ik snap alle kritiek die in dit topic geuit wordt zeker wel, en deel die kritiek ook deels wel, meer dit doet voor mij zeker geen afbreuk aan mijn beleving van deze bijzondere avond.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_53366081
Welke versie van Shine on you crazy diamond is nou zo geliefd?
Je hebt een 13 min versie en een 12 min, welke is er zo geliefd?
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:39:10 #166
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_53367374
Shine On YOu Crazy Diamond Part I - V zijn de delen die over het algemeen live op worden gevoerd, hoewel daar ook wel wat variatie in wordt gemaakt. Zo is op PULSE een zogenaamde concert versie te horen waar het een beetje door elkaar wordt gegooid. Shine On eindigt daar niet met de sax solo uit deel V (zoals Roger hem bijvoorbeeld uitvoerde tijdens z'n laatste tour), maar pikt ook de gitaar solo van deel VI en een gedeelte van VII mee.

Eigenlijk is gewoon de concert versie van 94 geliefd
pi_53369489
Ik vind die versie van In The Flesh DVD ook wel gaaf.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  vrijdag 21 september 2007 @ 23:19:51 #168
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_53370147
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:47 schreef Ilovepie het volgende:
Ik hou van de hele 26 minuten
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_53382305
Nouja, gisteren dus geweest, in Eindhoven, en ik kan niet anders zeggen dat ik het echt enorm gaaf vond. Vooral Mesie kwam qua zang het beste uit de verf, en tja, dat theatrale van Antonie, daar moet je gewoon niet op letten, let liever op het prachtige geluid wat er van die andere 60 man orkest komt, prachtig. Toen ze klaar waren deden ze door de enthousiaste reactie van het publiek Echoes, See Emily Play & Another Brick In Te Wall nog een keer.

Zeker een hele gave avond gehad
pi_53401293
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:54 schreef highway101 het volgende:
Ik vind die versie van In The Flesh DVD ook wel gaaf.
Zeker
pi_53403943
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:47 schreef Ilovepie het volgende:
Het geheel van Wish You Were Here is errrrrrg mooi, de liveversie van PULSE ook en die van DSOT weer wat minder dan.
  Redactie Frontpage zondag 23 september 2007 @ 14:36:18 #172
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53405649
Gisteren een TOP floyd cover band gezien. Ze heten Lime en limped green. Het was hun vuurdoop maar dat hebben ze behoorlijk letterlijk genomen. Het was namelijk een en al vuur. Het enthousiasme was van de gezichten af te leveren en verder wisten ze de typische Floyd sfeer erg goed neer te zetten.

LIME AND LIMPED GREEN! ONTHOUD DIE NAAM.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53410525
quote:
Op zondag 23 september 2007 14:36 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Gisteren een TOP floyd cover band gezien. Ze heten Lime en limped green. Het was hun vuurdoop maar dat hebben ze behoorlijk letterlijk genomen. Het was namelijk een en al vuur. Het enthousiasme was van de gezichten af te leveren en verder wisten ze de typische Floyd sfeer erg goed neer te zetten.

LIME AND LIMPED GREEN! ONTHOUD DIE NAAM.
Bedankt voor deze enthousiaste reactie

Mooie gelegenheid om deze te spammen: In The Flesh
  Redactie Frontpage maandag 24 september 2007 @ 18:52:50 #174
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53438989
*kick*
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 29 september 2007 @ 02:10:45 #175
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_53561141
Heb vandaag de DVD Remember That Night gekocht; Tja, de zang is uitermate beroerd maar dat wisten we al langer natuurlijk; geen vergelijk meer met die van de eerste albums, maar dat is dan ook al heel lang geleden. En dan Richard Wright... Gilmour maakt in de tourdocumentaire enkele opmerkelijke toespelingen die erop wijzen dat het allemaal niet zo best was met Wright en dat het nu een stuk beter gaat, maar eerlijk gezegd zie ik Wright nauwelijks echt spelen. Het lijkt hem grote moeite te kosten bij de les te blijven en het tempo bij te houden en zijn spraakgebrek in de de docu is te opvallend om nog normaal te zijn. Vreemd genoeg speelt hij tijdens de jamsessie op de tweede dvd wel weer een aardig potje mee en benadert dan zelfs zijn oude Pink Floydgeluid af en toe.
Maar desondanks is deze DVD zeer de moeite waard, al was het maar vanwege het werkelijk fenomenale Echoes, Arnold Layne door Bowie en natuurlijk het verplichte Comfortably Numb. Ook de tourdocu is zeker boeiend en geeft een aardig kijkje in de gang van zaken tijdens de tournee. De docu is alleen al de moeite waard vanwege de registratie van de min of meer toevallige ontmoeting tussen Gilmour en Waters (ze repeteren in hetzelfde studiocomplex), waarbij de spanning letterlijk van het beeld spat. Nee, dat wordt niks meer tussen die twee.

[ Bericht 2% gewijzigd door 18konijn op 29-09-2007 09:16:36 ]
It's not a lie, if you believe
pi_53598072
Een live uitvoering van The Great Gig In The Sky waar je kippenvel van krijgt: http://youtube.com/watch?v=Enwnt7-j90k
pi_53598147
Al bedacht ik zonet dat Gilmour eigenlijk (nooit) iets van z'n 2 vorige solo albums speelt. Best maf eigenlijk. Die vind ik ook erg goed.
  zondag 30 september 2007 @ 21:28:12 #178
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_53600882
Morgen mijn verjaardag, dan heb ik "Remember that night" ook eindelijk...
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  maandag 1 oktober 2007 @ 13:23:53 #179
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_53615436
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 02:10 schreef 18konijn het volgende:
Heb vandaag de DVD Remember That Night gekocht; Tja, de zang is uitermate beroerd maar dat wisten we al langer natuurlijk; geen vergelijk meer met die van de eerste albums, maar dat is dan ook al heel lang geleden.
Vond je het echt zo slecht? Ja, natuurlijk is zijn stem verslechterd, maar ik vind het reuze meevallen. Sowieso beter dan bij zijn vorige live dvd.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_53691846
*The Piper at the Gates of Dawn (3CD) gekocht
pi_53695349
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:23 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Vond je het echt zo slecht? Ja, natuurlijk is zijn stem verslechterd, maar ik vind het reuze meevallen. Sowieso beter dan bij zijn vorige live dvd.
Zonet The Meltdown weer bekeken en elke keer dat ik hm kijk wordt tie beter
pi_53731800
Ik vind "Remember That Night" absoluut fantastisch. De vocalen zijn juist subliem.
Dave zingt nog altijd stukken beter dan Roger. En Crosby en Nash voegen ook daadwerkelijk iets toe.

Zelf vind ik het een stuk beter en vooral creatiever dan wat Roger doet, maar dat is wellicht persoonlijk.
pi_53733464
Plus Gilmour speelt Fat old sun .

Ik wil 'm kopen, maar 25 euro vind ik veel geld .
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 01:01:53 #184
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_53735873
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 23:09 schreef Sloggi het volgende:
Plus Gilmour speelt Fat old sun .

Is niet zo heel gek dat Roger die nooit speelt, natuurlijk .
Verder moet ik nog even zeggen dat ik de versie van Shine On.. op Remember That Night echt geweldig vind. Behoorlijk anders dan het origineel, maar zeer goed (ik zou heel misschien willen zeggen, dat ie zelfs nog beter is. Nou ja, gelijk aan is beter gekozen). En dan die rustige Fat Old Sun, met die keiharde solo op het eind. Je verwachtte het niet .
pi_53735945
Fat old sun is gewoon geweldig. Inderdaad begrijpelijk dat Waters 'm nooit speelt, maar wel zonde. 't Is echt een van mijn favoriete nummers.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 19:51:48 #186
142782 Joncho
PopMartian
pi_53748706
Jongens, ik moet het even kwijt; ben nog niet zo'n ervaren Pink Floyd luisteraar, maar de laatste maanden ben ik gewoon verslaafd aan de muziek, mede door de DVD van Pulse. Echt te-ring geweldig

Luister nu naar Echoes wat vet, puur genieten.
pi_53748770
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 19:51 schreef Joncho het volgende:
Jongens, ik moet het even kwijt; ben nog niet zo'n ervaren Pink Floyd luisteraar, maar de laatste maanden ben ik gewoon verslaafd aan de muziek, mede door de DVD van Pulse. Echt te-ring geweldig

Ik vind de "oude" Pink Floyd nog veel mooier. Kijk de DVD Echoes - Live @ Pompeii eens. De oudere concerten zijn ook echt supergoed, pure LSD trips door middel van muziek en licht.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 20:04:45 #188
142782 Joncho
PopMartian
pi_53748992
Live at Pompeiï heb ik ook al gekocht

zaterdag 6 oktober 2007 @ 20:05:38 #189
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_53749013
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:54 schreef floris.exe het volgende:
Een live uitvoering van The Great Gig In The Sky waar je kippenvel van krijgt: http://youtube.com/watch?v=Enwnt7-j90k
kippenvel ja..zo slecht.

PF als popband .. brr
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 20:16:48 #190
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_53749226
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:23 schreef DrDurden het volgende:

[..]

HIj vind de Arnold Layne uitvoering door Bowie dan ook 'fenomenaal'
Toegegeven, ik vind het een onwijs leuke uitvoering, en ik was de eerste keer toen ik hem hoorde op Dave's site ook erg enthousiast. Maar 'fenomenaal'?...
En Wright die het niet bij kan houden?.. Waar haal je het vandaan joh. Wright is nooit een genie geweest als bijvoorbeeld Tony Banks, maar het tempo van zijn partijen kan hij echt nog wel bijhouden. Ik ben geen grote Wright fan, maar ik vind dat hij toch gewoon meer dan degelijk speelt tijdens deze shows. Enkel zingen kan hij nog steeds niet. En Dave z'n stem vind ik eigenlijk nog best goed. HIj is altijd al wel erg vatbaar geweest voor langere tournees, en zeker met het ouder worden had ik gedacht dat z'n stem behoorlijk fucked-up zou zijn tegen het einde. Maar vergeleken met een zware tournee als '94 vind ik z'n stem in 13 jaar tijd niet gek veel achteruit gegaan.
Ik vind Dave hier dus behoorlijk goed bij stem, hoewel ze hier en daar wel wat reperatiewerkzaamheden hebben moeten verrichten. Vergelijk CBTL op de DVD maar eens met die op de bootleg als je daar aan kan komen..

Maar het plezier straalt er in ieder geval veel meer vanaf dan tijdens dat toch wel behoorlijk saaie Meltdown concert. Het concert is zowiezo aantrekkelijker door een vele malen leukere setlist, een wat hoger PF gehalte, en een indrukwekkende lichtshow.

En de DVD zelf is gewoon ook lekker volgepakt met extra's, zoals het hoort! Dat was in ieder geval iets wat me bij PULSE toch wel enigzins tegenviel.
Roger die Dave ontmoet..wat een moment joh

Een hele dikke voldoende voor deze DVD
pi_53749254
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:04 schreef Joncho het volgende:
Live at Pompeiï heb ik ook al gekocht

Ook een goed concert is Pink Floyd: live at San Tropez. Is ook de moeite waard om op te zoeken.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 20:19:31 #192
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_53749285
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 19:51 schreef Joncho het volgende:

PULSE is erg leuk, en de DVD is ook behoorlijk goed in elkaar gezet. Maar je moet toegeven, ze wisten op bepaalde momenten DSOTM behoorlijk te verkloten
Wat dat te gaat hoop ik echt nog dat Roger zíjn DSOTM-show gaat releasen, want daar ben ik over het algemeen genomen toch wat meer van onder de indruk. En dan heb ik het natuurlijk niet over de zang en gitaar, want inderdaad: met name Dave miste je op sommige momenten. Maar over het geheel wist Roger veel meer het gevoel van de plaat op te roepen dan PF in '94.
  zondag 7 oktober 2007 @ 15:25:29 #193
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_53765641
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:16 schreef Hankster het volgende:

[..]
HIj vind de Arnold Layne uitvoering door Bowie dan ook 'fenomenaal'
Toegegeven, ik vind het een onwijs leuke uitvoering, en ik was de eerste keer toen ik hem hoorde op Dave's site ook erg enthousiast. Maar 'fenomenaal'?...
En Wright die het niet bij kan houden?.. Waar haal je het vandaan joh.Een hele dikke voldoende voor deze DVD

Ik schreef dat ik Echoes fenomenaal vond, niet Arnold Layne door Bowie. Die uitvoering kunnen we "alleraardigst" noemen.
It's not a lie, if you believe
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:53:22 #194
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_53821509
Zo da's niet goedkoop. ¤ 950 zitten ze nu voor 5 LP's.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 22:16:32 #196
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_53824381
Tja, het is maar wat de gek er voor geeft, ik had dat er nooit voor over gehad. Zijn die dingen nu echt zo zeldzaam, of zijn die boden gewoon absurd hoog?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 10:22:47 #197
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_53832680
Wat is docu op Remember that Night leuk zeg
Alleen vind ik het wel erg jammer dat ze imo precies de verkeerde extra bonustracks erop hebben gezet; ik had dus graag meer van Gdansk willen zien, en een aantal optredens zoals On The Turning Away en Great Gig in the Sky met Brown had ik ook érg graag willen zien..
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:54:51 #198
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_53844438
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:16 schreef DrDurden het volgende:
Tja, het is maar wat de gek er voor geeft, ik had dat er nooit voor over gehad. Zijn die dingen nu echt zo zeldzaam, of zijn die boden gewoon absurd hoog?
Zijn de eerste single's van pink floyd. En ze zijn zeker bijzonder, vooral Arnold layne Appels & Oranges en Point me at the sky (tussen de ¤200-¤250) Zijn er maximaal 1000 van gemaakt plus door de tijd heen zijn er een hoop beschadigd en zelfs kapot gegaan dus het is niet te zeggen hoeveel er nog zijn in MINT conditie.
pi_53852715
Is de Super Audio CD uitgave van DSOTM aan te raden?
pi_53868034
Of valt deze vraag onder de categorie; 'vragen die je beter niet had kunnen stellen'?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')