abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:31:35 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_51797417
mooi, heel mooi, zo'n nieuwe afzuigkap en dito kookeiland van rvs (roestvrij staal)

maar dan wordt het vies (vooral als ik kook)

vraag!!!

Hoe krijg je rvs fatsoenlijk schoon zonder je de vinketering te hoeven boenen???

heb al diverse producten geprobeerd en als het er eenmaal op is en ingetrokken, glimt alles keurig, maar als ik het er dan af haal en ga uitpoetsen.... een doffe en vlekkerige ellende

heb je tips of ervaringen met goede producten en het gebruik er van, deel ze dan alsjeblieft

dit is de boosdoener:

"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_51797582
Ik heb gehoord inwrijven met babyolie. Of poetsen met van die microfiber doekjes die je bij de Zeeman kan krijgen, die zouden geen kringen achterlaten?

En de tip van mijn collega die er ook eentje heeft en altijd de sjaak is om 'm te poetsen: vaker poetsen. Hij is makkelijker schoon te krijgen als ie niet spekvettig is.

Ik erger me al dood aan de deksel van m'n RVS vuilnisbak, dus ik wil NIKS meer van dat spul in huis. Al is het erg mooi.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Milf dinsdag 24 juli 2007 @ 21:37:37 #3
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_51797658
Inderdaad van die microvezelsdoekjes. Maar die helpen niet meer als hij erg vet is. ( Sorbo kleur wit is voor ramen spiegels, denk dat die het beste zou werken )

Probeer eens Quick 'n brite, dat is echt geweldig spul. Je kunt het voordelig halen bij de keten "Action" 3.95 voor een flinke pot. Kleine kutpotjes betaal je bij de Blokker alleen al 4.95 voor.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:39:31 #4
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_51797735
Polacid. Een zuur schoonmaakmiddel geschikt voor RVS. Spul gaat gegarandeerd blinken als nieuw, ik gebruik het zelf ook voor mn magnetron en voor mijn afzuigkap.

Bij gebrek aan polacid is er nog een optie, namelijk de wonderspons van het Kruidvat. Het ziet er een beetje tellsell achtig uit maar het enige wat je nodig hebt is water en gaan. Werkt ook ontzettend goed en is helemaal niet duur.
Ik ben lelijk.
pi_51797827
Ik zal eens aan me ouders vragen, die hebben een grote RVS amerikaanse koelkast en grote afzuigkap van RVS en zij gebruiken speciaal spul ervoor wat absoluut geen sporen nalaat
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:44:48 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_51797929
voor m'n gevoel is het niet vettig (hangt er ook nog niet heel lang), maar zijn het misschien de producten die ik gebruik. was vanavond begonnen met een nieuw product van Cif, maar denk dat ik de fles gewoon wegmik...

quick-n-brite en dat polacid is dat niet te zuur/bijtend voor het oppervlak?

misschien had ik beter voor aluminium kunnen kiezen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Milf dinsdag 24 juli 2007 @ 21:46:55 #7
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_51798022
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:44 schreef Adelante het volgende:
voor m'n gevoel is het niet vettig (hangt er ook nog niet heel lang), maar zijn het misschien de producten die ik gebruik. was vanavond begonnen met een nieuw product van Cif, maar denk dat ik de fles gewoon wegmik...

Quick 'n brite is niet zuur. Het is juist erg mild en op alle vlakken te gebruiken. Mijn keukenkastje is ineens een stuk leger nu ik zo'n pot heb waar ik ook nog eens veel langer mee doe. En het is niet giftig .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:47:05 #8
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_51798029
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:44 schreef Adelante het volgende:

Nee polacid is niet bijtend. Wel handschoenen dragen anders krijg je wel last van je handen. Probeer anders de wonderspons van het kruidvat, 1 euro voor twee stuks. Die dingen laten je ook echt verbazen.
Ik ben lelijk.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:48:06 #9
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_51798068
3M Stainless Steel Cleaner & Polish (spuitbus). Industrieel middel, verkrijgbaar via een technische groothandel... (Destil, v.d. Schoot of zo).

Wordt gebruikt in metaalbedrijven en montagebedrijven voor RVS trappen / trapleuningen / vitrines etc.
pi_51798095
Cif power cream, een wonderspons (of zo'n superdoekje) en met een droge doek na wrijven. Streeploos schoon!!
pi_51798156
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:48 schreef TheSilencer het volgende:
3M Stainless Steel Cleaner & Polish (spuitbus). Industrieel middel, verkrijgbaar via een technische groothandel... (Destil, v.d. Schoot of zo).

Wordt gebruikt in metaalbedrijven en montagebedrijven voor RVS trappen / trapleuningen / vitrines etc.
KLopt is ook een prima middel.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:50:25 #12
3185 Adelante
To let it go now
pi_51798171
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:48 schreef KonnieKipke het volgende:
Cif power cream, een wonderspons (of zo'n superdoekje) en met een droge doek na wrijven. Streeploos schoon!!
gewoon er op spuiten en afnemen en dan poetsen?

of ook nog in laten werken en afspoelen (nat afnemen) en nadrogen?
pi_51798193
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:48 schreef TheSilencer het volgende:

Wat hij zegt. Neit goedkoop maar veruit het beste!
Voeg je me toe op je Wii?
Mijn nummer: 3707-5008-7748-3551
pi_51798232
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:50 schreef Adelante het volgende:

[..]

Erop spuiten en dan afnemen met een multivezeldoekje. Dus even inwrijven, lichtjes afnemen in rechte banen. En gelijk drogen met een droge doek. Gewoon 1x erover met een droge theedoek en klaar is kees. Niet gaan boenen. Droogt streeploos op.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:01:15 #15
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_51798617
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:31 schreef Adelante het volgende:
mooi, heel mooi, zo'n nieuwe afzuigkap en dito kookeiland van rvs (roestvrij staal)

vraag!!!

Hoe krijg je rvs fatsoenlijk schoon zonder je de vinketering te hoeven boenen???

heb al diverse producten geprobeerd en als het er eenmaal op is en ingetrokken, glimt alles keurig, maar als ik het er dan af haal en ga uitpoetsen.... een doffe en vlekkerige ellende

heb je tips of ervaringen met goede producten en het gebruik er van, deel ze dan alsjeblieft
Door de regel is het vaak zo dat je na het schoonmaken en droogmaken toch nog de boel na moet wrijven. Dat kan met een niet pluizende handdoek of met een microvezeldoekje. Voor het goed en egaal schoonmaken gebruik ik staalfix van Muscle, maar ook dan is het zaak om goed na te wrijven. Helemaal als je iets met een zeepsopje probeert schoon te maken blijf je vlekken zien als je niet goed nawrijft.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_51799729
Voor gas op glas hoor ik goeie resultaten door met wat glansspoelmiddel te poetsen (En dat op een microvezeldoekje) maar of dat met RVS ook werkt....)
pi_51800098
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:50 schreef Adelante het volgende:

Wij gebruiken idd ook Cif power cream.

Gewoon erop spuiten en afnemen met een vochtige doek, werkt prima
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:46:44 #18
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_51803003
Ik ben lelijk.
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:37:31 #19
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_51854405
Ik heb gehoord dat als je het RVS, als het eenmaal schoon is, af en toe insmeert met een doekje met glassex erop, het ook minder snel vies wordt en dat het vet er makkelijk af te halen is. Het lijkt in ieder geval te werken op m'n gootsteen.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_51863236
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:31 schreef Adelante het volgende:

vraag!!!

dit is de boosdoener:

[afbeelding]

Eerst metglassex/cif/ of dreft sopje het VET verwijderen. Daarna pas met een polijstmiddel
pi_51863860
PTFE-spray.
pi_51894729
Zwitsal babyolie werkt prima alleen maar inwrijven
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 27 juli 2007 @ 18:53:48 #23
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_51895068
Voor de luie poetser is RVS natuurlijk gewoon kutmateriaal, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:32:44 #24
3185 Adelante
To let it go now
pi_51895971
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 18:53 schreef Frezer het volgende:
Voor de luie poetser is RVS natuurlijk gewoon kutmateriaal, .
jah bedankt, maar nu heb ik het al
pi_51896773
ik heb ook zo'n irritante afzuigkap en vuilnisemmer

hier word babyolie genoemd maar elke olie is goed, ik heb zonnebloem olie gebruikt en olijfolie schijnt ook goed te werken...

eerst maak ik de afzuigkap gewoon schoon met glassex of rvs cleaner... als ik t zo op laat drogen krijg ik vlekken en doffe plekken...
maar als ik daarna een paar druppeltjes olie op wat keukenpapier doe en dat op de afzuigkap smeer en goed uitwrijf.... dan ziet m'n afzuigkappie er glanzend en schoon uit

edit: mijn ouders hebben speciaal spul van HG, dat ik ook een soort olie.. maar dat is veel duurder, dus kan je beter huis/tuin & keuken-olie gebruiken
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')