Dan kan je beter de nepsponsjes van de Action kopen. Een pak van vijf voor een ongeveer een euro en die werken net zo goed. Bij de action zijn ze grijs en heten ze powerspons.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:47 schreef PICHT het volgende:
[..]
Nee polacid is niet bijtend. Wel handschoenen dragen anders krijg je wel last van je handen. Probeer anders de wonderspons van het kruidvat, 1 euro voor twee stuks. Die dingen laten je ook echt verbazen.
Olie, geen benzine.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dan kan je beter de nepsponsjes van de Action kopen. Een pak van vijf voor een ongeveer een euro en die werken net zo goed. Bij de action zijn ze grijs en heten ze powerspons.
Met geborsteld rvs moet je trouwens wel opletten dat je met die sponsjes met de vleug mee gaat anders kan je krassen krijgen. (Ook met het originele sponsje.)
De truc voor streeploos rvs is wat mij betreft het microvezeldoekje. Even met een sopje met een nat doekje afnemen, dan met een droge nadrogen en daarna een beetje olie op een papiertje en insmeren. Dat laatste zou ik allen bij de afzuigkap doen trouwens, op je aanrecht lijkt me dat niet handig.
Is héél schadelijk (voor je gezondheid, althans) en extreem brandbaar (vraag een brommerknutselaarquote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:28 schreef Pollewoppie het volgende:
Op mijn pa's werk gebruikte ik vaak Bremzenreiniger (oftewel remmenreiniger) om RVS en Alluminium vetvrij te maken dat werkte ook echt geweldig!! weet alleen niet in hoeverre het giftig is oid
Is dat nog altijd op de markt? Volgens mij zit er tetra of perchoorethyleen in, in beide gevallen zwaar giftig maar wel wonderbaarlijk voor ontvetten. OUwe fietsenmakers werden daardoor ook nooit echt ooud omdat ze een bak vol met die zooi in de werkplaats hadden staan te dampen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:28 schreef Pollewoppie het volgende:
Op mijn pa's werk gebruikte ik vaak Bremzenreiniger (oftewel remmenreiniger) om RVS en Alluminium vetvrij te maken dat werkte ook echt geweldig!! weet alleen niet in hoeverre het giftig is oid
-- hoest bloed op -- .... Maar zonder gein wist ik niet jouh...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:16 schreef JaapB het volgende:
[..]
Is dat nog altijd op de markt? Volgens mij zit er tetra of perchoorethyleen in, in beide gevallen zwaar giftig maar wel wonderbaarlijk voor ontvetten. OUwe fietsenmakers werden daardoor ook nooit echt ooud omdat ze een bak vol met die zooi in de werkplaats hadden staan te dampen.
Wibra kennende heeft het maar een soort dus dat moet wel goed komen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:19 schreef hierissieweer het volgende:
Er schijnt een hele populatie van FOK in de wibra te winkelen voor een speciale anti-vet-schoonmaakmiddel. Alleen weet even niet moet hoe het heet...
Zonnebloemolie of babyolie werkt net zo goed en is stukken goedkoper.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:14 schreef Hersens het volgende:
WD40 werkt als een malle!
Spuit een beetje WD40 op een stukje keukenpapier en wrijf hiermee het RVS in.
Hiermee reinig ik streeploos mijn RVS afzuigkap. Tevens zorgt de WD40 ervoor dat eventueel vuil de volgende reinigingsbeurt eenvoudig te verwijderen is.
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:19 schreef hierissieweer het volgende:
Er schijnt een hele populatie van FOK in de wibra te winkelen voor een speciale anti-vet-schoonmaakmiddel. Alleen weet even niet moet hoe het heet...
Die heb ik vanmorgen even gehaald. Het werkt goed. Hoop alleen dat dat over een jaar nog zo is en dan niet blijkt dat het toch het RVS aantastquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |