Volgens mij is dat hele plan geschrapt met het herinrichten van het Van Grunsvenplein.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:07 schreef Ixnay het volgende:
http://www.made-in-limbur(...)jan-en-lange-lies-2-
Het gaat om het 2e deel van het filmpje.
Ze hebben het ontwerp van die nieuwe torens aangepast, en de locatie ook.
Maar het gaat wel door is gisteren bevestigd. Wel veruit de hoogste gebouwen van Limburg.
Nee, dat waren die 2 scheve torens die die architect Mecanoo uit Delft ontworpen had.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:16 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat hele plan geschrapt met het herinrichten van het Van Grunsvenplein.
Maar goed ook denk ik.
Daar heb ik nog niets van gehoord, bedoel je op het SON-terrein, naast het nieuwe CBS?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:01 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nee, dat waren die 2 scheve torens die die architect Mecanoo uit Delft ontworpen had.
Die zouden op het schouwburgplein/v. Grunsvenplein komen.
Deze komen volgens mij meer richting Maankwartier te liggen.
Echt speciaal is deze subsidie dan weer niet, andere stations/steden krijgen er ook één:quote:15 miljoen rijksgeld voor stationsgebied Heerlen
Minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat is maandagochtend persoonlijk naar Heerlen gekomen om een subsidiebedrag van 15 miljoen euro te overhandigen voor het opknappen van de stationsomgeving.
Met de rijksbijdrage is het uitvoeren van het 160 miljoen euro kostende Maankwartier een stap dichterbij gekomen. Met de vijftien miljoen haalde Heerlen meer dan tien procent binnen van de subsidieregeling van 141 miljoen euro die het ministerie instelt om knelpunten in het spoor op te heffen. In totaal dingden 26 projecten in heel Nederland mee voor dat geld.
Eurlings noemde maandag in Heerlen het Maankwartier 'het mooiste project' dat in Den Haag is ingediend. Het plan voorziet in de bouw van 110 woningen, kantoren, winkels, grootschalige detailhandel, een hotel en een horeca/congresvoorziening.
Gepubliceerd op: 08.06.09 10:54, bijgewerkt op: 08.06.09 13:41
quote:Miljoenen voor betere stationsomgeving
Uitgegeven: 8 juni 2009 13:02
Laatst gewijzigd: 8 juni 2009 13:44
DEN HAAG - Minister Camiel Eurlings (Verkeer) heeft maandag 117 miljoen euro subsidie verstrekt aan gemeenten, die de gevolgen willen aanpakken van het spoor dat hun stad doorsnijdt.
De minister leverde de cheques in Heerlen en Eindhoven persoonlijk af. Eindhoven ontving ruim 12 miljoen euro, Heerlen 15 miljoen euro. In totaal zijn er 29 stationsgebieden die een tegemoetkoming van maximaal 15 miljoen euro in de kosten van het project tegemoet kunnen zien.
Ook gemeenten als Gouda, Tilburg, Nijmegen en Heerhugowaard kunnen nu bijvoorbeeld voetgangersbruggen en fietstunnels realiseren of juist ongebruikte emplacementen verwijderen, waardoor woonwijken beter met elkaar worden verbonden.
Doorslag
Eurlings onderstreepte maandag dat de subsidies veelal net de doorslag geven voor doorgang van een project. ''Dit is net de laatste push.'' Aanpakken van de bestaande barrières loont volgens hem om verscheidene redenen. ''Het is goed voor de aantrekkelijkheid van het openbaar vervoer als je bijvoorbeeld bredere en mooiere voetgangerstunnels maakt.
Ook kan het steden letterlijk dichterbij elkaar brengen. Het vergrijzende Heerlen kan aantrekkelijk worden voor jonge mensen uit het nabijgelegen Aken.''
Moment
De CDA-bewindsman vindt dat het geld op een belangrijk moment komt. ''Alle projecten kunnen op vrij korte termijn beginnen en dat is mooi meegenomen in deze tijden van crisis.'' De afgelopen jaren keerde het ministerie al ruim 240 miljoen euro uit aan 61 van dit soort projecten. Eurlings verwacht voor 1 juli ook de nog resterende 24 miljoen euro te kunnen verdelen.
© ANP
Is dat apres ski?quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:40 schreef Ixnay het volgende:
Ligt er aan. Als je een sjonnie bent die van standaard popi-jopi muziek houdt heb je keuze uit 10 a 15 clubs.
En voor de rest is er niks.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:30 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Onder andere, eigenlijk alles dat fout is en breezah-achtig.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:00 schreef TheYoung1 het volgende:
Ná het sluiten van de klinker, is het echt eenzijdig geworden in het centrum...
Alleen nog van die shitzebreezahzonnebankgastentoestanden als de seven de skihut en zulks. Kroniek is eigenlijk nog de enigste kroeg die te doen is. Alleen het bier daar is al jaren dood als je het krijgt..
Yup, een maand geleden is er een slotje op gegaanquote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:02 schreef Ynske het volgende:
[..]is de klinker helemaal dicht
was altijd wel gezellig daar
freaky herrineringen aan de klinkerquote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:02 schreef Ynske het volgende:
[..]is de klinker helemaal dicht
was altijd wel gezellig daar
Daar ben ik dan ook wel nieuwsgierig naar jaquote:Op zondag 21 juni 2009 12:08 schreef Ynske het volgende:
dr is een brand/kortsluiting geweest vanmorgen in de Schouwburg in Heerlen
t open podium van vandaag gaat daardoor niet door
ben benieuwd wat de schade is, de brandweer heeft het gebouw nog niet vrijgegeven
oh?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:19 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Yup, een maand geleden is er een slotje op gegaan
Paul had er geen trek meer in en het rookverbod was de druppel...Helaasquote:
Ohquote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:30 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Onder andere, eigenlijk alles dat fout is en breezah-achtig.
Zou een aanwinst zijn. De Klinker was de laatste kroeg waar de hele beat/bling/breezah geen voet aan de grond had.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:18 schreef Cydex het volgende:
Stel dat ik morgen een discotheek in Heerlen open met de oude Femina als uitgangspunt. Wat zullen mijn kansen zijn dat ik over 10 jaar nog steeds een topzaak heb?
Ik zie en hoor veel verlangenden naar zo'n tent in Heerlen. Moet toch te doen zijn lijkt me. Een avondje Femina per maand bij cafe Pelt lijkt me niet genoeg.
Dan heb je binnen 2 maanden een goed lopende zaak. Iets als de oude Femina heeft Heerlen namelijk niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:18 schreef Cydex het volgende:
Stel dat ik morgen een discotheek in Heerlen open met de oude Femina als uitgangspunt. Wat zullen mijn kansen zijn dat ik over 10 jaar nog steeds een topzaak heb?
Een Femina maar dan voor jonger volk. 16 tot 36 jaar.quote:Ik zie en hoor veel verlangenden naar zo'n tent in Heerlen. Moet toch te doen zijn lijkt me. Een avondje Femina per maand bij cafe Pelt lijkt me niet genoeg.
Ik ben niet Paul van de Klinker :-)quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:51 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Zou een aanwinst zijn. De Klinker was de laatste kroeg waar de hele beat/bling/breezah geen voet aan de grond had.
Succes met de nieuwe Klinker Paul!!
Gasten ouder dan 36 kunnen zich Femina wel het beste herinneren. Dan zal er een zaal voor 40-plussers moeten komen die elke week hun reunie kunnen houden.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:24 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dan heb je binnen 2 maanden een goed lopende zaak. Iets als de oude Femina heeft Heerlen namelijk niet.
[..]
Een Femina maar dan voor jonger volk. 16 tot 36 jaar.
Nee hoor. Je hebt Heerlens bloed dussssquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:45 schreef Mini_rulez het volgende:
Wow, er is gewoon een Heerlen-topic...
Moet je in Heerlen wonen om hier te posten?Ik ben er alleen geboren.
als ie er maar niet staat als ik ga trouwenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:48 schreef Ynske het volgende:
Piet Paulusma staat nu voor Kasteel Terworm
maar niet alleen hoop ikquote:
whahahahquote:
hoezo pretbederverquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:25 schreef TheYoung1 het volgende:
Ik ben er gelukkig niet bij. Zou de pretbederver zijn omdat ik de paulus pietsema zo in de slotgracht zou knikkeren....
Wat een eikel die vent
whahahahaha heb er nu al zin inquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:05 schreef teamlead het volgende:
[..]
hoezo pretbederverklinkt meer als live entertainment
Ik ben 29, en ik kan het me ook nog goed herinneren (val wel buiten de doelgroep, want ik was nog vrij jong in die tijd). Zo'n tent heeft zeker kans van slagen, vooral nu.quote:Op woensdag 1 juli 2009 00:12 schreef Cydex het volgende:
[..]
Gasten ouder dan 36 kunnen zich Femina wel het beste herinneren. Dan zal er een zaal voor 40-plussers moeten komen die elke week hun reunie kunnen houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |