Quick 'n brite is niet zuur. Het is juist erg mild en op alle vlakken te gebruiken. Mijn keukenkastje is ineens een stuk leger nu ik zo'n pot heb waar ik ook nog eens veel langer mee doe. En het is niet giftigquote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:44 schreef Adelante het volgende:
voor m'n gevoel is het niet vettig (hangt er ook nog niet heel lang), maar zijn het misschien de producten die ik gebruik. was vanavond begonnen met een nieuw product van Cif, maar denk dat ik de fles gewoon wegmik...
quick-n-brite en dat polacid is dat niet te zuur/bijtend voor het oppervlak?
misschien had ik beter voor aluminium kunnen kiezen
Nee polacid is niet bijtend. Wel handschoenen dragen anders krijg je wel last van je handen. Probeer anders de wonderspons van het kruidvat, 1 euro voor twee stuks. Die dingen laten je ook echt verbazen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:44 schreef Adelante het volgende:
voor m'n gevoel is het niet vettig (hangt er ook nog niet heel lang), maar zijn het misschien de producten die ik gebruik. was vanavond begonnen met een nieuw product van Cif, maar denk dat ik de fles gewoon wegmik...
quick-n-brite en dat polacid is dat niet te zuur/bijtend voor het oppervlak?
misschien had ik beter voor aluminium kunnen kiezen
KLopt is ook een prima middel.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:48 schreef TheSilencer het volgende:
3M Stainless Steel Cleaner & Polish (spuitbus). Industrieel middel, verkrijgbaar via een technische groothandel... (Destil, v.d. Schoot of zo).
Wordt gebruikt in metaalbedrijven en montagebedrijven voor RVS trappen / trapleuningen / vitrines etc.
gewoon er op spuiten en afnemen en dan poetsen?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:48 schreef KonnieKipke het volgende:
Cif power cream, een wonderspons (of zo'n superdoekje) en met een droge doek na wrijven. Streeploos schoon!!
Wat hij zegt. Neit goedkoop maar veruit het beste!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:48 schreef TheSilencer het volgende:
3M Stainless Steel Cleaner & Polish (spuitbus). Industrieel middel, verkrijgbaar via een technische groothandel... (Destil, v.d. Schoot of zo).
Wordt gebruikt in metaalbedrijven en montagebedrijven voor RVS trappen / trapleuningen / vitrines etc.
Erop spuiten en dan afnemen met een multivezeldoekje. Dus even inwrijven, lichtjes afnemen in rechte banen. En gelijk drogen met een droge doek. Gewoon 1x erover met een droge theedoek en klaar is kees. Niet gaan boenen. Droogt streeploos op.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:50 schreef Adelante het volgende:
[..]
gewoon er op spuiten en afnemen en dan poetsen?
of ook nog in laten werken en afspoelen (nat afnemen) en nadrogen?
Door de regel is het vaak zo dat je na het schoonmaken en droogmaken toch nog de boel na moet wrijven. Dat kan met een niet pluizende handdoek of met een microvezeldoekje. Voor het goed en egaal schoonmaken gebruik ik staalfix van Muscle, maar ook dan is het zaak om goed na te wrijven. Helemaal als je iets met een zeepsopje probeert schoon te maken blijf je vlekken zien als je niet goed nawrijft.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:31 schreef Adelante het volgende:
mooi, heel mooi, zo'n nieuwe afzuigkap en dito kookeiland van rvs (roestvrij staal)
maar dan wordt het vies (vooral als ik kook)
vraag!!!
Hoe krijg je rvs fatsoenlijk schoon zonder je de vinketering te hoeven boenen???
heb al diverse producten geprobeerd en als het er eenmaal op is en ingetrokken, glimt alles keurig, maar als ik het er dan af haal en ga uitpoetsen....een doffe en vlekkerige ellende
heb je tips of ervaringen met goede producten en het gebruik er van, deel ze dan alsjeblieft
Wij gebruiken idd ook Cif power cream.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:50 schreef Adelante het volgende:
gewoon er op spuiten en afnemen en dan poetsen?
of ook nog in laten werken en afspoelen (nat afnemen) en nadrogen?
Eerst metglassex/cif/ of dreft sopje het VET verwijderen. Daarna pas met een polijstmiddelquote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:31 schreef Adelante het volgende:
mooi, heel mooi, zo'n nieuwe afzuigkap en dito kookeiland van rvs (roestvrij staal)
maar dan wordt het vies (vooral als ik kook)
vraag!!!
Hoe krijg je rvs fatsoenlijk schoon zonder je de vinketering te hoeven boenen???
heb al diverse producten geprobeerd en als het er eenmaal op is en ingetrokken, glimt alles keurig, maar als ik het er dan af haal en ga uitpoetsen....een doffe en vlekkerige ellende
heb je tips of ervaringen met goede producten en het gebruik er van, deel ze dan alsjeblieft
dit is de boosdoener:
[afbeelding]
![]()
jah bedankt, maar nu heb ik het alquote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:53 schreef Frezer het volgende:
Voor de luie poetser is RVS natuurlijk gewoon kutmateriaal,.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |