quote:Aleksandr Vinokoerov testte positief
di 24/07/07 - Aleksandr Vinokoerov is zaterdag, na zijn zege in de tijdrit van de Tour, positief bevonden op het gebruik van doping. Zijn ploeg Astana bevestigt het nieuws en trekt zijn conclusies. Het team verlaat de Tour. Zaterdag maakte Aleksandr Vinokoerov (foto) een verpletterende indruk in de tijdrit van de Tour de France. Hij blies de concurrentie weg. Net voor die etappe zou hij een bloedtransfusie gekregen hebben.
Het bloedstaal van Vinokoerov na de tijdrit bevatte twee verschillende soorten rode bloedcellen. Dit wijst erop dat de Kazach kort daarvoor vreemd bloed toegediend heeft gekregen.
Het laboratorium van Châtenay-Malabry gaat nu het eerste staal van Vinokoerov vergelijken met het bloedstaal dat werd afgenomen na zijn tweede ritzege, de bergrit van maandag naar Loudenvielle.
Zijn ploeg stapt uit de Tour
Astana heeft de daad bij het woord gevoegd. De ploeg stapt meteen uit de Ronde van Frankrijk, na het nieuws over de positieve test van Vinokoerov. Astana had met Andreas Klöden en Andrej Kasjetsjkin nog twee renners in de toptien. Vinokoerov stond na een val in de eerste week en een offday in de bergen op de 23e plaats.
UCI-voorzitter: "Geen commentaar"
De Internationale Wielerunie (UCI) houdt de lippen voorlopig op elkaar. "Ik kan geen commentaar geven, tot ook het B-staal onderzocht is", zei voorzitter Pat McQuaid.
quote:Winokurow mit Fremdblut gedopt
Team Astana steigt aus der Tour de France aus
Radprofi Alexander Winokurow ist bei einer Dopingprobe während der laufenden Tour de France am 21. Juli Doping durch eine Fremdbluttransfusion nachgewiesen worden. Dies bestätigte Astana-Sprecherin Corinne Druey. Als Konsequenz hat sich Astana mit sofortiger Wirkung von der Tour zurückgezogen. Damit ist auch für Andreas Klöden die Tour de France beendet.
Maandag weer wel...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:30 schreef FredWielergek het volgende:
als je bloeddoping hebt gerbuikt, hoe lang werkt die? 1 dag maar? want zondag was hij nergens meer
hmmmquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.zdf.de/ZDFsport/inhalt/0/0,5676,5577184,00.html :
[..]
De werking is volgens mij niet zo groot als EPO, maar het kan wel meerdere dagen effect hebbenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:30 schreef FredWielergek het volgende:
als je bloeddoping hebt gerbuikt, hoe lang werkt die? 1 dag maar? want zondag was hij nergens meer
bloeddoping werkt normaal gezien langer maar misschien was dat half uur juist wel opzet. Ze zijn zijn bloed van zaterdag nu met dat van gisteren aan het vergelijken.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:30 schreef FredWielergek het volgende:
En die Sidkewidz mocht wel gelijk veroordeeld worden? Is toch ook te debiel voor woordenquote:UCI-voorzitter: "Geen commentaar"
De Internationale Wielerunie (UCI) houdt de lippen voorlopig op elkaar. "Ik kan geen commentaar geven, tot ook het B-staal onderzocht is", zei voorzitter Pat McQuaid.
Ga je huiswerk eens doen dan weet je het antwoord. Dan weet je ook of die had mogen starten of niet!!!!!!!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Onschuldig of schuldig, daar is het al te laat voor, hij zal altijd die ene blijven die normaal niet had mogen starten.
Ligt eraan wat voor bloed je binnenkrijgt. Als dat bloed behandelt is met EPO werkt het aardig. Homologe bloedtransfusie, hoe wanhopige ben je...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:31 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
De werking is volgens mij niet zo groot als EPO, maar het kan wel meerdere dagen effect hebben
Pat McQuaid is gewoon hypocriet, gister ook weer dat aardige interview met Mart Smeetsquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En die Sidkewidz mocht wel gelijk veroordeeld worden? Is toch ook te debiel voor woorden!
Wat? Bloeddoping gebruiken?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:32 schreef Damzkieee het volgende:
Dan ben ik benieuwd hoe ze dat in hemelsnaam hebben klaargespeeld.
Sinkewitz is ook niet veroordeeld nog, wordt ook pas geschorst na de b-staalquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En die Sidkewidz mocht wel gelijk veroordeeld worden? Is toch ook te debiel voor woorden!
De UCI ziet nu het grote geld uit het Oostblok vertrekken hequote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat klopt, rode bloedlichaampjes zorgen voor transport van zuurstof, maar als je 2 verschillende hebt is er 1 soort lichaamsvreemd. Die zullen aangevallen worden door de witte bloedcellen die we hebben. Je zou zeggen dat, dat ook energie en kracht kost en de kans op ziek worden vergroot (door verlaagde weerstand).quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:24 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Mijn broertje zei dat je met meer rode bloedlichaampjes meer zuurstof in je longen kan opnemen (en dus minder snel verzuurd). Hij doet Geneeskunde...
En met de hematocrietwaarde kunnen ze de rode bloedlichaampjes meten in je lichaam als ik me niet vergis, zal straks even verder met hem praten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |