abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52462175
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_52464290
Als ik een andere pc in mijn netwerk wil bekijken met extern bureaublad, krijg ik dit te zien:

Op die pc staat XP Pro, en op mijn pc staat Vista Premium.

Ik kan na op JA geklikt te hebben gewoon op de andere pc, maar het schermpje irriteert mij en ik wil er vanaf.

Iemand een idee hoe ik dat kan regelen?
pi_52464405
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:43 schreef Juup© het volgende:
Als ik een andere pc in mijn netwerk wil bekijken met extern bureaublad, krijg ik dit te zien:

[afbeelding]

Ik kan na op JA geklikt te hebben gewoon op de andere pc, maar het schermpje irriteert mij en ik wil er vanaf.

MSTSC opstarten en dan gelijk in de options laatste tabblad
Is gewoon een standaard instelling
pi_52464885
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:45 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

MSTSC opstarten en dan gelijk in de options laatste tabblad
Is gewoon een standaard instelling

Zover had ik dus niet gekeken

Dank je.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:17:34 #185
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_52478127
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:43 schreef Juup© het volgende:

[afbeelding]

Dit heeft overigens niets te maken met Vista maar meer met RDP 5.2 en 6.0.
pi_52529588
is het mogelijk om vista ergens te downloaden (legaal bijvoorkeur) ik heb wel een originele versie maar de cd is weg, de code stikkerheb ik naast mijn xp code onderop de laptop geplakt maarja zonder cd kan ik nog geen her installatie doen. 'k heb trouwens de home premium versie
  maandag 20 augustus 2007 @ 16:32:32 #187
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_52531915
www.MA3d.com

even registeren..., dan kan je de Vista DVD downloaden ( geloof alleen de engelse versie, maar pin me er niet op vast)
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:26:15 #188
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_52538805
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 15:25 schreef linuxje het volgende:
is het mogelijk om vista ergens te downloaden (legaal bijvoorkeur) ik heb wel een originele versie maar de cd is weg, de code stikkerheb ik naast mijn xp code onderop de laptop geplakt maarja zonder cd kan ik nog geen her installatie doen. 'k heb trouwens de home premium versie
Bellen met microsoft een aangeven dat je de disk kwijt bent. Als je echt kan aantonen dat je een licentie hebt zullen ze tegen een kleine vergoeding echt wel een nieuwe disk sturen.
pi_52544030
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:26 schreef trance40 het volgende:

[..]

Bellen met microsoft een aangeven dat je de disk kwijt bent. Als je echt kan aantonen dat je een licentie hebt zullen ze tegen een kleine vergoeding echt wel een nieuwe disk sturen.
En in het geval van een laptop moet je vaak bij de fabrikant zijn ivm drivers e.d..
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:15:58 #190
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_52570117
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:57 schreef Juup© het volgende:

[..]

En in het geval van een laptop moet je vaak bij de fabrikant zijn ivm drivers e.d..
Die je zo kan downloaden op een andere pc.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 26 augustus 2007 @ 20:14:48 #191
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_52706700
Ik zit met een probleem. Het internet op mijn laptop krijg ik niet aan de praat (niet draadloos) Heb volgens mij alles zoals het ook op mijn gewone pc(xp) staat gezet, want daar doet t internet het wel op. Kan iemand me helpen?
...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
  maandag 27 augustus 2007 @ 00:27:07 #192
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_52715162
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:14 schreef SilverBullet het volgende:
Ik zit met een probleem. Het internet op mijn laptop krijg ik niet aan de praat (niet draadloos) Heb volgens mij alles zoals het ook op mijn gewone pc(xp) staat gezet, want daar doet t internet het wel op. Kan iemand me helpen?
Heb je een router?
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:16:54 #193
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52732598
Ik kreeg een keer een melding dat ik een onveilig programma wilden openen (IE7 ) en toen heb ik blijkbaar geklikt op 'geen verbinding laten maken' oid. Dus als ik nu ergens een applet heb die ik niet in Opera kan laden, wil ik die in IE7 laden, alleen die kan geen verbinding maken omdat ik dat toentertijd verboden heb. Waar kan ik deze blokkering opheffen?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:33:17 #194
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_52754184
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:14 schreef SilverBullet het volgende:
Ik neem aan dat je instellingen op automatisch ip adres verkrijgen staan?

Als je in een command prompt (start/ uitvoeren/ cmd typen en enter geven) ipconfig /all typt en enter drukt wat krijg je dan?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:53:20 #195
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_52759705
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:33 schreef trance40 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je instellingen op automatisch ip adres verkrijgen staan?

Als je in een command prompt (start/ uitvoeren/ cmd typen en enter geven) ipconfig /all typt en enter drukt wat krijg je dan?
Dr komt een hhele lijst te voorschijn, bij de ethernet adapter Local area connection, staat:

dhcp enabeld: yes
autoconfiguration enabled: yes
autoconfiguration IPv4 Address: 169.254.19.209 (preferred)
subnet mask: 255.255.0.0
default gateway:
NetBIOS over tcpip: enabled

En dan gaat t verder over Tunnel adapter local area connection 6 ( en 7 en 9)
pi_52764479
dat ip adres is wat typisch... volgens mij een apiptik in de command prompt eens:
ipconfig /release <enter>
ipconfig /renew <enter>

kijk eens of je dan een foutmelding krijgt..?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:54:57 #197
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_52765012
Ja:
unable to connect your dhcp server.

Heb ff nagevraag en mijn pc is de enige in t huis met internet. mn huisgenoten hebben ook geen internet. En alle zijn aangesloten via een switch.
pi_52765738
Kan ik het niet uitschakelen dat ik constant dingen moet toestaan als ik een programma open? Het is nogal vervelend namelijk.
pi_52768939
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:16 schreef honderd het volgende:
Kan ik het niet uitschakelen dat ik constant dingen moet toestaan als ik een programma open? Het is nogal vervelend namelijk.
http://www.petri.co.il/disable_uac_in_windows_vista.htm
pi_52776524
Vista geeft mijn GFX kaarte in de Presatie-index voor Aero een 1.9 en voor spellen een 1.0
Kan dit met een GeForce 7300GO (256mb)?

En dan is mijn volgende vraag, kan ik hierdoor Aero niet aanzetten?
  woensdag 29 augustus 2007 @ 14:52:19 #201
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_52781251
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:16 schreef honderd het volgende:
Je software updaten of bijwerken naar nieuwe versies.
De meeste software hoeft geen administrator rechten te hebben om te draaien, bij die software zal je de melding niet krijgen.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 14:53:57 #202
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_52781295
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:53 schreef SilverBullet het volgende:

[..]

Dr komt een hhele lijst te voorschijn, bij de ethernet adapter Local area connection, staat:

dhcp enabeld: yes
autoconfiguration enabled: yes
autoconfiguration IPv4 Address: 169.254.19.209 (preferred)
subnet mask: 255.255.0.0
default gateway:
NetBIOS over tcpip: enabled

En dan gaat t verder over Tunnel adapter local area connection 6 ( en 7 en 9)
Je krijgt geen ip adres toegewezen van je router/modem. Probeer het eens zonder switch er tussen, dus je netwerk kabel rechts streeks in de router/modem.

Mocht dat nog niet werken, probeer dan nog even een andere kabel indien mogelijk.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 14:56:27 #203
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_52781364
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:54 schreef Sextreme het volgende:
Vista geeft mijn GFX kaarte in de Presatie-index voor Aero een 1.9 en voor spellen een 1.0
Kan dit met een GeForce 7300GO (256mb)?

En dan is mijn volgende vraag, kan ik hierdoor Aero niet aanzetten?
Voor zover ik weet moet je Windows Vista een score krijgen van 3 of hoger om de aero interface te kunnen draaien.

uit de vista help
quote:
Here are general descriptions of the kind of experience you can expect from a computer that receives the following base scores:

A computer with a base score of 1 or 2 usually has sufficient performance to do most general computing tasks, such as run office productivity applications and search the Internet. However, a computer with this base score is generally not powerful enough to run Windows Aero, or the advanced multimedia experiences that are available with Windows Vista.

A computer with a base score of 3 is able to run Windows Aero and many new features of Windows Vista at a basic level. Some of the new Windows Vista advanced features might not have all of their functionality available. For example, a machine with a base score of 3 can display the Windows Vista theme at a resolution of 1280 × 1024, but might struggle to run the theme on multiple monitors. Or, it can play digital TV content but might struggle to play High Definition Television (HDTV) content.

A computer with a base score of 4 or 5 is able to run all new features of Windows Vista with full functionality, and it is able to support high-end, graphics-intensive experiences, such as multiplayer and 3‑D gaming and recording and playback of HDTV content. Computers with a base score of 5 were the highest performing computers available when Windows Vista was released.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 15:04:47 #204
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52781588
Lui, ik heb dus net Vista van mijn PC afgeflikkerd en XP erop gezet. Ik wacht wel tot er een service-pack uitkomt want ik vind nog teveel problemen met Vista. Meer mensen die deze mening delen? Ik heb het dan over gewone gebruikers en geen nerds die toch wel alles weten te tweaken en op te lossen.
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:06:55 #205
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_52783199
Wat voor programma's dan als ik vragen mag?

Ik ben wel een it'er maar heb vrij weinig getweaked aan de systemen die vista draaien en alles werkt naar behoren.
Ik zorg er wel voor dat ik zoveel mogelijk nieuwe drivers heb en me software update als er een update beschikbaar is.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 18:10:06 #206
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_52786307
Ik probeer al een aantal dagen Vista te installeren.
Nét na de installatie ga je de eerste keer Windows in, en dan moet je inloggen etc. Meteen als ik mijn wachtwoord heb ingevuld en op enter heb gedrukt, geeft ie aan dat ie gaat inloggen. Daarna logt ie meteen uit (dus zonder de desktop te laten zien) en sluit hij af. Als ik vervolgens opnieuw boot dan krijg ik deze melding (elke keer dus)
quote:
Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your Windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your language settings, and then click "Next."
3. Click "Repair your computer."

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

File: BootBCD

Status: 0xc000000f

Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data.
Ik heb al 4 verschillende images (ik heb Vista via MSDNAA, heb dus wel een legale key) geprobeerd, en allemaal geven ze precies hetzelfde probleem. De recovery console werkt ook niet, die geeft aan dat alles gewoon werkt

Wie weet wat ik eraan kan doen? Of wie weet het commando om de bootmanager te fixen (ik dacht dus fixboot maar dat werkt niet)?

Oh nog wat side info:
Ik had hiervoor 1 schijf waarop zowel XP als Vista stonden. Ik heb daarna beide partities geformatteerd en samengevoegd. Daarna heb ik geprobeerd om daar Vista opnieuw op te installeren, met bovenstaande als gevolg..
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  woensdag 29 augustus 2007 @ 19:44:52 #207
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_52788543
Fixed
Voor anderen met hetzelfde probleem:

1) Stop de Vista DVD in je computer
2) Start je computer op
3) Druk op een toets zodra Windows Vista daarom vraagt
4) Kies, nadat je de landinstellingen hebt gekozen, voor 'repair your computer'
5) Kies de juiste Vista installatie en klik op next
6) Kies de command prompt
7) Voer dit in: bootrec /fixboot
8) druk op enter en herstart de pc zodra er staat dat het commando voltooid is
9) Juich
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:13:07 #208
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_52811721
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:44 schreef Devolution het volgende:
Fixed
Voor anderen met hetzelfde probleem:

1) Stop de Vista DVD in je computer
2) Start je computer op
3) Druk op een toets zodra Windows Vista daarom vraagt
4) Kies, nadat je de landinstellingen hebt gekozen, voor 'repair your computer'
5) Kies de juiste Vista installatie en klik op next
6) Kies de command prompt
7) Voer dit in: bootrec /fixboot
8) druk op enter en herstart de pc zodra er staat dat het commando voltooid is
9) Juich
Wel typisch, als je vista opnieuw installeerd maakt hij volgens mij ook een nieuwe boot record aan. en met Fix mbr ook...
pi_52813522
Ik heb net een nieuwe laptop gekocht met windows vista omdat mijn oude laptop de geest heeft gegeven. Nu heb ik een case gekocht voor mijn oude harde schijf zodat ik mijn bestanden kan terughalen en hem daarna als externe schijf kan gebruiken. Alleen de toegang tot mijn documenten wordt geweigerd als ik hem aansluit.

weet iemand hoe ik de gebruikers beveiliging in Vista kan uitzetten of omzeilen?

Dan ben ik weer blij omdat er een hoop belangrijke onvervangbare bestanden opstaan
  donderdag 30 augustus 2007 @ 17:44:18 #210
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_52815948
Je kunt dit proberen:

1) Rechtklik op de map > eigenschappen
2) tabblad security
3) Advanced knop
4) tabblad Owner

Daar ergens kun je het waarschijnlijk aanpassen. Ik kan het alleen niet testen hier.
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:13 schreef trance40 het volgende:
Wel typisch, als je vista opnieuw installeerd maakt hij volgens mij ook een nieuwe boot record aan. en met Fix mbr ook...
Ja dat dacht ik dus ook. Blijkbaar ging er toch iets niet goed (ik denk dat er nog een klein deel van het bootproces van vóór de formattering stond opgeslagen ofzo)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')